Kuka korvaa ja mitä? Koirat nahistelivat koirapuistossa, toiselle naarmu ja toisen koiran omistajalle tikit sormeen?

Tämä naarmun saaneen koiran omistaja on sanonut perivänsä eläinlääkärimaksun kun varmuuden vuoksi käyttää koiransa eläinlääkärillä. Ja oli ollut sitä mieltä että hänen koiransa ei sormeen purrut, vaan oma koira sen teki.

Lisätty: 11.05.2011 - 20:04

Henkilö, joka sai pureman kävi kysymässä virkavallan mielipidettä. Nuolkoon kumpikin haavojaan, ja mitään eläinlääkärimaksuja ei tarvitse maksaa. Tämä ei toiselle osapuolelle riittänyt vaan uhkasi myös mennä poliisin puheille. Ja vaan yhden naarmun takia, joka ei olisi eläinlääkäriä edes tarvinnut. Itse tuo henkilö kaiken lisäksi oli potkinut naarmun tehnyttä koiraa. Ja tämä koira on 6 kk vanha dobermanniuros, typätty sellainen. Eli saas nähdä päteekö sanonta, koira muistaa lyömisen ja potkut. Ja mitä sitten jos käykin joku päivä jonkun kinttuun kiinni tosissaan....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2011 - 09:35

Aina roiskuu kun rapataan. Ei siitä mitään tule. Sana vastaan toisen sana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2011 - 09:46

Koiran omistaja on aina vastuussa koirastaan ja sen tekemisistä, siitä aina lähdetään. Minä ainakin välttelen Aksun kanssa liikkumista liian lähellä toisia koiria, sekä pidän sen aina kytkettynä hihnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 10:04

eiköhän se lie niin tälläisessä tapauksessa jos molemmat koirat irrallaan koirapuistossa, että kumpikin maksaa oman koiransa vauriot. jos toinen koira kiinni ja hyökkäävä irti, irtiolleen koiran omistaja korvausvelvollinen. olettaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 10:27

Koirapuistossa on jokainen omalla vastuulla. Mikään laki tms. ei velvoita toista vahingonkorvauksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 10:40

Sekava juttu, kun koirat juoksevat vapaana ja koiranomistajat puolustavat rähinän tullen aina juuri sitä omaa rekkuaan, vaikka mitä olisi tapahtunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 11:00

Koirapuiston säännöt

* Koira pidetään puistossa aina irrallaan. Myös kaulapanta tai valjaat on syytä poistaa. Tätä varten on aitausten portilla nk. tuulikaapit, jossa hihnan ja pannan irroitus voidaan tehdä ennen puistoon menoa. Etukäteen on hyvä varmistaa, että koira tulee toimeen muiden koirien kanssa.
* Portit suljetaan aina niistä kulkemisen jälkeen.
* Koirapuistoon ei saa viedä sairasta, vihaista tai kiimaista koiraa. Koiranomistajan on huolehdittava, että koiran rokotukset ja madotukset on asianmukaisesti hoidettu.
* Koiraa ei saa jättää yksin, valvomatta aitaukseen. Jokainen koiranomistaja on vastuussa lemmikistään ja sen tekemisistä. Jos koira esimerkiksi puree toista koiraa, vastuu on omistajalla. Samoin muista koiran aiheuttamista aineellisista vahingoista (esim.vaatteiden repeäminen).
* Koirapuistossa ei saa innostaa koiraa, esim. keppejä tai lumipalloja heittelemällä tai tuomalla koiran omia leluja, jotta ei aiheuteta tahtomattaan tappelutilanteita.
* Koira ei saa haukunnallaan aiheuttaa häiriötä tai rikkoa yörauhaa (22.00-07.00).
* Koirapuistossa ei saa vahingoittaa kasvillisuutta tai puistokalusteita.
* Koirapuisto pidetään siistinä keräämällä aina oman koiran jätökset pois. Puiston vieressä on iso Molok syväkeräyssäiliö, jonne jätökset voidaan laittaa.

Kaiken kaikkiaan puistossa noudatetaan ns. kirjoittamattomia herrasmiessääntöjä eli kunnioitetaan toisia puiston käyttäjiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 16:39

Omistaja huolehtii viimekädessä omasta koirastaan yleisillä paikoilla. Hän parhaiten koiransa tuntee voiko sitä viedä yhteisiin ulkopaikkoihin. Onko luotettava.Mutta kyllä näitä sattuu hyville ja varmoillekkin koirille ja omistajille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 20:23

Luulen, että viime kädessä ei kukaan. Voisihan sitä Hyssälältä yrittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 20:30

Kaikille ihmisille ei pitäisi antaa eläintä ollenkaan "kasvatettavaksi" ... Ja eläinvakuutus jokaiselle pakolliseksi, jotka eläintä pitävät.Siitä hyötyy kaikki, kun jotain kuitenkin aina sattuu....Jos ei muuta, niin ainakin koira sairastaa joskus.Myös koira/omistajakoulu tulisi useinkin tarpeeseen, jossa perusjutut opetettaisiin.

Eläin on aina eläin! Vaikka omansa periaatteessa tuntee, ei voi koskaan tietää... Nimimerkillä 20 vuotta koiria kasvattanut.Eikä onneksi sen suurempia sattunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2011 - 22:00

Jaa-a, yleensä koiran omistaja on vastuussa lemmikkinsä käytöksestä. Sopuisa ratkaisu tuossa olisi parasta. Eihän siinä kyseessä kuitenkaan ollut jommankumman koiran hyökkäyskestä, vaan koirien keskenäisestä nahistelusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 05:10

Kinkkinen juttu, ja riitaisa. Mutta omistaja vastaa aina koiransa tekeleistä.