Polkupyöräilijän ongelmat! Esiintyykö sinulla tai lähituttavallasi tälläisia ongelmia?

Pitempään polkupyöräilyä harjoittaneella saattaa olla useita ongelmia.Ketjuissa saattaa olla reikiä, satula voi olla päin persettä, renkaat voivat laahata maata, pinna on kireällä, tangosta voi puuttua tahti ja sitten vielä ottaa pumpusta.
Lisäksi: Polkupyöräilijä voi olla kuka vaan. Nykyään polkupyöriä kaupitellaan ihan joka marketin kulmalla ja porttikongeissa. Polkupyörä on siis hyvin helppo ostaa ja kokeilu aloittaa.
Polkupyöräilyyn voi kuitenkin helposti jäädä koukkuun.
Polkupyöräilijää on vaikea tunnistaa, ellei hän ole juuri polkupyöräilemässä.
Polkupyörän käyttöä ei haista, kuten alkoholinkäytön.
Varoitusmerkkejä voivat olla rokulipäivät, ärtyisä käyttäytyminen ja käytöksen yleinen muuttuminen.
Ei pidä sortua ajatteluun "minun läheiseni ei polkupyöräile". Se voi olla asian kieltämistä.
Jos polkupyöräilyä on kestänyt jo pitkään, polkupyöräilykoukussa oleva saattaa käyttäytyä itsetuhoisesti, ja on ehdottomasti ohjattava hoitoon mitä pikemmin..
Polkupyöräilijä kimpaantuu helposti sanoista "auto", "etuajo-oikeus", "typerän näköinen munakuppi", ja "jalankulkija".
Polkupyöräilijällä saattaa olla exhibitionistisia taipumuksia. Hän pukeutuu mielellään vaatteisiin jotka mukailevat strategisia elimiä. Polkupyöräilijä käyttää yleensä aurinkolaseja, jottei verestävät silmät näy.
Jos polkupyöräilijä on polkupyöräilyn vaikutuksen alaisena, varo. Hän saattaa käyttäytyä arvaamattomasti.
Polkupyöräilijöiden uhreille on päivystäviä puhelimia, joiden kanssa voi keskustella, jos on sattunut tällainen valitettava kohtaaminen. Mikäli mahdollista, ohjaa polkupyöräilijä aina hoitoon. Älä katsele murhenäytelmää sivusta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2011 - 09:02

joo kyl löytyy paljooooooooooooooooooooooon yhtäläisyyksii ...taidan olla koukussa :))

Kysyjän kommentti

Siitten ollaan molemmat koukussa..................

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.05.2011 - 08:40

Minun polkupyörässä ei ole muuta ongelmaa kuin että satula on ihan päin per.....tä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 11:12

Yllätys, yllätys! Merkillistä on se, että polkupyörän kumi tyhjenee aina ensiksi alapuolelta. Mikähän siinä on vikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 12:31

Ei esiinny. Pyöräni odottaa uskollisesti vuodesta toiseen, että päästäisin sen pannasta ja lähtisin ulkoiluttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 12:56

Eipä esiinny muuta kuin tuo satula päin peetä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 15:24

Kyllä täälläkin pyöräillään aina vaan satula päin persettä, varmuusvälineet ovat pysyneet ehjinä ja pumpataan tarpeen tulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 15:25

satulahan on aina päin persettä...toisille ongelma,toisllle taas ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 16:39

Ei ole maa pyörää, ei lainattuq, eikä varastettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 17:09

Mulla ei ainakaan vielä, pyörä odottelee vielä kaupassa hakijaansa, en ole osannut päättää minkänäköisen, kokoisen t ennenkaikkea minkävärisen pyörän haluan.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 19:41

Pyöräily on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa :) satulani on geelisatula ja kyllä siinä kelpaa istuskella ja polkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 20:20

sellainen ongelma esiintyi tässä jokunen kesä sitten kun yritin ajella naistenpyörällä ja sen satula oli tottunut olemaan päin ..ttua ja sitä etsiessään venkoili allani niin levottomasti että tulin hyvin levottomaksi ja luovuin siitä polkurattaasta sovinnolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2011 - 12:58

Olen vieroitushoidossa polkupyörästäni. Pidän sen autotallin takimmaisessa nurkassa piilossa, jotten vain pääsisi retkahtamaan kun sen näen.