Keksittekö mitään uusiokäyttöä vanhoille kengille? Tässä yksi esimerkki siitä mitä puuhasin tänään.

www.napsu.fi/matkailu/matkak...1--Keitele

Lisätty: 23.05.2011 - 17:22

Oi, pappa4 tietää minun lempirunoni lapsuudesta. Hiirulaisen hieno maja...se kirjan kuva nousi heti mieleeni ja olen yrittänyt saada sitä runokirjaa, mutta en ole löytänyt mistään.

Avainsanat: kengät vanhat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2011 - 16:46

Ei ole tullut mieleen mitään käyttöä vanhoille jalkineille.

Mitä sitten vanha lasten loru kertoo.

Hiirulaisen hieno maja oli vanha kenkäraja.
Siellä hiirulainen eli pienoisiaan paimenteli.
Pesi niitä, neuvoi noita, pienoisia palleroita. ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2011 - 17:14

hieno keksintö! kunhan eivät lähtisi kävelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 18:19

Itse tein vastaavat "kukkapurkit" viime kesänä ikivanhoista hiihtomonoista. Ilmeisesti multa ja kastelu olivat monoille liikaa, joten syksyn tullen ne piti heittää täysin palvelleina ja hajonneina roskiin. mutta hauskat olivat, harmi kun ei tullut otettua niistä kuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 18:55

Jos meitin miesväen kalosseihin yrittäisi laittaa jotain yrttejä kasvamaan...Kuolisivat kyllä jo taimi asteella ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 19:44

Hauska keksintö, onnea oivallukselle. Kaikista oudoin oivallus oli aikoinaan keskellä kaupunkia oleva omakotitalon piha, sinne oli upotettu useita wc pyttyjä ja kaikissa kasvoi kukkasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:09

Kyllä Sinulla Mariaana on aina hampaankolossa menossa joku juttu.
Olet aikasi tuunaaja noissa hommissa. Nehän ovat kivoja kaikki vanha nistä voi esimerkiksi tehdä
kukkasille asuinsijoja. Lyjjyä pyttyyn vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:18

Ajattelin täyttää vanhat kumpparit betonilla ja laittaa ko betoniset jalkineet kukkamaalle. Viikonloppuna täytin kumihanskat betonilla ja kivat tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:27

Oivallinen keksintö vanhoille kenkärojuille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:31

Pitää ottaa opiksi..vasta meinasin heittää vanhat kuluneet lenkkarit roskikseen..Nyt ne kohta on kukkaloistossa..Kyllä sinulla kekseliäisyyttä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:42

Söpöiset töppöset. Ainamarinan vinkki on oiva, naapurini oli täyttänyt vanhat Hai-saappaat betonilla ja laittanut monumentin rappusten pieleen. Täytynee minunkin kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 21:40

Eipä ole tullut mieleen kukkapurkiksi laittaa tai miksikään muuksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 21:46

Olisin veikannut ent.puhelinlankoja,jolla roikkuu kenkiä vaikka aitan ja talon välissä,mutta sulla olikin maan pinnalla viritykset...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 22:47

Mulla on ollut kumppareissa riippu lobeliaa.Kaikki käy aina jonnekkin. Ei saa heitää mitään pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 10:21

paremmalta nuo näyttää kuin kevättalvesta Hesassa kukoistanut kenkien 'kierrätysvillitys' ...

valperi.blogspot.com/2011/03...ossut.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 14:25

Siis tosi hyvä ja hauska idea.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 24.05.2011 - 15:32

Äidilläni tuppaa olemaan samanlaisia ideoita. Aina ne eivät ole ihan onnistuneet... yhtenä juhannuksena hän laittoi tulen maitotonkkaan - huonosti kävi - tonkka suli. Muita ideoita on mm. Lidilistä kertyneistä muovisista vesipulloista mansikkamaalle tehty variksenpelätti. Myös CD-levyt toimivat variksenpelättinä ja tyhjät oluttölkit. Kukkia hän on aina kovasti istuttamassa jos johonkin astiaan mm. patoihin ja kattiloihin, sekä niihin maitotonkkiin ja kenkiin ja saappaisiin.

Kerran hän istutti perunan auton ulkorenkaaseen. Kun perunan varsi kasvoi pituutta lisäsi hän aina uuden renkaan edellisen päälle ja taas perunan kasvaessa seuraavan. Syksyllä kun otti renkaat pois oli renkaiden sisälle kasvanut hienosti uudet perunat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2011 - 22:45

Tuota tyyliä olen nähnyt ennenkin. Hauska idea sinänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 05:14

Kivat kengät olivat, sinä Mariaana oot sitten idearikas ihminen. Sinä keksit koko ajan kaikkea hauskaa ja nättiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 10:36

Vanhat kengät menevät polttoroviolle meillä. Tai sitten heitän roksikseen kaupungissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 15:11

Kaikea tulee heitettyä roskiin, joista voisi ideoida kaikkea kivaa, kuten nämäkin kukkakengät sen todistavat. Vain mielikuvitus on rajana. Taidan minäkin ne betonisaappaat ja kukkakengät mökille laittaa. Kiitos vinkeistä! Padoissa siellä jo kukkia onkin. Jotenkin vain kauhulla ajattelen, ettei tulisi liian rönsyilevää, kuten Pasilassa eräs talonpiha junaradan varrella.