Onko näin? Suomalaiset selviävät uskottomuudesta – Saan olla rauhassa, kun mies tai nainen käy vieraissa.

www.studio55.fi/lahipiirivoi...ml/1323394

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2011 - 12:34

En jaksanut lukea koko juttua, kun pitäisi tehdä muutakin, kuin istua koneella, mutta ei kuulosta kovin mukavalta liitolta, jos tuollaista oikein toivoo.
Olin ennen fanaattinen avioerojen vastustaja. Se oli ennen kuin sitten itse erosin.
Ensimmäinen päivä hirressä on kamalin ja seuraavat menevät ihan huomaamatta. Tai mistä minä tiedän, kun en ole kokeillut. Hehkuva hiilihanko takapuolessa ei varmaan tunnu kivalta?

Suomalaiset ovat harkitsevaa kansaa ja lykkäävät naimisiin menoa ja lasten hankkimista viimeiseen asti, mutta silti iso osa ehtii vielä erota ennen kuin "kuolema erottaa".
Harkinta-aika pitäisi olla ennen avioliittoa, eikä vasta sen päättyessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2011 - 11:33

Olen kuullut näistä suhteessa vaikenevista osapuolista. Ehkä heillä on suuri sydän? Ehkä heidän rakkautensa on kyllin suuri? Ehkä he ajattelevat perhettään enemmän, kuin itseään? Tai pelkäävät eronjälkeistä taloudellista tilannetta? Ulkopuolisen on vaikea sanoa, mikä on paras vaihtoehto. Sitä ei voi olla kuin jälkiviisas. Toisaalta, ainakin mies sairastuu ellei saa toteuttaa luontoaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 12:46

Kun ex-mieheni suhde toisen naisen kanssa paljastui, ei mitään muuta vaihtoehtoa mielestäsi ollut kuin ero. Joillakin voi olla suurempi sydän ja pidempi pinna kuin minulla, mutta kertaakaan en ole ratkaisuani katunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 14:05

Onni yksillä, kesä kaikilla, Jumala jokaisella. Onneksi vai vahingoksiko sitä sanoisin, ei ole 18 vuoteen tarvinnut ajatella moisia asioita.
Ja mikähän se miehen taudin nimi sitten on, ellei saa totetuttaa toivettaan.
Taitaa olla kaukalotauti, kun ei pysy omissa pahnoisaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 14:42

Pettämistä tulee aina olemaan, mutta se vasta viisas on joka ei petä. En aio sietää uskottomuutta koska ei ole pakko. Sehän kertoo vain etten ole tarpeeksi hyvä tai kumppani ei ole. Nykyaikana ei tarvitse joutua alistetuksi millään tavoin. Olemme jokainen sen verran arvokkaita ihmisinä, että pitäkäämme huoli myös omasta hyvinvoinnistamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 16:57

Toiset parit elää uskottomuudessa vai miksi sitä sanoisi kun luvalla mennään vieraisii.
Onneksi ei ole kohdalleni sattunut noita asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 17:27

Olen minäkin yhden petturin siivonnut pois perhe-elämääni häiritsemästä. Prinsessa Dianan sanoin, alkoi olla liikaa ruuhkaa. Ne parit, jotka ovat sopineet avoimesta liitosta, ovat tehneet sen varmaan tietyistä syistä, mitäpä sitä muut kommentoimaan. Jokainen tyylillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 20:55

mitä silmä ei näe, sitä sydän ei itke.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.05.2011 - 22:44

Uskottomuus loukkaa aina, ainakin minua. Kun sen saa selville, on luottamus mennyt ja tunteet siinä kärsii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 16:30

Uskottomuus on iso riippakivi, jota en itse kyllä suvaitse...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 05:01

Jos mies käy vieraissa, nainen kyllä saa olla rauhassa. En hyväksi uskottomuutta, jos parisuhde on toimiva ei silloin tarvitse vieraissa kulkea. Ehkä joillekin pareille uskottomuus sopii, vaikea ottaa kantaa. Oma kantani on aika jyrkkä.