Onko kenelläkään kokemusta tinnituksesta? Onko miten kiusallinen vaiva ja voiko siitä päästä millään konstilla eroon?

Avainsanat: tinnitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2011 - 22:17

Taitaa olla vaiva, jonka kanssa on vain opittava elämään. Tulee yleisimmin haitallisesti esille, kun on hiljaista, päivällä kun puuhastelee, niin ei niin välttämättä vaivaa huomaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2011 - 20:49

Työn puolesta olen tinnitukseen törmännyt.Kyse on siis korvassa kuuluvasta epämääräisestä "sirinästä".
Periaatteessa vaiva on lopunikäinen,eikä koskaan kokonaan parannettavissa.Jotain asian eteen kuitenkin pystytään tekemään esim. leikkauksella ja lääkityksellä, tosin tapauksesta riippuen. Suomessa muutama lääkäri aiheeseen erikoistunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 21:43

Mulla korvassa koiva ääni tai kirkasääni .Tulee ja kestää välillä kauemmin. Sitten taasen pois. En tiedä mistä tuo johtuu. Onko verenkierrollinen häiriö. Välillä nieleskelen ja se joskus auttaa. Mutta tinnityksetä en muuta tiedä. On niitä oikein pahoja ei voi nukkuakkaan. Johtuen vauriosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 21:57

Olen kuullut joskus jonkun puhuvan kynttilähoidosta. Se voisi ehkä auttaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 22:35

Valitettavasti on kokemusta.
Vaiva on pahimmillaan väsyneenä ja virkeänä sitä ei aina edes huomaa. Ehkä siihen tottuu vuosien myötä, kun on pakko.
Syön juuri Trimetazidina Rimafar lääkettä, enkä ole huomannut mitään vaikutusta, en hyötyä, enkä haittaa.
Vaivasta tuskin pääsee eroon.
Tässä sivu lääkkeestä. Googlen käännöksellä siitä tulee aika sekava, mutta kai siitä jotain selviää.
www.medizzine.com/pacientes/...zidina.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 23:51

Ajoittain tinnittää tai ainakin huomaan sen ajoittain. Akupunktio auttoi hetken verran, ehkä työkiireet laukaisivat uudelleen. Toisilla akupunktiosta hyviä tuloksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 08:15

Appiukollani oli ja joskus meinas hermot viedä jotkut päivät helpompia , mutta ei siihen apua saatu vaikka vuosia syyn takia lääkärissä kävikin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 08:38

Kyllä on kokemusta ja aivan HYKS.n korvaklinikalla tutkittu ja todettu.
Kuulolaitettakin jo tyrkyttivät minulle jos se auttaisi, mutta sanoin, että se olisi minulla vain
piirongin laatikossa koristeena.
Sain hyviä ohjeita ja paljon kuuntelen musiikkia kuulokkeilla. Voin silti keskittyä tekemään muita töitä.
netin käyttäkin sujuu hyvin. Se ei auta, vaikka laitan esimerkiksi netistä tai muusta lähteestä musiikkia
tulemaan, vaan kuulokkeiden avulla poistuu se jatkuva tinnitus.
Nyt en enään oikeastaan huomaakaan sitä. Ulkona en voi kuulokkeita käyttää kuten nuorilla on, sillä
näköni kun on tallella vain oikealla puolella, niin kuulo on tärkeä osa kulkiessa kadulla.
Ikävä vaiva on, mutta sen kanssa oppii elämään. Ja tuntuu, että vanhetessaan vain käy hiljaisemmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 20.05.2011 - 08:39

En ole onneksi moisesta vaivasta joutunut kärsimään.

Harrastan vapaa-ajallani laitesukellusta ja siinä pitää muistaa tasata korvien painetta lähes koko sukelluksen ajan. Toiset joutuvat ottamaan nenästään kiinni ja puhaltamalla siihen tasaamaan korvakäytävien painetta, minulla riittää kun vähän vain nieleskelee ja paine tasaantuu. Olisiko siis näistä paineen tasailuista mitään apua tinnitukseen (sen enempää asiasta tietämättä)...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 08:44

Ei minulla ole ongelmia, mutta ystävällä on ja on kovin kiusallinen. Usein käy puhdistuksella. Tuo taitaa olla ikuinen vaiva niille kenellä on taipumuksia tinnitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2011 - 08:56

Ajoittain,mutta muistan mun äitini valitelleen aika usein "puhelinlankojen soimisesta",kuittasin sen silloin murkkuna ns.vanhemman hulluutena tai pyrkimisenä hullun kirjoihin.Nyt tiedän mitä hän tarkoitti,mutta mulla ei kiusallisena ainakaan vielä...Paree olle kiinnittämättä ylettömästi huomiota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.05.2011 - 22:29

Sisarellani on. Ja jotenkin tuntuu että se tulee hänelle silloin kun on väsynyt tai kaikki ei mene niinkuin hän haluaa. Ei siitä eroon pääse, lääkkeillä saa kyllä helpotusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2011 - 04:38

Itse en ole vaivaa joutunut kärsimään, mutta tiedän että se on kiusallinen. Muutamalla tuttavalla on ollut, eivätkä he ole siitä oikein päässeet mitenkään eroon.