Löytyykö Riikasta lastenkotia, jossa voisi vierailla? Mistä lisätietoja?

Avainsanat: lastensuojelutyö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2011 - 19:42

On ne niin piilossa, ettei tavallinen turisti niitä näe. Etsit neulaa heinäsuovasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2011 - 16:08

Uskoisin,että pääset vierailemaan,jos olet ryhmässä tai muuten virallisissa työasioissa.Tuttavani onnistui Tallinnassa paperisodan kautta työryhmän kanssa.Tietoja varmaankin meikäläisen lastensuojelun parista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 18:03

En usko että ihan matkailusi yhteydessä onnistuu, tarvitsee varmaan todella olla työnkautta ja ryhmässä.

Mutta voithan ottaa Riikan lastenkodin osoitteen ja lähettää pakettisi sinne suoraan..

translate.google.fi/translat...-riga.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 20:53

Toivottavati löydät tahon, jonka kautta pystyt lastenkodin lapsia auttamaan. Nettiä selattuani, ei löytynyt yhtään linkkiä, josta olisi selvinnyt esim. vierailu lastenkotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 09:16

Yksityinen henkilö ei noin vaan voi mennä minkään maan lastenkotiin, ei meillä Suomessakaan. Mikäli löytyy jokin apua välittävä taho, sitä kautta apua järjestetään. En kyllä ymmärrä miksi sinne vierailemaan pitäisi päästä, se puoli kuuluu kyllä enemmänkin viranomaisille ja järjestöille ja henkilöt valitaan. Viro on myös eri asia kuin muut Baltian maat. Virossa ovat hoitoalan ihmiset vierailleet eri paikoissa mutta he ovat siellä työnsä puolesta ja vaitiolokin on yksi tärkeä asia.
Lastensuojelu ylipäätään on asia johon liittyy tiukat määräykset, yksilönsuojaan liittyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2011 - 14:35

Aika vaikea niihin on päästä. Yritä etsiä netistä paikallisia lastenkoteja ja ota yhteyttä niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2011 - 20:15

Kävin viime kesänä Viipurin lastenkodissa, ja sinne olivat vieraat tervetulleita. Meitä oli linja-auto lasti täältä suomesta, ja avustimme heitä. Jos menet Riikaan, vie heille jotain matkassa. Koska heillä on pula kaikesta, etenkin pesuaineista ja shampoista. En tiedä tuosta Riikan paikasta, mutta nämä lapset jotka siellä olivat, olivat hyvin kiitollisia ihan pienestäkin asioista. Ja syliä he kaipaavat. Jos mahdollista kannattaa käydä, ja viedä pientä tuliaista mukana.