Voiko 2-luokan postimerkillä lähettää kirjeitä ulkomaille?

Koreaan... En tiedä laitoinko oikeaan kategoriaan.

Avainsanat: posti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2011 - 16:22

Kyllä voi, sekä että, katso Eurooppa ja muut maat, oliko Etelä- vai Pohjois-Korea ?
www.posti.fi/hinnatjaohjeet/...index.html
Hinnasto: www.posti.fi/liitteet/hinnat...082010.pdf
täällä uudet hinnastot 01.06.2011 alkaen:
www.posti.fi/liitteet/hinnat...062011.pdf

Lisätty: 24.05.2011 - 17:36

Mutta - Ei voi - jos "2-luokan postimerkillä" tarkoitat kotimaan "ikimerkkiä"
Postimerkki / Ikimerkki
Ikimerkki on postimerkki, jonka myyntihinta ja maksuarvo vastaa kulloinkin voimassa olevaa enintään 50 grammaa painavan kotimaan kirjeen postimaksua joko 1. tai 2. luokassa.
1. luokan ikimerkin arvo on 0,75 €
2. luokan ikimerkin arvo on 0,60 €
Maksu oltava hinnaston mukainen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2011 - 17:00

Eiköhän se ole mahdollista.
www.verkkoposti.com/e3/lasku...sumer=true

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 17:41

1.2.2011 2 luokan kirjettä voi lähettää ykistyskappaleina vastanottajalle,kuljetusaika 2 vrk.

Lähteet:
postinesite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 18:12

kyllä voi....
www.posti.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 19:40

Asia tulikin jo selväksi..että kyllä voi lähettää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 19:53

Kyllä voi lähettää, kunhan merkeissä on hintaa riittävästi. Postin sivuilla kerrotaan, mitä kirjeen lähettäminen mihinkin maahan maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 00:17

Minulle tuli eilen kirje kakkosluokan merkillä ja viereen oli liimattu muutaman sentin lisämerkkejä. Kyse taisi olla painosta, kun sisällä oli A5 kokoista vihkoa vastaava lehti.
Oikea vastaus löytyy varmasti noista muiden vastauksista.
Espanjalaisessa postitoimistossa muuten kerrottiin, että punaiseen kirjekuoreen täytyy liimata kaksi merkkiä, samoin tavallista isompaan postikorttiin. Syyksi kerrottiin, että eivät mene konelajittelusta läpi, vaan ne pitää lajitella käsin. Siksi korttisi on saattanut viipyä matkalla vuoden, kuten äsken kuulin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 14:27

Johan toki voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 18:19

Ei taatusti voi!