Onko teillä tapana kiskoa töpselit irti seinästä, kun ukkostaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2011 - 19:23

Ukkosen kanssa kannattaa olla tosissaan, jos asuu maalla ja linjat on ilmajohdoilla.
Minulla oli kerran kuusi laitetta pimeänä kun tulin kotiin. Naapuri ei ollut edes huomannut ukkosta, joten kaukaa oli virtapiikki tullut.
Sen jälkeen asennutin kunnon ylijännitesuojan ja ostin lisäksi pari UPS:a ja tavallisia ylijännitesuojia piuhoihin kytkettäviksi, eikä ole enää vehkeet hajoilleet.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2011 - 16:30

Telkkarista ja tietsikasta irrotan sillä niiden särkymisestä on kokemusta....tulee kalliiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 16:40

Kylä on syytä täällä mökillä näin tehdä, jos tuo ukkonen ihan kohdalle sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 17:32

varmuuden vuoksi otan pois tietokoneen ja telkkarin pistokkeen seinästä, jos oikein kova ukkosilma päälle osuu.
en luota edes ylijännitesuojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 18:11

Jos ukkonen oikein riehuu, niin tietsikka ja telkku kiinni ja töpöt irti seinästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 18:56

ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 18:58

Kyllä on.Aika paljon on koneita meitin huushollissa...Eikä varaa ostaa aina uusia, kun ottavat ja särkyvät.Ukkoselle menetetty vuosien aikana mm. pesukone ja pari tietokoneen modeemia....Niin ja se leivänpaahdin joka paahtoi itse itsensä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 19:36

Aikojen alussa omakotitalossa otettiin aina kaikki johdot irti, en ole kerrostalossa asuessani johtoja irrotellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 19:57

Yleensä kiskon vaikka keskellä stadia asunkin,ainakin tietsikan,jos oikein rytisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:17

Kyllä minä tietsikan otan irti, mutta en nyt muista mikä päivä se oli, en ottanut ja palaperlihän siitä meille
tuli. Olisihan voinut tulla jo muutenkin kun oli niin laajalla alueella se häiriö. 3.seen tuli seuraavana aamupäivänTeiltäkin, kiitos paljon, ette ole ainakaan itserakkaita tiedostonne kanssa.
Nyt pelaa jo ihan häiriöttömästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:19

Mökillä kyllä ainakion jos olen yksin. Kaupungissa en yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:36

Kyllä on tapana ottaa tietokoneen ja telkkarin töpselit irti..Koska ukkonen rikkoo helposti vehkeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:44

Televisioista ja tietsikoista irrotan johdon pistorasiasta, meillä on kyllä sellaiset ylijännitesuojat kyseisiin laitteisiin, mutta minä vähän ukkosta pelkään ja varoiksi otan ne johdot irti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:45

En kaupungissa, mutta mökillä kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 21:39

Ei tule irroitettua kaupunki alueella kun olen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 22:50

Aina joku vahtii ja napsii sähköjohdot pois. Meillä päätepiste sähköllä ja paukkuu niin kamalasti.Viimevuonna rikkoi sähköportin ,veti johdon maahan,räjäytti kuormaauton akun.kerralla ylijännite purkautu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 08:24

En kaupungissa, mutta maalla kyllä joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2011 - 22:41

Jos näyttää että tulee kova myräkkä, niin silloin otan arimpien laitteiden pistokkeet pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 05:09

On tapana, ja kaikki mitkä vain silmiin osuu. Oikein hakemalla haen johtoja. Aivan kaiken otan seinästä irti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 15:16

Kaupungissa en ota, mutta mökillä tietsikka menee jonkin aikaa aukulla ja TV:tä en ole ottanut. Pitäsköhän ottaa jatkossa hm. tänäänkin luvattu taas vesisadetta.