Kun elämä potkii päähän, potki takaisin. Miten olet itse selvinnyt elämän kolhuista?

Tuntuu siltä, että mitä vaan yrittää, niin aina on seinä vastassa. On tää niin väärin :(

Lisätty: 11.05.2011 - 08:08

Sanotaan, että heikot sortuu elon tiellä... ja vahvoille ihmisille annetaan ylimääräistä taakkaa kannettavakseen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2011 - 07:17

Tiukka mutru huuleen ja selkä vastatuuleen, niin kyllä se siitä. Niin ja katso aina valoon päin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2011 - 07:59

Jumppis sanoi sen salaisuuden. Kumma asia muuten, sitten kun se potkii tuppaa potkiin oikein kunnolla, kasaantuu kaikenlaiset assiit.Mutta muista tämä on vaan elämää ja mikään ei ole ylitsepääsemätön ongelma. Sillä on tapana jätjestyä.Taistele , huono muisti ja huono kuulo on kuulemma hyvä asia silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 08:06

Minullakin on ollut elämässäni paljon sitä vastamäkeä ja ei kaikki ole vieläkään hyvin,kun lisää vastuksia tulee,mutta aina on selvitty jotenkin,välillä tuntuu siltä,että yhden ongelman,kun saa hoidettua niin toinen tulee heti tilalle,että ei olisi hetkeäkään helppoa.Päivä kerrallaan on kuitenkin mentävä ja ,jos huominen oisi parempi.Mitään reseptiä en sinulle voi antaa,kun en sitä itsellenikään osaa keksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 08:34

Onhan niitä kolhuja ja vastoinkäymisiä tullut matkan varrella vastaan monenlaisia. Ikuisena optimistina kuitenkin luotan siihen, että asioilla on tapana aina järjestyä, ja niinhän ne järjestyvätkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 08:34

Minullakin on takana ajanjakso, parhaiten sitä kuvaa sana dominoefekti. Vaikka kuinka yritin varmistaa ja taistella, että asiat menisivät mielestäni oikeaan suuntaan, tuli aina jotakin, joka sotki kuvion. Päätin luopua taistelusta ja katsoa, mitä elämällä on annettavaa. Ajattelin, että jos en voi uida vastavirtaan, olen ainakin peräsimessä ja katson mihin tämä virta vie. Hyvä ystäväni tuki ja jaksoi kuunnella, kun purin hänelle sydäntäni. Sekin helpotti, mutta eniten helpotti se, että sain yhteyden omaan sisimpääni ja sitä kautta elämääni rauhaa ja valoa. Katso joskus elämääsi ns. ulkopuolisena, tule pois sieltä myrskyn silmästä. Muista, ettei mikään kestä ikuisesti - ei edes huono tuuri. Ja elämähän on tragikoominen farssi, näin muistan jonkun viisaan joskus sanoneen. Tsemppiä ja positiivista otetta! Elämä kantaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 09:14

yks kolleega kuvasi näin :

"...Se on kuin teflonilla päälystetty kuminen liikennemerkki, vaikka paskakärryillä jyräis sen yli niin hetken päästä ponnahtaa pystyy ja puti puhtaana jatkaa tehtävänsä suorittamista..."

-elämä vaatii asennetta -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 09:28

Onhan niitä ollut ja mennyt.Mutta etteenpäin on pitänyt vaan yrittää. Pitäs vaan jaksaa ottaa postiivisesti tämä elämä elää vaikka joskus se vaikeaa onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 09:29

"Asioilla on tapana järjestyä"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 09:32

Ei niistä koskaan selviäkään, vaan niiden kanssa oppii elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 11:36

Aika parantaa haavat ja se mikä ei tapa, vahvistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 16:24

Kyllä elämä on todella potkinut päähän jossain vaiheessa ja suuren masennuksen jälkeen sitä vaan on kummasti selvinnyt. Huonoa aikaa seuraa aina parempaa. Sisukkaasti vain, välillä hiljaa miettien ja joskus kädet yhteen liittäen...siinä minun neuvoni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 15:25

Erilaisten asioiden kääntyminen elämässä huonompaa suuntaan, sanomme helposti , että meilä on kriisi.
Epävarmuus täyttää elämän. Taloudellinen kriisi merkitsee olennaisesti elämisen puittteiden kaventumista ja vyön kiristämistä.
Ollaan jyrkänteellä ja kertaa että. suunnistamassa kohti uutta.Totta, että tuntuu kuin elämä aina vain potkisi päähän, mutta minä en kyllä potkaisisi sitä takaisin sanan varsinaisessa merkityksessä.
Elämä potkii sairauden, työpaikkojen ja koko sunnittelemamme elämän jatkopaketti menee uusiksi.
Mutta meille on avautunut uusi mahdollisuus, ei elämä pääty kriiseihin, on vain tartuttava uusiin mahdollisuuksiin. Kriisissä on aina toivon siemen, uuden alku , vaikka se teettää enemmän töitä
Syntymässämme kellot ovat alkaneet mittamaan meille uutta aikaa
Jokaisessa päivässä piirrämme vahvalla tavalla kaarta laajemaksi.Kannattaa etsiä asioita , jotka myönteisellä tavalla rakentavat elämää, luovat turvallisuutta, yhteenkuuluvaisuutta ja rakkautta.
Jeesuskin koki ristillä äämimmäisen unohtamisen tunteen.E Jumala ole poissa meidän vaikeimmissakaan hetkissä. Mariaanakin on löytänyt jotain turvaa yhteen liitetyistä käsistä.
Minä etsin maanantai-iltana vanha kuluneen ison Raamattuni kun tulin Jyväskylästä.Sain Jyväskylästä sellaisen vastauksen sairauteeni, että on kiire.
Siellä sain sellaisen uutisen, että on enemän kuin päähän potkimista. Puntit ovat nyt tasan, kummalle
puolelle vaaka 3.6. kallistuu. Mutta minusta tuintui siltä, että nyt on luettava iki-aikojen sanaa, sieltä löytyy sairauden ja kipujenkin haavoihin lääkettä.Olen levollinen pitkästä aikaa, en heitä potkuja takaisin, vaan otan ne ohjeeksi, jotka ovat minule tarkoitetut. Jumala lupaa, minä annan Teille tulevaisuuden ja toivon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 17:50

23v sitten raivolla eteenpäin......... ;)
5v sitten samoin raivolla eteenpäin höystettynä aimo annoksella itsekkyyttä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2011 - 21:54

Potkinut on ja tyrkkinyt. Tuossa se vinha perä onkin, että vahvat jaksavat. Mutta eihän kuulemma kenellekään anneta enempää kuin jaksaa. Mutta se on väärin. Miksi vedetään jonkun elämä tosi tiukalle ja toinen saa kaiken melkeinpä sormia napsauttamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2011 - 05:06

Tahdonvoimalla ja vahvalla luonteella.