Kuka ulkomainen naisartisti?

Tämä "rautaesiripun varjossa" vuonna 1955 syntynyt taiteilija keskeytti koulunsa. Hänen julkinen esiintymisensä oli huomion ja hämmennyksen kohteena. Hän hämmensi katsojia mm. esiinnyttyään keskusteluohjelmassa simuloiden masturbaation liikkeitä. Hänen äitinsä nimi on Eva Maria. Tämä naisartisti perusti oman yhtyeen vuonna 1977. Vuonna 1978 hän julkaisi albumin, jolla oli yhtyeen kanssa sama nimi. Hän on esiintynyt yhdessä mm. Apocalyptican kanssa.

Lisätty: 25.05.2011 - 08:13

Kyllähän fiksut napsulaiset tuon nyt heti tiesivät. Taisi olla vähän helppo? Vähän tuli "dejavu", että olisin tuota jo joskus kysynyt? No menköön kertauksena, jos niin. Jokatapauksessa persoonallinen tapaus tämä lady Hagen.

Avainsanat: artistiarvoitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2011 - 18:28

Nina Hagen. Punkkari Itä-Berliinistä. Tuli tunnetuksi tai ainakin minun tietoisuuteeni Auf'm Bahnhof Zoo -kappaleellaan.

Lisätty: 24.05.2011 - 18:38

En löytänyt kunnon versiota Auf'm Bahnhof Zoosta, mutta sen sijaan mainitsemasi Apocalyptica ft. Nina Hagen - Seeman. Tykkään Rammsteinin musiikista ja tämä on hyvä tulkinta. Saksan kieli sopii näihin tulkiksi, jotenkin englanniksi ne vaan vesittyy.

Lähteet:
www.youtube.com/watch?v=g-h6...re=related

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2011 - 18:30

Kyseessä Nina Hagen, syntynyt entisen Itä-Saksan puolella..

Wikipedia:. 2000-luvulla Hagen on esittänyt yhdessä suomalaisen Apocalyptican kanssa Rammsteinin kappaleen Seemann.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 18:34

Nina Hagen : ) Kerran ollut tilaisuus nähdä rocklady livenä! Aika ahkeraa lavatoimintaa jottensanoisi....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 18:39

Nina Hagen

Nina Hagen Aalborgissa lokakuussa 2003
Nina Catharina Hagen (s. 11. maaliskuuta 1955, Itä-Berliini, Saksan demokraattinen tasavalta) on saksalainen punk-laulaja. Hänen vanhempansa ovat Hans ja Eva Maria Hagen. Nina Hagen keskeytti koulunsa ja vuonna 1977 hän perusti oman yhtyeen, jonka nimeksi tuli ”Nina Hagen Band”.
Vuonna 1978 Nina Hagen Band julkaisi albumin, jonka nimi on sama kuin yhtyeen. Levyllä olivat mm. kappaleet ”Tv-Glotzer” ja ”Auf'm Bahnhof Zoo”.
Julkaisua seuranneella Euroopan kiertuella Hagen päätti jättää yhtyeen, vaikka hän oli kirjoittanut sopimuksen toisesta albumista, joka oli tarkoitus julkaista 1979. Lopulta tämä LP valmistui nimellä Unbehagen vuonna 1979, kun yhtye nauhoitti osuutensa Berliinissä ja Hagen Los Angelesissa. Yhtye jatkoi esiintymistä myöhemmin ilman Nina Hagenia nimellä Spliff.
Hagenin julkinen esiintyminen synnytti jatkuvaa huomiota ja hän hämmensi katsojia esiinnyttyään itävaltalaisessa ”Club 2” -keskusteluohjelmassa simuloiden masturbaation liikkeitä.
Euroopan kiertue uuden yhtyeen kanssa 1980 peruttiin, mutta vuonna 1982 julkaistu Hagenin ensimmäinen soololevy NunSexMonkRock, erikoinen sekoitus punkia, funkia ja oopperaa, oli hittilevy ja se johti maailmankiertueeseen ”No Problem Orchestran” kanssa.
Vuonna 1983 julkaistiin Angstlos ja sitä seurasi pienehkö Euroopan kiertue, mutta kiinnostus Hageniin alkoi vähentyä. Hagenin julkisissa esiintymissä alkoi myös vilistä erikoisia näkemyksiä jumalasta, Ufoista ja eläinten oikeuksista.
Nina Hagen julkaisi vuonna 1989 albumin Nina Hagen, johon liittyi Saksan kiertue. Tässä vaiheessa Hagen asui Pariisissa tyttärensä Cosma Shivan kanssa. Vuonna 1991 hän teki jälleen Euroopan kiertueen, tällä kertaa uuden albuminsa Street johdosta.
Nina Hagenista tuli vuonna 1992 RTLplus-tv-kanavan juontaja. Seuraavana vuonna hän julkaisi albumin Revolution Ballroom ja pari vuotta myöhemmin saksankielisen albumin Freud Euch. Se julkaistiin englanniksi vuonna 1996 nimellä Beehappy.
Vuonna 1998 Hagen alkoi juontaa viikoittaista science fiction -ohjelmaa brittiläisellä Sci-Fi-kanavalla ja valmisteli samalla uutta Saksan kiertuetta. Seuraavana vuonna julkaistiin levy Om Namah Shivay, jota jaettiin ainoastaan Internetin välityksellä.
Vuonna 2000 Nina Hagenin kappale ”Schön ist die Welt” päätyi EXPO 2000:n viralliseksi lauluksi. Albumi Return of the Mother julkaistiin 2001 ja siihen liittyen Hagen teki jälleen kerran Saksan kiertueen.
Nina Hagen on myös tehnyt äänirooleja Tim Burtonin elokuvassa Painajainen ennen joulua (saksankielinen versio), Michael Schoemannin elokuvassa Hot Dogs ja japanilaisessa Henkien kätkemä -animaatiossa. Hagen on myös näytellyt useissa kotimaisissa ja ulkomaalaisissa elokuvissa.
Nina Hagen on esittänyt myös monien muiden yhtyeiden kappaleita. Nuorena hän esitti yhdessä brasilialaisen laulajan Suplan kanssa kappaleen ”Linda Garota de Berlin”. 2000-luvulla Hagen on esittänyt yhdessä suomalaisen Apocalyptican kanssa Rammsteinin kappaleen Seemann.
Vaikka Hagen ei nykyään kansainvälisessä mittakaavassa suuri tekijä olekaan, vaikuttaa hän edelleen aktiivisesti Saksan musiikkimarkkinoilla. Hagen asuu sekä Los Angelesissa että Berliinissä.
Hagenilla on kaksi lasta: Cosma Shiva ja Otis. Cosma Shiva on näyttelijä ja malli.
[muokkaa]

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 19:57

Ninaa minäkin veikkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 21:18

Minä en olisi tiennyt,mutta uskon nyt tietäväni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 06:00

Joskus nuorempana jopa kuuntelin tätä Hagenia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 07:13

Nina Catharina Hagen (s. 11. maaliskuuta 1955, Itä-Berliini, Saksan demokraattinen tasavalta) on saksalainen punk-laulaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 11:09

Nina Hagen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 14:28

Ei ollut ennen tuttu, mutta nyt on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 18:18

En ennättänyt visailuun mukaan, mutta tiesin sen olevan Hagen.