täytyykö mun ostaa jokin tietty määrä.. osakkeita... esim: yks maksaa 1,80e nii saanko itse päättää montako osaketta ostan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2008 - 18:08

Osta aina, tietysti mahdollisuuksien mukaan, useampia osakkeita koska välityspalkkio määräytyy ostomäärän mukaan siten että pienemmästä määrästä maksat suhteessa isomman palkkion.
Osakekauppaa käydään pääasiassa pankkien meklareiden välityksellä, itse on kovin hankalaa mennä osakeostoksille. Nettikauppaa käydään kuitenkin melko paljon.
Onnekkaita ostoksia !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2008 - 09:40

kyllä sun täytyy se itse päättää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 10:27

Joudut päättämään itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 10:46

mielestäni määrä on itse päätettävissä.. mutta tietenkin jos ostat jonkun välittäjä toimiston kautta osakkeitasi ei ole järkevää ostaa ihan yhtä koska se ei ole kannattavaa ja he saattavat neuvoa sinua määrässä mutta mielestäni mitään pakotetta ostaa tiettyä määrää ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 10:57

Voit itse päättää kuinka monta osaketta ostat,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 15:06

Koska ostopalkkio menee, kannattaa ostaa kerralla reilummin.
Ei siis yksittäisiä osakkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 20:29

osakekaupassa joudut aina maksamaan (prosentuaalisen välityspalkkion lisäksi) joitakin kiinteitä kuluja, joiden osuus nousee suhtettoman suureksi jos ostat 'vain yhden osakkeen' (silloin 1,80 € :n osakkeen hakintkustannukset voivat helposti nousta ainakin 50 €)

En nyt kauppatilastoja tunne, mutta käsittääkseni ostetut/myydyt määrät tuon hintaisissa osakkaeissa ovat tavallisesti satoja tai tuhansia kappaleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 22:32

Ei kai sulla kaupassakaan ole ostopakkoa.Jos haluat yhden leivän ni ei kai tavitse ostaa tuhansia.anteeksi jos vastaukseni ei kuulunut hyvii tapoihin:)