Kumman syyllistät?

Pettäjän vai petetyn? Ainahan yleinen mielipide syyllistää sen pettäjän. Mutta voihan olla niin, että tämä pettäjä on kokenut suhteessa henkistä väkivaltaa? Tai ei ole saanut puolisoltaan niitä asioita, joita parisuhteessa kuuluisi molempien saada ja antaa. Kenties hän on päättänyt kestää ja pitää perheen kasassa keinolla millä hyvänsä (lasten vuoksi)? Kunnes hänen voimansa ovat ehtyneet. Ja samalla hän on löytänyt itselleen sielunkumppanin. Kumpi on se paha ihminen?

Avainsanat: pettäjä ja petetty

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2011 - 13:15

"Kumpi on se paha ihminen?"
Johan pistit pahan. Jossain vaiheessa homma on vain luisunut hanskasta ja uponnut kuin avaimet umpihankeen. Ne olisi pitänyt etsiä yhdessä, ennen kuin satoi uutta lunta.
Jos voimat ovat todella ehtyneet, niin ei siinä jaksa vieraissa hyppiä. Sen verran voisin heittää jos en kivellä, niin ainakin lumipallolla. Siltä tieltä kun ei oikein ole paluuta.
Ammattiapu voisi auttaa, eikä aivan mikä tahansa, vaan ehkä avioliittoleiri, jos kumpikin suostuu sinne lähtemään.
Tuossa tilassa oleva pari on täysin sokea näkemään liittonsa tilaa itse.
Tämä on täysin hilseestä vedetty vastaus, kun en ole kuullut molempia osapuolia. Jonkun se pitäisi tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.05.2011 - 10:44

syitä sysissä ja sepissä.
en syyllistä kumpaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2011 - 10:46

Minä en syyllistä kumpaakaan, koska molemmissa on varmaan vikaa, ja eikös joku sanonta ole ensimmäisen kiven heittämisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2011 - 10:55

Syyllisä aina kaksi . Toinen tai toinen. En lähtisi syyllistä etsimään ,asiat on vaan jotenkin järjestettävä molemmille parhaaksi ja sovussa.Yhteen mennään sovussa miksi ei asioita sovussa sitten selvitetä.
Ei rakkaus katoa tuhkana tuuleen jos on rakastunut toiseen ja toiseen jossain elämänvaiheessa.
Lasten takiakin on parempi sopu kun riita.Sitä joutuu eroomisen jälkeenkin olemaan tekemisissä puolin ja toisin.Elämän on jatkuttava ja kaikella on oma merkityksensä. Meitä ihmisiä on monenlaisia ,yhteistä selkeää neuvoa ei ole. Syyllisiä turha etsiä.
Itse olen ollut onnellinen siitä asti kun mieheni löysin ja lähdimme yhteiselle polulle siitä jo aikaa paljon 43v.tta.yhteisiä lapsia 3.aikuisia tosin jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2011 - 13:02

Eipä näihin ihmissuhdeasioihin voi oikein sanoa sivusta mitään.
Tuntuu kuin nykyaikana sen avioliittonarun pitäisi olla venyvää kuin leveä kuminauha siis
sopia tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Paljon on löystymistä tullut tilalle. Ei minun aikana kun avioliittoon menin asuttu yhdessä ennen ja tehty lapsia, siis kokeilu mielessä sovitaanko me toisillemme.
ajat ovat muuttuneet ja minun vanhan ihmisen pitäisi ehkä vaieta. Mutta kyllä jonkinlaista kunnioitusta ja
kuria tässä höltyneessä ihmissuhdeasiassa näen hyväksi.
Tuo syyllistäjän roolikin on sellainen, että se muuttuu, miltä puolean asiaa katsotaan.
Joten kun en ole tuomarinvirkaa saanut, tuomitkoon jokainen omassatunnossaan itsensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2011 - 18:29

Kumpikaan ei ole vain hyvä tai vain paha. Sitä, lähteäkö korjaamaan omaa pahaa oloaan lähtemällä vieraisiin, voi kukin tykönään mietiskellä. Ja jos nykyisessä suhteessa on paha olo, ei se ole vain ja ainoastaan puolison vika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2011 - 19:28

Sanoisin että ei ole hyvää tai pahaaihmistä, mutta ei petetyllä eikä pettäjällä ole hyvä olla. Pettäjä pettää myös itseään, kun ei selvitä asioita ajoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2011 - 19:56

Nakissa on kaksi päätä. En syyllistäisi kumpaakaan osapuolta. Jos suhde on tasapainoinen, ei tule näitä aidan yli hyppimisiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2011 - 21:45

Pettäjä on pettäjä, kerran kun pettää niin pettää aina. Kyllä petetyllä on paskamaisempi fiilis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 05:09

En syyllistä kumpaakaan. Ihmissuhde asiat ovat kaikkein vaikeimpia ja raskaimpia käsiteltävistä asioista. Joskus vain avioliitto ei toimi, on helpompi silloin olla yksin tai lasten kanssa. Huonoa liittoa ei kannata väkisin ylläpitää. On myös vaikeaa jos toinen osapuoli ei ymmärrä mistä kenkä puristaa. Avioliittoa pitää muistaa hoitaa, jos sitä aikoo ylläpitää. Kaikkea ei voi sysätä toisen niskoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 16:31

Makkarassa on kaksi päätä, joten uskon että kummassakin on vikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 08:25

Yksinään on vaikea riidellä ja syyllistää. Vähintäin kaksi siihen tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 14:43

Tangoon tarvitaan kaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2011 - 22:21

Kolikossa on aina kaksi puolta, joten ei voi suoraan sanoa kumpi on syyllinen tai syytön.
Niin monet asiat johtavat pettämiseen.