Ostaisitko luksusristeilyn - ilman toimivia vessoja ?

Ei taaskaan missään Suomen uutisissa kerrota mitään ? vaikka
Hieno iso italialainen risteilyalus MSC Opera on ajelehtinut täysin sähköttömänä (”Black out”) merellä Gotlannin Visbyn pohjoispuolella, sunnuntai aamusta alkaen. Aluksella on 1800 matkustajaa ja aluksella ei mikään toimi.
Risteily alkoi Englannin Southamptonista 7.5. ja alus on käynyt Tukholmassa, Helsingissä sekä Pietarissa 13.5.
Uutinen päivätty 2011-05-15 21:20. Dagens Nyheter
www.dn.se/nyheter/sverige/it...-ostersjon
Alusta on nyt hinattu eilen illasta alkaen, se ei ole vieläkään päässyt satamaan, vaan seisoo (pyörii) yhä Nynäshamnin ulkopuolella.
www.marinetraffic.com/ais/fi...06:15%20PM

Lisäys: kaikki matkustajat on nyt kuitenkin saatu maihin klo. 20 suomenaikaa.
www.dn.se/nyheter/sverige/pa...ingsfartyg

Lisätty: 16.05.2011 - 23:39

Uutinen Ruotsin TV:ssä:
svt.se/2.33538/1.2426729/det...pos=rubrik

Avainsanat: risteily msc opera

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2011 - 08:02

Raflaava kysymys! Oletko 100% varma pääseekö esim. ostamasi lento perille vai tuleeko mäkeen?
Ihme juttu että muutamaa vuotta vanhasta hienosta laivasta sähköä tuottava laitos hajoaa. Silloin kyllä halvaantuu kaikki toiminnot siellä koska nykyisin ei saa olla edes suora putki mereen WC stä. Panaman lipun alla on risteilijä. Jospa ovat unohtaneet tankata? Kyllä silloin myllyt pysähtyy?
En ymärrä noista ruåtsalaisten jutuista tuon taivaallista linkeistäsi.
Menkööt tarpeilleen reelingin yli, hätä ei lue lakia.
www.shipspotting.com/gallery...20&y=5
Napolilainen varustamo; fi.wikipedia.org/wiki/MSC_Cruises
Ranskassa rakennettu ja Wärtsilän koneet?
fi.wikipedia.org/wiki/MSC_Opera

Lisätty: 17.05.2011 - 09:02

Tässä; www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...1_ul.shtml

Kysyjän kommentti

Siinä lisätietopaketti laivasta, se pääsi sittenkin jatkamaan matkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2011 - 00:43

Siellä saadaan kerrankin rahoille vastinetta ja pyöritään koko euron edestä ympäri Itämerta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 05:53

Tuo on ollutkin jonkinsorttinen extreme-matka.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 06:26

Ihmettelen ettei sitä alusta saada hinattua satamaan tai matkustajia evakoitua pois sieltä. On varmasti aika sietämätöntää olla moisessa tilanteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 07:03

Mahtanut olla ikimuistoinen risteily.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 07:21

Kyllä siitä eilen oli uutinen ilta-lehdessä tai hesarissa.Tilanne on laivalla ollut kamala juuri vessojen toimimattomuuden takia,eikä tietysti suihkutkaan toimineet.Kauheeta jos ei pääse vessaan.Laivalla voi olla paha siivo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 09:09

Wärtsilän moottoritko siellä ovat sammahtaneet?
Hys, hys...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 09:09

eipä sitä täs tekniikan ihmemaailmas voi tietää mihin sitä jää ja mitä tapahtuu ... lentokin voi päättyä mereen ... laiva voi upota ..junat tippuu raiteilta .. linja-autot ajaa ojaan .. rekat syttyy palamaan ym ym...ja .minäkin jäin kaupanpihaan , kun suabbi vanhus ei saanut menovettä.. kun pensapumppu hajos .. ain sattuu ja tapahtuu ... mut toivottavasti tuo päättyis vielä muilta kommelluksilta vältyttynä ja kaaos siellä piankin loppuis ...sekä paatti tilis taas kuntoon .. matka jatkuis ja sais siitäkin kokemuksen rikkaamman jopa hyvänkin muiston ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 09:30

No empä ole moista kuullut aikaisemmin.Kait jotain romanttiikkaa sekin vaikka minun mielstä jokin jännitys matka merellä. No en kyllä ostais matkaa jos tietäisin jo etukäteen millainen se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 09:46

Vahinko ei tule kello kaulassa, sanoo suomalainen sananlasku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 11:13

Kyllä siinä luxusristeilystä luxukset häviää, kuin ei hädän hetkellä edes vessaan pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 17.05.2011 - 12:07

Törmäsin eilen samaan uutisointiin ensimmäistä kertaa. Ihan samoja asioita jäin pohdiskelemaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 13:33

Empä ottaisi, sillä eihän se olisi kivaa korvata toimiva vesiklosetti paperikorilla, tai keikkumisella paapuurin puoleisen reuna-aidan yli merelle hätäasioita toimitellessa. Muutenkaan ei olisi järin mukavaa olla risteiljällä jossa ei mikään toimisi sähkövian vuoksi, ei ainakaan mikäli aluksen ajelehtimisesta avuttomana meriviroissa ei kerottaisi maamme tiedoitusvälineissä ja meistä mukanaolleista tulisi julkkiksia edes muutaman päivän ajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2011 - 15:14

Mistäs tuon kukaan etukäteen tiesi. Mutta jos myynnissä olisi valmiiksi vessattomia risteilyjä, niin en ostaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 18:47

Juu olen heidän ongelmistaan lukenut ei ihan kivaa matkustusta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2011 - 19:18

Berlusconin kosto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2011 - 05:05

En taatusti.