venäjällä ei olekkaan köyhyyttä ja kurjuutta,oletko tietoinen tästä?

Rajalta oli käännytetty eräs kristillinen järjästö mikä olisi vienyt lastenvaatteita ja muuta tarpeellista tavaraa venäjän köyhille,nyt olisi pitänyt olla lupa Moskovasta,kun aiemmin on saatu viedä ilman lupia.Syyksi oli mainittu,että venäjä ei tarvitse avustuksia,kun heillä ei ole köyhyyttä.Asia ei koske minua mitenkään,mutta harmittaa näiden puoleta ketkä jäivät ilman ja niiden puolesta ketkä keräsivät ja pakkasivat nämä tavarat.Siinä lähetyksessä olisi ollut myös sairaala tarvikkeita.Näin toimitaan itä naapurissamme.

Avainsanat: venäjä idän ihme

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2011 - 08:39

Voi kissaäiti olet aivan oikeassa, on tärkeä asia mistä kirjoitat. Minä olen erään järjestön kautta ottanut
henkilökohtaisen kummilapsen Koiviston lastenkodista. Viimeksi kun laitoin paketin, niin suomessa oleva
yhteyshenkilö soitti minulle ja kysyi, saako paketistani ottaa vähän jollekin lapselle jotain, kun olin kuulemma niin runsaasti laittanut, vaikka omata mielestäni en tarpeeksikaan.
Sitten minulle tulee ko. järjestön lehti ja siinä on aina kummilapsikodeista kuvia ja kerrotaan, miten on
vammaistenkin lasten kohfalla menty eteenpäin. suulakihalkio lasta leikattu ja kuntoutettu muutenkin.
Lapset tuodaan löytölapsina milloin mistäkin.
Nyt olen vähän pahoillani kun olen itse ollut huonommassa kunnossa ja en ole jaksanut niin paljon
puuhata asian kanssa.
Usein sanotaan, että en laita, koska ne ei mene sinne minne kuuluu, mutta olen saanut kummilapseltani
kuvia ja tavarat ovat varmasti hänen käytössään.
On niitä järjestöjä ja yrittäjiä, joiden keräämät varat eivät todella mene sinne minne pitää,
mutta ei saa yleistää. Tämä minunkin juttuni on kristillinen järjestö, tunnen paljon sen jäseniä ja
luotan täysin heidän toimintaansa.
Kyllä siellä on kurjuutta ja köyhyyttä, mutta mitä ne nappiotsat, nehän ovat aivopestyt tietävät mitään.
Siis korkein taho ei halua, että kuva leviää maailmalle. Kysymyksessä on pienen ihmisen asia, mikä hänelle on tärkeä.Voi, voi sanon minä tätä maailman suppeata kurjuutta.
meidän tulisi kiittää sentään , Me saamme elää sentään "rikkaassa" maassa, joten muistakaamme aina
sitä lähimmästäkin, tuli hän mistä tahansa, Tämä on minun mielipiteeni.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2011 - 08:25

Ei olekkaan jo neuvostolaiset ryösti maata 70 vuotta ja vielä ei kaikkia ole ryöstetty?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 08:31

Se on sellanen naapuri,vaikka voissa paistaisi.Köyhät joutuu yhteiskunnan kannalta aina vaan vaikeampaan ahdinkoon.Minusta Suomessakin tuntuu että kaikki ei aina kohdallaan noissa perhe asioissa. Nuoret on maan valttikortteja tavallisesti. Jos perhe voi huonosti kaikki voi. Jättää jälkensä kaikkeen elämänalueeseen.
Valtiot haluaa näyttää nyt eun myötä paremmalta mitä ovat. Totuutta ei paljasteta . Köyhiä ei sovi näyttää,puhua eikä mainita.Köyhät kyykkyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 08:49

Tuo kyseinen naapurimme on toiminut aina arveluttavasti, siinä ei mitään uutta. Aiemmin on jo paljastunut ettei avustukset suinkaan saavuta niitä joille ne on tarkoitettu. Avustustarvikkeita on myyty käypään hintaan ja rahat yksityisiin taskuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 09:02

Kotimaassakin riittäisi autettavia.
Eräs läheiseni on kantanut ruoka-apu pusseja niin, että olkapäät alkavat hajoamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 09:28

Jollei Venäjä tarvitse avustuksia, niin sittenhän ne voi jakaa kotimaassamme niitä tarvitseville, kyllähän tässä maassa rittää avustuksen piirissä olevia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 09:50

Sehän on vaan hienoa, että asiat on saatu itäpuolella järjestykseen. Vielä 15 vuotta sitten asiat olivat toisin ja keräykseen kelpasivat jopa lakanat, sillä siellä ei kuulemma ollut vastasyntyneille mitään mihin kietoa. Hyvin tekivät kauppansa lasten lelut ja vaatteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 11:12

Kyllä Venäjällä kurjuutta ja köyhyyttä on, sitä ei vain rajan koppalakkiset virkamiehet suostu myöntämään. Itse on lähettänyt karjalaan lukuisia ns. vauvakasseja, jotka ovat ikäänkuin äitiyspakkauksen korvikkeena lapsiperhessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2011 - 15:15

Tuohon ei ole uskomista. Kuka siellä käy ja nurkan taakse pääsee kurkistamaan, tietää että köyhyyttä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 17:01

Voi, voi. Venäläiset ovat nyt niin umpikieroja joka asiassa. Minne se köyhyys olisi tietyiltä alueilta kadonnut. Jos sinne ei kelpaa niin kotimaassamme on myös köyhyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 18:44

Eipä ole uskomista, mutta heillä ihan oma tapansa, joten käännytys uskottavaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 19:09

Olen ollut viime syksynä kyseisen Vienon Kammarin avustuskuljetuksella mukana ihan vain turistina, ja voin kyllä sanoa, että vanhusten sairaala, johon tämä järjestö vei avustustarvikkeita oli todella niiden tarpeessa. En usko, että puolen vuoden sisällä heikompiosaisten asioita siellä on saatu niin hyvään järjestykseen, ettei apuja tarvitse. Toisaalta muistelen, että Värtsilän raja-aseman kautta avustuskuormat menee edelleen yli.........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 19:19

Moni kakku päältä kaunis ja voi olla sisältä pilaantunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 11:51

Se on sitä venäläistä ylpeyttä. Ja köyhät kärsii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 05:07

Siellä on kurjuutta ja köyhyyttä aivan tarpeeksi, olipas hurja temppu. Nyt jäivät lapsi polot ilman avustuksia. Hyväähän me vain tarkoitetaan.