Mikä tekee huijareista niin eteviä?

Kuulin uutisista tänään tästä uudesta huijaajafirmasta, johon valitettavasti myös pomoni erehtyi maksamaan siitä, ettei näitä puheluja tule. Nyt sitten odotellaan, milloin saadaan rahamme pois niistä maksuista mitä tämä huijari kiskoi.

Lisätty: 17.05.2011 - 22:53

Jotenkin enteilevää oli, kun kirjanpitäjämme näki ne laskut, niin hän sanoi silloin: onkohan tämäkin jokin huijariyritys, niitä kun on niin paljon tänä päivänä. Taisi osua naulan kantaan tässä asiassa.

Lisätty: 17.05.2011 - 23:02

www.iltalehti.fi/uutiset/201...1_uu.shtml

Avainsanat: huijari

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2011 - 00:08

Manipuloijia,enemmän tai vähemmän taitavia.

Kysyjän kommentti

Kiitos, todellakin osaavat erittäin uskottavasti esittää asiansa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2011 - 23:27

Se etteivät ihmiset sano ensiksi EI?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 23:45

Osaavat valehdella vakuuttavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 00:47

Pomosi puhelin ei taida olla firman tiedoissa ja julkisessa jakelussa, jos on noinkin ulkona huijareiden toiminnasta?
Minä sain tarpeekseni huijareista, kun tuppasivat soittamaan lähes joka päivä jotain "näkyvyyttä" netissä ja eräänkin mukaan tietojani oli kuulemma katsottu 30 000 kertaa. Paitsi että minulla ei ollut ainuttakaan asiakasta, jonka olisi pitänyt netistä minua hakea. Lasku olisi tietysti tullut "hakukertojen" mukaan. Missähän sekin laskuri on ja onko ihan oikeasti luotettava? Ei takuulla!
Jossain vaiheessa aloin ilkeäksi noille myyjille, kun Enirokin yritti huijata. Kielsin ehdottomasti julkaisemasta yhtään mitään edes ilmaiseksi, mutta väittivät heillä olevan oikeus julkaista kaupparekisterin tietoja ja että voin kyllä yrittää haastaa heidät oikeuteen. Ei tullut kauppoja silläkään kertaa, kuten ei koskaan, kenellekään, ei senttiäkään, vaikka moni väitti, että minulla oli viime vuonnakin 700€ ilmoitus ja että pannaanko taas?
Näitäkin valehtelijoita oli kymmeniä, jos ei satoja, jotka väittivät kiven kovaan, että "On sinulla ollut ilmoitus".
Tuo mainitsemasi huijari lienee soittanut minullekin ja saanut ei niin kohteliaan vastauksen ja keksinyt uuden "liikeideansa" kyllästyneistä asiakkaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 06:13

kaikenlaisia yksityisyrittäjiä on huijaamisenkin saralla.
mahdollisesti kiireinen pomosi päästäkseen eroon jostain soittajasta tai tyrkyttäjästä on ollut ajattelematon, eikä ole perehtynyt asiaan kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 06:34

Aina joku keksii jonkun kepulikonstin ja siitä sitten on taas uusi juttu huijattavaksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 07:01

Huijareita riittää niin kauan, kuin huijattaviakin. Täytyy olla tosi tarkkana nykyisin. Aina kun puhelimeni soi ja näen tunnistamattoman numeron valmistaudun ensimmäiseksi sanomaan ei, en osta, enkä tilaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 08:34

Rikollinen on aina muutaman askeleen edellä poliiseja ja nyt huijataan näillä pullonpalautus lapuilla.Huijarit ovat näköjään hyvin älykkäitä,kun vielä onnistuvatkin viemään rahat aikomattakaan antaa sitä mitä ovat luvanneet.Ei voi olla kahta kaunista,luvata ja täyttää lupaus.Kamalan varovainen pitää muistaa olla,lipsahdus voi tulla hyvinkin kalliiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 08:44

Huijareita riittää joka lähtöön, toivottavasti paha saa palkkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 09:56

Nyt ilmaantunut ihan mitä ihmeellisempiä rahan kerääjiä.Mullekkin soitettiin pyydettiin 35 e sanoin että ei tule.Koitti ja koitti. Sanoin että ei ole tapana jaella rahaa . Kun ei ole itsellekkään tarpeeksi.Sanokaa rohkeesti ei tipu ei lirise,Suomalainen liian nöyrä antamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 10:17

Ei ole tullut onneksi tälläistä soittoa. Täytyy kyllä näköjään olla hirveän tarkka, ettei eksy viidakkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 11:36

Ehkä se on rahapula ja nälkä, mikä tekee sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 14:46

Syy on sinä että monet ihmiset ovat niin helposti huijattavissa. Puheluita tulee USAta myöten minullekin , kaupataan alan tuotteita eli kalliita artikkeleita ja arvokkaita tilauksia vaikka tietävät miten meillä nuo asiat hoidetaan. Tulee shekkejä epämääräisillä eli puutteellisilla osoitteilla, lähettäjä epämääräinen eikä vastaanottajaa voida yksilöit. Kun tuollainen "oikeisuuskysely" tulee minulle, sanon heti että se on vilppiä, revitään ja heitetään roskiin.
Itselläni on privaattipuhelinnumero salainen eli ei tule soittoja, mutta muutamat ovat kertoneet toistuvasta vakuutuksen myynnistä eli kehoitetaan vaihtamaan vakuutukset edullisempaan... jotkut ulkomaanelävät ovat keksineet väärentää pullonpalautuslappuja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 17:02

Mitenhän onnellinen ihminen on sellainen huijari itsensä kanssa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 11:41

vai oisko ihmiset vaan nii helvetin tyhmiä.......??
kunnei tartte päin kattoa ni kai sitä on hyvä puhua silmät suut täyteen soopaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 17:32

Huijarit ovat oikeasti älykkäitä, jotka vaan hairahtuvat käyttämään älyään ihan väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 05:22

Näitä on tänäpäivänä, täytyy vain olla tarkkana ja valppaana. Tuntuu että välistä vetäjät vain lisääntyvät.