Oletko kuullut käen kukuntaa tai nähnyt pääskysiä.

Minä nyt iltasella kuuntelin käen kukkumista, ensin 11kertaa pieni hetki sitten 46 kertaa.Eikö siitä tiedä elämänsä pituuden .Elänkö 70v.aaksi vaiko 105v.aaksi.Pääskyjä en vielä ole nähnyt.
www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=5516

Lisätty: 10.05.2011 - 21:56

Nyt tuleekin hyvä kesä ,kun käki kukkuu hankeen, tulee halloja ja kun lehti on puussa jo pitkällä, tulee hyvä vilja vuosi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2011 - 22:29

Käki kukkunut jo muutamaan otteeseen.Mukavahan sitä on kuunnella...Oletko muuten kuullut vitsin? "Mikä on ornitologin kauhistus? " No tietenkin käet taskussa.... No joo... Niin ja on se pääskykin jo täälläpäin pyrähtänyt.Kesä tullut on :)

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2011 - 22:09

en ole kuullut tänä keväänä vielä käen kukkuvan, enkä nähnyt pääskysten lentelevän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 06:05

Kumma kyllä viime viikolla yövuorossa ollessani seisoin hoivakodin pihalla aamulla puoli neljän aikaan kuuntelemassa käen kukuntaa. Ensin ajattelein sen olevan lähitalon asukkaan kännykkä, mutta ei ollut. Sen jälkeen en ole kuullut. Liekö tosiaankin yksinäinen käki eksynyt...jäi arvoitukseksi.
pääskysiä ei ole vielä näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 06:08

Muutaman kerran olen käen kukuntaa kuullut, pääskysiä en ole vielä nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 06:57

En ole kuullut käen kukkuvan, enkä pääskysten lentävän, missä lie ???

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 08:39

En vielä tänä keväänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 09:10

eipä ole kuulunut vaikka yhden jo kerkesin näkemäänkin,
istui aamusella meidän bussipysäkin katoksen reunalla ihan sen näköisenä että aikoo paskoa niskaan ..

onkohan tuo käkikin urbanisoitumassa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 09:30

Istuin sängyn laidalla, oli tyttö polvella, tuulia, tuu.
Kuului käen kukahdukset, meille tuli nukahdukset, tuulia tuu..
......

Kätkyt sitten ostettihin, kapalotkin ommeltihin, tuulia tuu.
Tyttö sitten ristittihin, Tuuliaksi pistettihin, tuulia tuu..

Kukkuihan se käki elispäivänä tuossa kuusen latvassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 09:30

En ole vielä kuullut käen kukintaa.Mutta joka kesä olen sen jossain vaiheessa kuullut.NO pitääpä odotellla kaippa se käki joskus herää kukkumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 09:38

En ole kuullut vielä käen kukuntaa,eikä ole näkynyt pääskysiäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 11:03

Kaupungissa ei käki pahemmin kuku ja pääskysiä en ole vielä nähnyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 12:42

Kyllä olen ja vielä useammalla eri paikkakunnalla, kuten esim. Kokemäellä pääsiäisenä, Kangasalalla äitienpäivänä, Lahdessa vappuna ja tientenkin Kuusankoskella, Kouvolassa, Lappeenrannassa ja Jyväskylässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2011 - 21:50

En ole vielä kuullut elovuosieni laskijaa enkä frakkiasuista herraa nähnyt.