Uskotko tähän? www.iltalehti.fi/hullumaailm...1_hu.shtml

Avainsanat: maailmanloppu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2011 - 22:50

Joku uskoo, toinen ei. Minä en usko.
Meillä eräs uskovainen tehtailija uskoi aikoinaan niin vahvasti, että oli myynyt tehdassalista kaiken irti lähtevän viikonlopun aikana. Oli siinä työmiehillä ollut huuli pyöreänä, kun maanantaina tulivat töihin, eikä ollut koneita, eikä raaka-aineita. Mihinköhän mahtoi ajatella tarvitsevansa rahaa maailmanlopun jälkeen? Kaverini oli töissä siinä tehtaassa ja tarina on ihan tosi ja tapahtui Suomessa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2011 - 21:39

En usko ennenkuin se tunnen ja näen omin kokemuksin.Nää on näitä käännyttäjiä joka haalii uskontoon varakkuutta ja heikkoja ihmisiä.Oma ajatusmaailma.Ei tässä kauaa tarvitsekkaan enään pyristellä. Sitten tulee kenties helpotus ja kaikki pääsemme paratiisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 22:01

Ei ole ensimmäinen eikä varmastikaan viimeinen kerta, kun ennustetaan maailmanlopun tulemista. Uskokoon ken tahtoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 22:21

Eipä taida olla kuin pari kuukautta aikaa, kun joku julisti tuota maailmanlopun tuloa, se päivämäärä taisi mennä umpeen ilman sen suurempi tärinöitä. Kevätköhän se villitsee nämä lopun alun povaajat .....??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 22:55

En usko en... Eniten näitä ennustajia taisi olla liikkeellä "milleniumin" aikoihin... Silloinkaan ei menneet edes tietokoneet sillätavalla sekaisin, kuin oli ennustettu.Jos nyt yleensä menivät ollenkaan...
Eiköhän täällä elellä päivä kerrallaan entiseen tapaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 23:49

Elän tätä päivää, huomisesta en tiedä. En vaivaa päätäni moisilla asioilla, tulee jos on tullakseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 06:13

Vastaan samoin, kuin Maarit77 tuossa edellä. Niin monesti on maailmaloppu pitänyt tulla, että uskon vasta sitten, kun se tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 08:31

En usko ollenkaan. Sillä kuten olen sanonut aikaisemmin, minä uskon Raamatun olevan Jumalan sanaa.
Ja sen kirjan Matteuksen evankeliumin mukaan Matt:24 jae 37 sanoo "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei
tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä".

Minä en tästä tämän enempää saarnaa, mutta maailma on siinä tilassa, että Jeesus voi tulla noutamaan
omansa, minä hetkenä hyvänsä, se on luku sitten erikseen.

En ymmärrä noita ennustajia ja laskijoita, kautta maailman sivun niitä on laskettu ja määrätty, voihan joskus joku osua oikeaan, mutta tuskimpa tämäkään herrasmies. Jos näin on, niin minun Raamattuni ja
uskoni ovat pohjaa vailla.

Lähteet:
osa Raamatusta, osa omia ajatuksiani.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 20.05.2011 - 08:32

Kuka oikeasti enää jaksaa uskoa noihin huuhaa ukkoihin ennustuksineen? Ehkä joku pimeässä kaapissa metsän keskellä kasvatettu ihmispolo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 08:46

Jenkkien huu-haa hommiahan tuo on. Saavat siihen uskovilta suuria lahjoituksia, kun myyvät hädässään kaiken omaisuutensa. Huijareita kaikki tyynni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 09:06

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 09:21

UPS,joko se nyt on tai tulossa ja hullu maailma valmistautuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 17:17

Mihin aikaan tämän olisi tarkoitus tapahtua? Ihan vaan että tiedän ottaa pyykin kuivumasta ennen kuin taivas aukeaa :)

en.wikipedia.org/wiki/Rapture - Wikipediassa lisää tietoa aiheesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2011 - 01:56

Kyllä nyt on varmaan nostettava tilit tyhjäksi ;-) mitä rahoilla sitten...
Luettavaa: portti.iltalehti.fi/keskuste...p?t=519505
Tarkkailtavaa: sinais2012.blogspot.com/2011...quake.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2011 - 11:05

kello jo kohta puolipäivässä, ei ainakaan vielä ole mitään maailmanlopun enteitä ilmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.05.2011 - 22:33

Jehovalaiset kävivät tänään pihassa käännyttämässä isäntääni. Kysyin etkö sanonut niille että turha toivo, maailmanloppu tulee tänään! Mutta ei älynnyt sanoa, oli kuulemma esittänyt sellaisen kysymyksen mihin eivät osanneet vastata. Ei vain kertonut mitä kysyi.
Niin jos se maailmanloppu tulee tänään, niin tässä on rapita puolitoista tuntia aikaa ennenkuin muutumme zombeiksi. Niinkuin amerikkalaiset ovat mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 16:41

Tämä on taas tätä maailmanlopun meinikiä ja en vieläkään usko...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 04:43

En tiedä miten tuohon oikein suhtaudun, kurjaahan se on jos näin on. Minä kun rakastan niin suuresti elämää. Aika näyttää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.