Mitä eroa on blogilla ja päiväkirjalla?

täällä netissä niihin kohtaa useasti ja olen miettinyt että onko se yksi ja sama asia?

Avainsanat: blogi päiväkirja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2008 - 20:14

Kyllä nykyään varmaankin jo suurin osa (tai ainakin merkittävän suuri osa) päiväkirjoista kirjoitetaa nettiin. Netti-päiväkirjat (siinä perinteisessä muodossa ja tarkoituksessa) ovat yleensä joko ihan yksityisiä (=ei muiden luettavissa) tai avoinna vain rajoitetulle lukijakunnalle (kavereille), erittäin harvoin ne ovat täysin avoimia kenen tahansa luettavaksi.

Blogi on periaatteessa aika paljon perinteisen päiväkirjan tyylinen: jonkun henkinkilön päivittäin (tai ainakin säänöllisesti päivittyvien) juttujen, tapahtumien, ajatusten ja mielipiteiden kirjaamista. Blogi on yleensä avoin , kaikkien luettavissa ja useimmiten myös kommentoitavissa. Jotkut blogit ovat myös useamman henkilön kimpassa ylläpitämiä.

Tässä ihan lyhyesti omia mietteitäni Blogi/päiväkirja asioista, selvää on että niiden välinen raja ei ole mitenkään selvä, ehkäpä jostain löytyy selkeät määritelmät näillekkin asioille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2008 - 15:55

Blogia kirjoitellaan netissä,päiväkirjaa kotona omaan kirjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 16:08

päiväkirjaa kotona omaan kirjaan < ei ei ja ei, tai siis kyllä omaan kirjaankin mutta myös netissä on/ voi pitää päiväkirjaa. [ jos en ihan väärässä ole niin blogi ja päiväkirja eivät ole sama-asia kuitenkaan, toivottavasti joku muu tietää. odottakaamme viisaammilta napsulaisilta vastausta. toi oli vain tommoinen tunteiden purkaus, sorry kysyjälle. :ö)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 17:26

periaattessä samaa asja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 20:09

Mielestäni blogi on julkinen ja päiväkirja ei eli kirjoitellaan omia asioita ja tunteita johon voi prkaa sisintään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2008 - 00:25

Netissä mahdolliset erot ovat häipyneet.Perinteinen päiväkirja taitaa olla harvojen omaisuutta nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2008 - 09:33

Blogia kirjoitellaan netissä ja päiväkirjaa kynällä kotosalla mm. Muuten melkolailla sama asia, paitsi että kotona kirjoittamasi ei ole kaikkien luettavana ilman tahtoasi.