Mikä on tehokkain tapa hiirten torjuntaan kesämökillä, joka on talvet kylmillään?

Kissaa meillä ei ole, joten siinä ei ole nyt ratkaisua tähän pulmaan.

Avainsanat: hiiret mökillä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2011 - 07:19

Hiirenloukkua ostamaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2011 - 21:35

Kyllä kokemuksesta on hiiren lisku sellainen vanhanmallinen. Laita leivän pala siihen menee parhaiten, juustokin kelpaa mutta hiukan vanha ja kova palanen.Tyhjennä sitämukaan kun tulee saalis. Hanskat käsiin.Ota sillon kun olet siellä. Kun laittaa myrkkyä se leviää tahtomattaan saalistaviin eläimiin. Toiset menee seinien väliin mätänemään.Onnea saalistukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 22:43

Minä laiton omalle vintille loukkaita ja myrkkyä talveksi ja kävin keväällä poimimassa saaliin loukkaista.
Parissa vuodessa saaliin tulo lakkasi kokonaan. Mökki on varmaan vähän eri asia, kun naapurustosta saattaa tulla uusia asukkeja, mutta ehdottaisin suurta määrää loukkaita. Vanhanaikainen perusmalli on halpa ja hyvä. Minä olen säätänyt niitä kaupan jäljiltä herkemmiksi, ettei saalis vie vain syöttiä.
Varo sormia kun virittelet niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 06:12

Meillä hiiret menevät ihan tavalliseen nakkiin. Kissa olisi se paras pyydys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 08:17

Hiirenloukku, syötti ja hyvä saalistaja kissa. Alkuun pääsee, mutta onko sitten taas sama rumba edessä
seuraavana vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 08:18

Hiirenloukut paras pyydys, myrkyn kera voi mennä sokkeleihin kuolemaan..
Pistät muutamat loukut vähän sinne suun tänne ja pidä huoli ettei mitää syötävää jää esille mihinkään.(tarkista nuo aamuin illoin)
Ja tarkista koko talo josko olisivat kaivaneet pikku reiät seinistä ja tilki nuo...

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 20.05.2011 - 08:20

Me olemme todenneet että loukuista ei ole pidemmän päälle mitään hyötyä. Keväällä on kuitenkin hiirenpapanoita joka puolella. Laitammekin siis syksyisin mökkiin ihan perinteistä rotanmyrkkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 08:48

Vanha kunnon hiirenmälli on paras kesällä, kunhan vain muistaa sitoa narulla mällin kiinni. Muuten saattaa hävitä mälli ja hiiri. Niitä on sen jälkeen vaikeaa löytää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 09:12

nälkä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 09:19

No,nälkä varmasti ajaa hiiret rakennuksiin,siksi ei kannata jättää mitään sisätiloihin,saunasta syövät saippuatkin.Loukkuja sinne sun tänne,mutta aikoinaan totesimme saarimökissä,että ovat olleet saarella varmasti ennen meitä,joten korjailimme vain pipanoita keväällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 09:29

hiiribaari ainakin on yksi vaihtoehto.
hiiri käy baarissa syömässä myrkkyä joka aiheuttaa sille kamalan janon, lähtee ulos etsimään vettä, kuolee sinne reissulleen, eikä jää mätänemään ja haisemaan sisätiloihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 11:39

Kissa toimisi kyllä parhaiten. Ei tarvitse tyhjentää/virittää uudelleen. Pelkkä kissan hajukin saattaa toimia karkoitteena (naapuri väittää).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 12:21

meilläpä onkin mökki puhtaana hiirulaisit .. kun nuo kisulipojat käyvät siellä päivittäin ... heillä on sinne kissaluukku josta kulkevat .. mut velipoika haki kissojen hiekalaatikon tuotokset ja laittoi sitä mökin alle ym .. nyt en kyl muista kui siinn oli käynyt .. me käytetään pellettiä ja , kun se laatikko sit tyhjennetään ja kannetaan matumaan tuonne mökin tai tän talon kupeeseen .. en tiedä autaako, mut yks pien hiirenpoikanen oli tullut sisälle ..luulen kyl et ihan ovesta , kun tuuletin , mut saattaa ol , et ottopoika toi sen .. tais lähtee ulos ovesta , kun en mistään sitä löytänyt ... hiiren jätöksiä ei ole mökis ollut ja tuo mökkihän on tuos lammenrannal kotopiiris .. jot pojat voi hyvin huolehtia hiirulaiset pois nurkist ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.05.2011 - 22:36

Hiirennakkia pitää taas viritellä. On ne jänniä siimahäntiä - miten osaavatkin kylmänä talviaikana saada niin mahdottomasti pahaa jälkeä aikaansa. Petivaatteetikin pitää pestä ennenkuin ottaa ne käyttöön - miellyttävä tuoksu niissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 14:27

Ei ole muuta konstia kuin hiirenmälli.Myrkkyjä ei saa käyttää. Siinä kuolevat sitten linnut, jos ei muuta.