Millä saisi Vaahteran taimien kasvun pois?

Nyt kun orapihlaja-aita kaadettu.. alkaa Vaahterat puskemaan vauhdilla aidassa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2011 - 14:42

Jos kaataa vesomaan taipuvan lehtipuun, niin hyvä konsti vesomisen estoon on, ostaa maatalouskaupasta sellainen "myrkkylätty" joka naulataan kantoon, lakkaa vesomasta. Simenistä vesomiseen auttaa vain repiminen pois.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2011 - 10:16

eipä kait siihen muuta neuvoa ole kuin ottaa maasta pois juurineen . mutta jos lähistöllä vaahteroita, ainahan ne siementää uusia. ikuisuusprojekti.
ja vaikka ei olisi lähistölläkään vaahteroita, aina joku lintu voi ruikkaista vaahteransiemenen maahan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 10:22

Meillä iso vaahtera. Ei muuta hyvää konstia kun pienenä heti nyhtää juurineen pois. Se on kovin leviävää sortti ja nopeesati.Justiin tuossa omassa pihassa niitä satoja koitan vetää juurineen. Vaahtera erittäin tärkeä lintupuu.

Lisätty: 18.05.2011 - 14:57

Onhan vsakontorjunta aineita mutta ovat tosi kamalia myrkkyjä.En suosittele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 10:27

Naapurilla on vaahtera ja meidän tontille tulee niitä siemeniä ja alkavat itämään, minä nyhdän ne pois juurineen, ei siihen varmaan mitään muuta konstia ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 11:32

Muistan lapsuudestani mummolan, jonka ympärykset olivat vaahteroiden valtaamat, mutta en muista koskaan kenenkään puhuneen niiden hävittämisestä. Toinen kasvi oli humala, en tiedä tieteellistä nimeä,
mutta kome humalamaja oli kesällä vilpoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.05.2011 - 11:46

Minä revin heti kun näen alkuja pihassa - ei siihen varmaan muuta konstia ole, ellet sitten kokeile jotain tappavaa myrkkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 12:07

Ei kait siinä muu auta, kun ottaa lapio käteen ja kaivaa vaahterat juurineen irti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 12:42

Ikuista nyhtämistä vaahteran taimien kanssa,positiivista on;ne on helppo tunnistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 18.05.2011 - 14:14

Ei auta poppakonstit, nelinkontin vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 19:50

Vaikeuksissa olet. Lähes mahdoto tehtävä.
Se mikä menee myös tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 08:25

Minä kiskon vaahterantaimet sitä mukaa pois, kun niitä maasta nousee. Tuttava yritti siirtää muutamaa omaan pihaansa, vaan ei niistä mitään tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 20:18

Eipä kait muuta konstia kuin nyhtää juurineen pois sitä myöten kun kasvua pukkaa....