Mikä on absoluuttinen nollapiste? Tässä uusi määritelma>

www.iltasanomat.fi/mmkiekko/...93381.html

Lisätty: 15.05.2011 - 20:38

YEP tietää varsin hän,mikä on absoluuttinen nollapiste,NYT on kyseessä sille uusi määre>Mikael Granlund

Avainsanat: absoluuttinen nollapiste

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2011 - 18:12

Absoluuttinen nollapiste on matalin lämpötila, joka voidaan saavuttaa makroskooppisessa järjestelmässä. Se on 0 kelviniä eli −273,15 celsiusastetta

fi.wikipedia.org/wiki/Absolu...nollapiste

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2011 - 17:29

Peruskoulun lopettanut tyttäreni 10 keskiarvolla vetäisi äidille, että se on 273,15 celsiusta.
Peruskoulu on pääyyynyt 1986. Jotain hyötyä jäkeläisisitä, ei muori olisi tiennyt koko absoluutista mitään.

Lähteet:
Soile tyttären hyväkuntoiset aivot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 19:43

Sinnä on Kelvinit ja Celsiukset kohdallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 20:56

Absoluuttinen nollapiste on matalin lämpötila, joka voidaan saavuttaa makroskooppisessa järjestelmässä. Se on 0 kelviniä eli −273,15 celsiusastetta.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Absolu...nollapiste

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 16.05.2011 - 10:52

Absoluuttinen nollapiste saavutetaan silloin kun Suomi voittaa Euroviisut ja helvetti jäätyy... Todistettavasti tämä lämpötila on saavutettu ainakin kerran valvotuissa studio-olosuhteissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 18:16

uusinta uutta .

ruotsalaisten pelitaidot ja -tehot saavuttivat absuluuttisen nollatason mm-ottelun kolmannessa erässä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 18:48

Ja taas on opittu uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2011 - 14:37

Hienoa että on viisaita ihmisiä, meikäläinenkin saa tietää jotain. Tai sanotaan se palauttaa mieleen kerran opitun ja useaan kertaan unohdetun.