Nyt on se aika.

Suomen kesän parasta aikaa. Loppuu ehkä jo, kun mennään heinäkuun puolelle? Valoisat yöt. Ihan on pakko laittaa joku aamu kello soimaan klo.03.00 ja lähteä ulos kävelemään (siis jos ei sada ja on muutenkin sellainen tuuleton sää). Katselemaan ja kuuntelemaan lintujen touhua. On niin vastakohta talven tuiskulle, pimeydelle ja pakkaselle. Harmi vaan että tämä aika rientää kovin nopeasti. Juuri eilen keräsin pihamaalta viimeiset uudenvuoden ammutut raketit...

Avainsanat: kesän parasta aikaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.05.2011 - 12:55

Älä nyt sentään syksyä manaa, kun kesä ei vielä ole edes kunnolla alkanutkaan.
Lapsena kun kesäloma alkoi, niin se tuntui loputtomalta ja harmitus alkoi jotain viikkoa ennen koulun alkua. Se vähän lohdutti, että kesä sentään saattoi jatkua vielä kauankin.
Kuuntele nyt vaikka tämä, kun nyt kerran olet koneella. www.youtube.com/watch?v=J7iJao8pAjA

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.05.2011 - 13:02

Kyllä on tosiaankin ihanna,kun valoa ja aurinkoa on paljon,mutta ihani a ovat myös elokuun kuutamot ja pimeät yöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 13:26

Aurinko armas kuivas satehen... itse olen kesäihminen, nautin lämpöisistä päivistä ja kesäfiilis on jo alkanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 13:31

Kyllä tämä on kauneinta aikaa luonnossa, on kasvien runsautta ja vihreää, heinäkuussa alkaa jo luonto kellastumaan ja yleensä on kuivan näköistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 13:43

Kaunista aikaa tämä on, aamulla tulee herättyä ennen kellon soittoa linnunlauluun, lähes päivittäin luonto pukkaa uutta kasvia tai kukkaa, tosin jokaisella vuodenajalla on hyvät puolensa, mutta kyllä kevät tässä vaiheessa on todella mahtavaa aikaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 14:54

Matula nousee ylös kello kolmelta ihaileen Suomen luontoa, arvatkaa mitä minä teen.
No illalla olen laittanut 3 rkl kauraryynejä jo valmiiksi lautaselle ja vedet sekaan ja nousen
aamuyllä 3 maissa syömään sen ja 8 tablettia otettava joka kerta palan painikkeeksi.
Herään jo siinä 3 kieppeillä, ei se niin just minuutilleen ole, humahtaa joskus puoli 4.
Siinä samalla silmät sikkuralla katselen ulos aamuyön tuntien valuessa aamuun.
Nytkin on kaunis päivä täällä Keski-Suomessa, joten taidan sunnistaa uusien perunoiden ostoon.
Ja voinokare ja sillipala päälle, siinä se iltaruoka on tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 16:43

Kesää tässä odotellaan ei enempää tai vähempää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 18:20

Miten se aika rientääkin niin nopeeta. Olen aina ollut aamu ihminen .Nyt vähän olen opettellut nukkumaan. Ennen kukuin kaiket yötkin.Mutta mieheni ihan samanlainen.Sanotaan että jos aikaisin ei nouse ylös,menee päivä piloille. Olen paljon luonosta kuullut ja nähnyt aamuvarhaisilla tunneilla .
Kuukausi takaperin oli mahtavat linnun viserrykset. Nyt pesintäpuuhat ja ollaan vähän vaitonaisempia. Mitä urokset lauleleevat.
Kyllä totta puhut tuosta pimenemisestä. Tuntuu järkyttävältä ajatellakkin. Juhannuksesta ei kauaa mene kun päivät taasen lyhenee. Huomaa vaan että pimeys lisääntyy. Muttta kesä kuitenkin jatkuu tuonne hamaan syksyyn.
Lapsena kaikki aika oli pitkää ja suuri oli isoa.Nyt menee liitämällä ,mihin sitten meneekin.Ikäkausi on myös näköjään jaksoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 18:30

Onhan tätä suloista suvea vielä monta kuukautta jäljellä. Ei siis syytä huoleen. Nautitaan jokaisesta päivästä, auringonpaisteesta, kesäsateesta - mitä nyt tämä vuoden aika haluaakaan meille tarjota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 19:02

Kesä tulossa,kauneinta kevään aikaa elämme.Mulla oli myös tapana entisen koiran aikana ja silloin olivat töihin lähdöt aikaisia.Tapana kävellä Vallilan laaksossa ja kuunnella yölintujen lauluja viiden aikoihin,aamut olivat niin raikkaita ja laulajat kaikkein virkeimmillään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 19:24

Kesä on vatsa tulossa ja ihaninta on juuri tämä kevään ja alkukesän aika. Tänä aamuna joimme aamukahvit varhain aamulla auringon paisteessa ja kyllä jälleen kerran kannatti herätä varhain ja haistaa kaikki upeat tuoksut ja kuunnella lintujen liverrystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 23:32

Tässä teille lohdutukseksi kevätkukkia
www.klart.se/foton/dalarna/v...larna.html
sekä samalla kelpo sivu säätiedoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 04:59

Kyllä nämä aamut ovat armasta aikaa, luonto väreineen parhaimillaan. Kielot tuoksuu ja tuomet kukassaan vehreää taustaansa vasten. eläinen pesimäpuhat täydessä touhussa, joten luonto on juuri nyt täydessä terässään. Nauttikaamme tästä, joten on syytä malttaa ottaa hetki siihen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 06:12

Täällä lomalainen kukkuu käkien kanssa. Taas nousin ylös klo 5.00 ihastelemaan raikasta aamua ja kuuntelemaan konserttoja...käki todellakin aloitti. On aamuvirkku kuten minäkin. Aamun tunnit ovat parhaita ja päivässä saa paljon aikaan, kun herää ajoissa. Nauttikaamme siis ja luontohan on parasta terapiaa sielulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 14:27

Hyvä tämäkin on, mutta pidän enemmän syksystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 14:55

Totta jupiset matula. On todellakin ihanaa että voi herätä keskellä yötä ,pukea päälleen ja tehdä kävelylenkki raikkaan kuulaassa ulkoilmassa. Vielä ihanapaa on iloita samalla siitä että kesän yöttömien öiden vaihtuessa syksyyn saamme nauttia sen ruskasta, syksyn jälkeen tulevana talvena hohtavista hangista ja sitä seuraavana keväänä tilaisuudesta jälleen kerran kuoria paksuimmat vaatekerrokset yltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 20:44

Ihanaa kun on valoisaa,ja ilmat kyllä alkaa lämpenemään..Saamme taas nauttia kesästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 05:17

Ihanaa on kun kesä alkaa pitkän talven jälkeen. Nautin kesästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 12:08

mun sisäinen kello herättää heti, kun aurinkosäde nousee .. en kyl lähde minnekkään , mut tairan seruraavaks hommata pimennysverhon makkariin .. sit kun kolmesta asti kukun tuon 23 ja sielkin viel pyörin ja hyörin kylkee käännellen niin eipä se hauskalle tunnu muutaman valvotun yön jälkeen .. olo on kuin usvas kävelis ja aivot täys jotain sumentavaa sakkaa .. ei mitään järkevää ajatastusta siel liiku .. jot olkootkin kuinka kaunist ja valoisaa tahansa .. tää mummeli tarvii koht nuija nukutuksen , jos ei muu auta. itse olen virkku vain , jos saan tarpeeksi yöunta .. ei mitkään päikkärit auta siihen ongelmaan .. anteeks tää nyt näin negatiivinen ilmaisu , mut nytkin jo takan muutama valvottu yö .. krrr .. no eiköhän ens yön sit saa nukkuttuu .. nyt yritän fyysisesti itteni rasitaa niin uuvuksiin .. et uni tulee enen kuin saan pään tyynyy ... haaveilee ainakin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2011 - 22:32

Ei oikein tunnu kesältä varsinkaan tänään, kun oli niin mahdottoman kova ja kylmä tuuli.