Onko mielestäsi hyvä vai huono asia, että Persut eivät lähde hallitukseen?

Avainsanat: persut ei hallitukseen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2011 - 16:58

Änkyrä ei pitkälle pääse, kohta saa änkyröidä yksinään. Ja onhan Suomessa monenlaista vänkääjää, tiedä sitten ovatko kaikki Persuja, voivat olla Dersuja tai Korsuja, miksei vaikka Kersuja...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2011 - 12:49

No ei ne ainakaan sieltä oppositiosta voi mitenkään päätösten tekoon vaikuttaa.....murisemalla korkeintaan. Ja sehän tiedetään jo ennestään, että ei haukkuva koira pure.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 13:34

Kaksipiippuinen juttu.Olivat sentään ns. vaalivoittajia ja ilmeisesti iso osa kansaa heitä hallitukseen halusi...Mutta aika jyrkillä mielipiteillä sinne yrittivät...Ja sovitellahan poliitikon kaiketi osata pitää? Yhteisiä asioita kuitenkin siellä yrittävät hoitaa parhaansa mukaan.
Oppositiossa saavat nyt sitten nurista mielensä mukaan.Ja sen taatusti tulevat tekemään.

Itse olen helpottunut siitä, kuinka maailmalla tieto otettiin vastaan.Nyt sentään muut maat vielä leikkivät meidän kanssa, eikä jäädä piirin ulkopuolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 13:43

Nyt on tietysti helpompi murista ja ärjyä, hallituksessa ollessa on joustettava ja soviteltava....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 14:33

No se on sellainen juttu, mutta nyt tällä hetkellä näyttö on rohkea veto.
Ei sanoja pyörtämään vain sen mukaan, että pääsee näköalapaikalle.
Voihan heistä harakin tulla, mutta oikeassa asiassa kun haraavat, niin siitä vaan.
Onhan sitä tätä vanhaa tyyliä viety jo vuosia, katsotaan, mitä ne persukkeet meille
positiivistä tuo. ei ahdisteta heitä heti alkumetreillä nurkkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 15:00

Eihän se aina sovi, vaikka kuinka sovitellaan. Naulasivat ajatuksensa niin lujasti kiinni, että eivät voineet muutakaan. Oppositiossa heidän vaikutusmahdollisuutensa ovat heikot.

Sanotaanhan näinkin: "Niin makaa, kuin petaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 18:58

Häviäjä hallitus tulee nyt... voittajat oppositiossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2011 - 22:37

En ota kantaa... näinhän politiikassa pitää vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 22:43

Kaksi puolta asiassa. En lue itseäni persujen kannattajiin, mutta olen sitä mieltä että Suomessa tarvittaisiin laajentaa hallituskokemusta pääpuolueiden ulkopuolellekin. Toisaalta politiikka on aina yhteistyötä ja siinä mukana olevilta kysytään myös periksiantamisen ja kompromissien tekemisen taitoa tiettyyn mittaan kuitenkin niin, että voi edelleen kasvot menettämättä sanoa ajaneensa puolueen tarkoitusperiä.

Tiukka peräänantamattomuus antaa erikoisen kuvan puolueesta: samalla kun se kertoo puolueelle tärkeistä asioista (sinänsä hieno asia) se myös valottaa fakkiutumista mikä ei ole eduksi kenellekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 08:47

Kuka niin on sanonut etteivät lähde! Mielestäni eivät sovi "bigmoneyn" hallitukseen, kun heivät halua jakaa kansan rahoja kaikille maailman persaukisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 08:58

Oli alunperinkin vaikea kuvitella että olisivat olleet hallituksessa, ei protestoijan paikka kuulu heille. Ministeriltä vaaditan kyllä käytöstapojakin.... sen lisäksi neuvottelutaitoja ja kompromissihaluja. Nyrkkiä pöytään lyöden ei saada aikaan muuta kuin sekasotkua.
Käyttivät ymmärtämättömyyttä ja yksinkertaisia lauseita ääniensä saamiseen.
Voivat oppositiossa sivusta räyhäten toimia mutta päätökset tekee muut.
Jos olisivat tehneet toisen ratkaisun, sehän olisi ollut totaalinen takinkääntötemppu ja se olisi kostautunut nopeasti.
En ymmärrä mihin pyrkivät ylipäätään, en tunnista yhtään asiallista asiaa.

Lisätty: 13.05.2011 - 12:13

Hyvä vai huono asia, no hyvä! Ilmoittivat itse etteivät lähde, neuvottelujen tulos olisi ollut sama eli eivät olisi sopineet kuvioihin. Pelureita koko porukka, ei mitään muuta.

Lisätty: 17.05.2011 - 08:58

Suurin mutta olisi ollut mistä löytyy ministerit.... siihenhän se kaatui....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 10:17

Arvostelijan rooli on aina helppo. Liekö persuilla eväitä muuhun. Eiköhän neljän vuoden aikana tule muitakin asioita päätökseen kuin tuo tukipaketti. Miten se voi toimia vedenjakajana hallitusasiassa. Ehkä muut puolueet halusivat juuri tuolla pelata persut ulos hallituksesta? Jos persut olisivat olleet pelimiehiä, olisivat menneet pitkin hampain hallitukseen. Tämä (hallituksesta poisjääminen) on mielestäni tavallaan äänestäjien pettämistä myös. Ehkä vielä pahempi, kuin se että olisivat häntä koipien välissä hallitukseen menneet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2011 - 04:30

Minulle on aivan sama, tehkööt viisaammat miten parhaaksi näkevät.