Mitä teet tänään sunnuntaina?

Mie paistan kohta kääretortun,kun naapurit tulevat kahville.Rukaa en tänään laita ,kun mieheni tarjoaa lounaan jossain ravintolassa mitä paikkaa ei ole minulle vielä kertonut.Jännittää minua.

Avainsanat: kääretorttua naapurit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2011 - 11:29

Olimme ensimmäisen yön mökillä ja heräsimme joutsenten huuteluun. Hyvin nukutti metsän reunassa järven rannalla. Tänään olen saanut valmiiksi tien varteen pihlajan juurelle tämän kesän kukka-asetelman. Siihen rakennettiin selkänojallinen penkki omista lehtikuusipölkyistä. Kesäkukat laitan siihen vasta ensi kuun alkupuolella. Ihan pihalla olen koko päivän ja ainakin pyörälenkki pitää heittää. Lasagnen teko iltapäivällä ja huilausta hyvän kirjan parissa. Huomennakin on vapaata joten nautin luonnosta ja ulkona puuhastelusta.

Kysyjän kommentti

Tovottavasti ensimmäinen mökkiyönne oli romantiikan täyteinen ,ainankin puitteet siihen olivat mitä antoisimmat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2011 - 10:06

Pohjois - Savon maisemissa seikkailen.
Ei näe kauas niinkuin lakeuksilla , aina joku nypppylä tai vaara edessä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 10:22

4 lastenlasta hoidossa tämä päivä vilinää ja vilskettä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 11:43

Aamulla kävin metsässä katsastamassa korvasieniä, yhden yhtä ei löytynyt, mutta hyvä lenkki tuli.
Päivällä terassilla puuhastelua, multien vaihtoa ruukkuihin ja kesäkukkavalikoiman kartoitusta, ja illalla tietty Suomi-Ruotsi jääkiekko-ottelun seuraaminen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 11:56

Nukuin pitkään ja iltapäivällä töihin iltavuoroon.Kotiin ehdin juuri takaisin, kun lätkämatsi alkaa.Sitten vaan jännittämään, että kummin päin perin se voitto menee.Olisihan se aikamoista, jos Suomalaiset leijonat voittoon yltäisivät!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 12:21

Päivää vietetään rauhallisesti aina siihen saakka kunnes Suomi-Ruotsi matsi jyrähtää käyntiin. Kyllä on huisin jännää. Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2011 - 13:41

Jospa viekin sinut nakkikioskille, kun ei ole etukäteen kertonut. Minulle riittää kotiruoka oikein hyvin ja sitä valmistan, lenkkeilen kuten joka päivä, ja illalla katson jääkiekkomatsit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 14:19

Tänään on noita pikkuihmisiä vielä hoidossa, ja vipinää on ollut jo monta päivää meillä, illalla tulee rauha minullekin ja lepäilen pari päivää hiljaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 15:04

Tupa on täynnä "murkkuja", niitä isompia, joten olen valmiudessa palvelemaan vaikkapa taksina.
Illalla saa naapuri kerrankin sietää meidän telkkarin melua, kun virittelen videotykin kattoterassille ja Mertaranta saa huutaa sydämensä pohjasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 16:20

Nukuin kerrankin pitkään, sitten on lenkkeilyä ja ruoan laittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 17:53

Olen muistellut eilistä päivääni. nuorin rakkain siskoni siunattiin iki-kodin asukkaaksi.
Itkenyt, nauranut vuorotellen. Viimeiset vieraat kyyditty junille.
Sain pitää siskolleni kauniin puheen,Vain puolitoista vuotta oli meillä yhteistä matkaa
täällä, muuttoni jälkeen.
Hän oli auttajani, oikea sanotaan oikean käden kassari, joka piti minusta heiveröisemmästä
huolta. Näissä kyyneleissä on ollut onnen kyyneleitäkin ja humoristisia tapahtumiakin on muisteltu.
Mutta uskon, että taivaan Isä pitää nyt minusta huolta, sillä jokainen lintunenkin saa hoivan häneltä.
Viimeinen juhlava tilaisuus on vielä juhannusaattona, kotimökin rannassa Pihlajaveden Paadenlahdella,
jonne hän on toivonut tuhkansa ripotettavaksi. Ja mikä parempi paikka, saamme siellä käydessämme
tavata hänet jokaisessa aallon välkkeessä, laineiden liplatuksessa ja lintujen viserryksessä.

Kiitos Teille kaikille ,jotka olette minulle sanoilla tai sanattomasti tukeneet näinä vaikeina päivinä.

Lähteet:
Ei se Itä-Suomen Pihlajavesi, vaan Keski-Suomeen kuuluva Pihlajavesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 18:35

Kyllä se täällä kotona aika on vierähtänyt . Aamusella mieheni kanssa metsien halki suolle katseleen ja haisteleen hyvää ,suopursujen tuoksua.Tehtiin joku 4-5 km lenkki .Sitten syönninjälkeen lähettiin pyörälenkille.Olipa kiva ajella ja kova tuuli.Mulla sattui viikolla oikeastakädestä sormet mutta nyt alkaa olla kunnossa. Tökkäsi niin pahasti että venähti ,siivotessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 19:29

Kalat verkosta. Kuhat ruisjauhoilla leivitettyinä ja paistettuna. Siika kraavattiin. Siinä kaikki tärkeimmät. Muuten vain ulkoilua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 20:25

Mökillä piha töitä ja hyvää ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 09:10

Lähinnä levon merkeissä meni sunnuntai ja kaupungissa. Edellisen illan konsertin ja sen jälkeen seurattujen Euroviisujen takia oli univelkaa joka piti hoitaa pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 16.05.2011 - 11:03

Leikkimökin maalausurakka on saatu päätökseen. Keltaiset seinät valkoisin ikkunapuittein ja ihanan pirteä liila lattia odottavat pieniä leikkijöitä. Puhtaita ikkunoita koristavat Nalle-Puh verhot. Seinille naputtelin muutaman hyllytason ja kun tänään käymme vielä Ikeassa ostamassa muutaman tuolin ja pöydän niin sitten se onkin mattoa vaille valmis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2011 - 14:31

Pihatöitä tein ja kävin kylässä.