Onko pienistä mustista muurahaisista haittaa kyynelkoivulle?

Huomasin eilen puun juurella ja mullan alla muurahaisia. Koivun rungossa maan tasolla oli koloja...ilmeisesti murkut kaivelleet? Pitääkö ne myrkyttää pois?

Lisätty: 13.05.2011 - 15:19

Siis kaikki eivät tiedä mikä on Kyynelkoivu. Katsokaapa netistä. Laitan myöhemmin kuvan omastani kunhan se puhkeaa lehteen. On hitaampi, kuin tavalliset koivut.

Avainsanat: muurahaiset koivu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2011 - 17:53

Ei minun tietämykseni mukaan. Mulla on tuollainen koivu ja tosin tulee myöhemin lehteen kun muut koivut ja pudottaa lehtensä viimeisenä.Minusta ne etsiivät ruokaa puusta .mahlaa ja ötököitä.En usko että olisi uhka. Meillä on ollut täällä puissa myös murkkuja.Hyvinpä nuo pärjänneet vuorovaikutuksessa toisiinsa.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. Ei taida olla haittaa murkuista kyynelkoivulle..joka nyt viimein on puhjennut lehteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.05.2011 - 07:59

Murkuista en tiedä, mutta en ole koskaan kuullut kyynelkoivu nimeä.
Jospa se koivusi itkee kn murkut peuhaavat juuristossa.
Sinulla on aina kaikelle niin kauniit nimetkin kasveille.
Ehkä tiedä mitä koivua tarkoitat, Mutta oli kiva nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 08:42

Tuskinpa murkuista on haittaa, jos niitä ei ihan miljoonittain ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 08:48

Kyynelkoivu on arvoitus.... eli en tiedä mikä puulaji se on? Muurahaisista ei varmaan normaaleille puille ole haittaa, ovat aika yleisiä. Jos on kyse jostain pienestä pensaasta tai muusta kasvista, silloin voi tietysti muurahaiset tuhota sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 09:20

meillä oli kans kylppäris eilen ainakin 100 pient murkkuiu ja raid tappo ainakin siellä ... jos haittaa niin kokeile siellä koivussakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 11:08

Myrkkyä vain kehiin, ennen kuin valtaavat koko tontin. Ovat aikamoisia veijareita laajentamaan reviiriään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 13:11

Suuri määrä muurahaisia ​​merkitsevät kirva tartunnasta, joka ei vahingoita puuta.

Lisätty: 13.05.2011 - 13:11

translate.google.fi/translat...-ants.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 19:34

Myrkytä murkut ja koivu lopettaa itkemisen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.05.2011 - 19:43

Toivottavasti ei, sillä käytyäni etsimässä sinua varten tietoa ko koivusta, kävikin niin onnettomasti että suorastaan rakastuin ensisilmäyksellä siihen. Onneksi meillä on iso piha mihin sen voi laittaa. Ja ei kun etsimään sitä ympäri Suomea ja nyt se on tilattu. Kenties piankin on pihalla kasvamassa sellainen kaunotar. Toki taitaa mennä muutama vuosi ennen kuin on näyttävässä kunnossa, mutta onhan minulla aikaa odotella.