Aitoko kokeilla tänä kesänä jonkin uuden kasvin kasvattamista parvekkeellasi/terassillasi/puutarhassasi?

Itse kuulin tänään ensimmäistä kertaa amppelikurkusta ja innostuin siitä heti. t
Tekee kuulemma paljon pieniä maistuvia kurkkuja (tai siis ainakin näin luvataan tapahtuvan).

Avainsanat: kevään uudet kasvit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2011 - 20:03

Ajattelin, että eksin jonkun uuden ekstaasikasvin ja aloitan sillä.

Kysyjän kommentti

:))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2011 - 18:48

Enpä taida mitään kasvattaa kun heinäkuussa Egyptiin matkaamme joten en voi kaikkea pyytää lasteni hoitavan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 19:22

Tämä on nyt kokonaan kiinni luottopuutarhurini valikoimista, jos sieltä löytyy joku passeli uutuus, voin kokeillakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 19:50

Muut kokeilkoon ja minä katselen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 20:30

Ei ole hortonomin vikaa minussa, joten jätän kasvien kasvattamisen osaavimmille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 20:57

Minä muutaman amppelimansikan taimen ja amppelitomaatin taimen laitan, pikkuihmiset jos satoa niistä saisivat maistaa, ja laventelia taas yritän kasvattaa, en ole oikein mitään kiinnostavaa uutuutta nähnyt, joku kokeilu kyllä pitää tehdä, mangoliani talven aikana heitti henkensä, eli en sitä enää yritä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 22:00

Mulla on ollut amppelissa kaikkia papujakin ja ne vasta kasvoi ja roikkui tuli paljon satoa. Ei ole mitää uutta tiedossa steviaa kerran piti laittaa mutta sekin jäi .

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 12.05.2011 - 09:07

Päätin piruuttani koittaa bataatin kasvattamista autotallin seinustalla. En minä siitä mitään satoa odota, satuin vaan lukemaan artikkelin jossa kehuttiin sen kaunista köynnöstä. Sitä odotellessa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 13:11

Sen vähän mitä kasvatan, kasvatan kyllä aitoja kasvjea, lähinnä kyllä kukkasia koristeeksi ja ihan piha-alueella. Pellon laidassa on pieni alue kukkasille eli maljakkoihin tarvittavia kukkia kasvatan (kehäkukka jne).
Tuo "ekstaasikasvi" on kyllä yritystä rajuimmasta päästä... on kovaa ainetta, niin olen ymmärtänyt!! Sellaiset aineet jätän suosiolla....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 13:34

Tätä kannattaa ehdottomasti kokeilla ja naapurisi ovat taatusti ihmeissään eli Kiinalainen nukkakukka

Nukkakukan pelottavan muotoiset hedelmät muistuttavat pieniä perunaihmisiä. Kiinalaiset kaivavat näitä maanalaisia kasveja uskoen niiden parantavan mitä erilaisempia sairauksia. Ennen jauhoiksi muuttamista, ”perunaihmiset” keitetään, puhdistetaan ja säilytetään vedessä jonkin aikaa.

www.google.fi/imgres?imgurl=...9,r:20,s:0

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2011 - 22:32

Tuskin kokeilen. Normaalit vihannekset ja kukat kuten ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2011 - 14:09

Tomaattia meinasin kokeilla parvekkeella. Tiedä sitten onnistuuko, mutta kokeilla voi aina. Eräs tuttavani kokeili viime kesänä, ja sai paljon satoa.