Nyt on alkanut kirjoitusrumba vanhempien kasvatusmenetelmistä ja epäilyttävistä hyväksikäytöistä? Onko esiintuonti tarpellista?

Kysymys on vähän kömpelö, mutta tarkoitan nyt sellaisia ihmisiä, on julkkiksiakin joukossa, jotka
kirjoittavat esimerkiksi viikkolehdissä ja jopa kirjoja lapsuudestaan, joissa käsittelevät vanhempiensa
kasvatustapoja tai paremmmminkin hyväksikäyttöä.
Vanhemmat ovat kuolleet, mielestäni jokin kunnioitus pitää vanhempiin olla. Voisihan sitä käydä
esimerkiksi terapeutilla puhumassa jos on paha olla, eikä myllätä sitä vanhaa perhe-elämää enään esille, voi mielestäni tuottaa tuskaakin monelle asiasta tietämättömälle.

Avainsanat: mennyt lapsuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2011 - 04:54

On tällä hetkellä jonkinlainen lieveilmiö, paljon on kirjoituksia aiheesta ollut. Itse en lähtisi vanhempiani julkisesti mollaamaan, terapeutit ovat sitä varten olemassa.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille ,jotka vastasitte kysymykseeni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2011 - 09:22

Money talks,sanotaan.Lukee kuka tykkää...kaiketi jonkunlaista julkista terapiaa olevinaan,tiedä häntä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 09:25

Vaikuttaa suorastaan muoti-ilmiöltä, että kerrotaan julkisuudessa kuinka kauhea lapsuus minulla oli, kuinka vanhemmat joivat ja hakkasivat, koulussa kiusattiin, oli alkoholisimia ja suhteita sinne ja tänne. Näiden asioiden kaivelu vuosikymmenien jälkeen voi ehkä auttaa selvittämään jonkin solmun, mutta miksi jo syvälle unohtuneita, ikäviä asioita pitää kaivamalla kaivaa esiin ja siten tuottaa itselleen ja varmaan omaisillekin pahaa mieltä. Mutta ainahan sitä on omista vaaikeuksistaan syyttää kurjaa lapsuuttaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 10:53

Kai sillä haetaan jotain sympatioita? Kyllä ainakin vainajat pitäisi jättää rauhaan. Ja toisaalta jos vanhemmat ovat elossa, pahentaa vaan asioita. Ehkä terapeutti on se paras vaihtoehto kuitenkin. Ehkä on niin, että ihminen voi halutessaan kaivaa elämästään ne huonot asiat tai hyvät asiat. Erään jo edesmenneen vanhan ja viisaan ihmisen sanomana "jokaisella ihmisellä on oma ristinsä kannettavana". Yhdyn tuohon pienellä varauksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 18:07

Menneet on menneitä, se on helppo sanoa. Mutta hyväksikäytetty on joutunut monien tuskien kautta kärsimään elämässään.Aina vaivaa asiat. teki mitä vaan.Usein ovat arkoja aikuisia eivätkä hevin mene puhumaan kenellekkään ammattiauttajallekkaan.Siinä vuosien mittaan kaivelee omaa minäänsä sisältäpäin.Voi voi kyllä osa hyväksikäytetyistä on nuorena poistunut tästä elämisen tuskasta.Jos kyse vieläpä omista vanhemmista ,asia on vieläkin vaikeampi käsitellä lapsen kannalta. Senhä tietää mitä siitä vanhemmille eläessä seuraa.Siinä astuu suojelu kuvioihin mukaan.Lapsi suojelee, vaikkei vanhemmat sillähetkellä kun julmuus on tapahtunut.Vieras on taasen vieras ihminen.Kaikki tuomittavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.05.2011 - 22:40

Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee. Mieluummin pitäisi vanhempien ja lasten avata tänä päivänä silmänsä ja suunsa, ettei tarvitse sitten myöhemmällä iällä käydä psykiatrilla tai kirjoitella lehtiin syyllistäen vanhempiaan tai muita läheisiään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 16:28

Näitähän tehdään se on totta...
Eipä tulisi itse moista tehtyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 08:09

Hakevat lehdille lööppejä myyntitarkoituksessa. Joku menee vielä tuohonkin koukkuun.
Mitä enemmän kirjoittelevat, sitä enemmän yllyttävät uusiin kirjoituksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 15:27

Ei ole virhe kertoa siitä että on tullut hyväksikäytetyksi lapsena. Se on vaikea asia henkisesti aj tuo asian ulos kertominen on osa terapiaa.
Hyväksikäyttö on hirveä asia enkä pidä sen julkituomsita todellakaan tuomittavana. Uskovaiset näyttävät olevan toista mieltä eli asiaa on niissä piireissä harrastettu oikein enemmälti. Oikein puistattaa tuollainen kaksinaismoralismi.... vaaditaan muilta mutta itsellä tuollainen syntilista.... mikähän mahtaisi olla itse kunkin sallijan mielipide jos asia olisi sattuntu oamlle kohdalle?
Moni hyväksikäytetty on myöhemmin päätynyt itsemurhaan.