Nostalgista viikonloppua Helsingistä yli 50v vanhoissa tunnelmissa!Onko tuttuja maisemia?

www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...mp;a=10292

Lisätty: 14.05.2011 - 21:59

kivoja tilanteita,mun mielestä hauskinta olivat LIntsin vedenneidot!!!!

Avainsanat: helsinki 1960 merellinen pohjolan valkea kaupunki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2011 - 18:19

no eipä voisi tutumpia olla

Lisätty: 14.05.2011 - 21:27

haikeesti tuli mieleen koulu- ja opiskeluympäristö (tietty kotipaikka myös)

Lisätty: 15.05.2011 - 20:34

Jumppiksen muistot ei ole ihan tarkkoja, 1960 ratikalla ei enää päässyt Kulosaaren sillan yli (ja puusilta oli purettu jo pois) , joku ei täsmää ....

14. 2.1951: KB:n raitiovaunuliikenne päättyi ja seuraavana päivänä aloitti Bussilinja Rautatientori - Kulosaari (linja 30).

1957: Uusi Kulosaarensilta avattiin liikenteeseen ja vanha silta purettiin sen vierestä pois.

www.raitio.org/historia/kulo.../silta.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2011 - 21:18

No onhan nuo tutumpia, nyky Helsinki suurkaupunki..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2011 - 23:07

Kävin 1960 Helsingin Hiihdoissa ja ratikka meni Kulosaareen puusiltaa pitkin. Myllypurossa oli jo vesitorni minkä kilpalatu kiersi Herttoniemen hiihtomäen montusta lähtien. 15km tuli kun 2x7,5km latu kierrettiin. Niin ja Eläintarhan Ajot kävin katsomassa 60, 61 ja 63 oli viimeiset. 62 jäi väliin armeijassa olon takia. Vilmiä on turha minun katsoa kun en kesiä viettänyt kylässänne.

Lisätty: 15.05.2011 - 21:45

Turha minun on paljasjalkaisia stadilaisia neuvoa. Mutta hiihtäjiksi heistä ei ollut 51 vuotta sitten. Kävin 14 vanhana yksin junalla Helsingissä silloin Kulosaareen ainakin oli puusilta.
Kirjoille päättömäänkaupunkiin tulin -63 alussa ja poistuin 21 vuotta myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 13:47

Kyllä maar. Ensimmäsen kerran muutin Helsinkiin asumaan 1956. Ja nyt läksin 2009 poies.
Kyllä se kaupunki on muuttunut niin paljon, että ei uskoisikaan.
Kivoja nähdä vanhoja kuvia Helsingistä.Kiitos vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2011 - 13:48

Tuttuakin tutumpia olivat. Tuli siellä niin kauan asuttua, että ei juuri mikään paikka jäänyt vieraaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 16:07

Mun muistikuvat Helsingistä alkavat 70-luvulta. Olen syntynyt 60-luvulla, joten siitä ei muista mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 19:16

Ei kovin tuttua kaikki, vaikka usein olen käynytkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2011 - 20:39

Voi kaikki niin tuttuja näkymiä ja joitan omia valokuvia lapsuudesta tämän näköisissä maisemissa 60- luvulta. Nyt on kuvat muuttuneet aivan toisen laisiksi ja olemme kiertäneet HKI:n eri alueita oppaiden kanssa saaden vielä lisää tietoa omasta paikkakunnastammeja aivan ihmeellisiä ja mielenkiintoisia paikkoja sekä kertomuksia on löytynytkin sen syövereistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 09:35

Niin se maailma muttuu, myös uimapukumuoti! Olen toiminut Helsinki-oppaana mutta noista ajoista en ole omia muistikuvia tietenkään, mukava että noita vanhoja valokuvia on saanut katsella eri puolilla ja eri yhteyksissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2011 - 14:20

Jotain on jäänyt pienen tytön mieleen. Tuttua oli paljonkin tällaiselle paljasvarpaiselle stadilaiselle.