Etsin työntekijää yritykseeni. Vastaa mahdollisimman hyvin näihin kysymyksiin, niin voit päästä töihin.

1. Miksi sinut pitäisi palkata?
2. Mikä on suurin puutteesi?
3. Ketkä kolme historian henkilöä kutsuisit illalliselle ja miksi?
4. Mikä on palkkavaatimuksesi?
5. Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2011 - 13:16

1. Minua parempaa ei ole!
2. Ei ole puutetta kuin palkka työstä tällä hetkellä..
3. Mitäs noista kuolleista, miten olis nyt nuo kolme pääjehua hallituksessa ne kutsuisin, Katainen, Soini ja Urpilainen...
4. Riittävästi minulle, mutta voit tietenkin koeajalla aavistuksen pienempää maksaa...
5. Sinun paikallasi tietenkin...

Kysyjän kommentti

Onneksi olkoon!!! Sinut on valittu seuraavaan työhaastatteluun.

Työhaastattelut voivat usein olla stressaavia tilanteita, varsinkin jos kysymykset eivät ole sieltä tavallisemmasta päästä. Haastattelussa voi tulla vastaan outoja kompia tai kysymyksiä joihin on suorastaan mahdotonta vastata oikein.

Tässä sinulle muutama jatkokysymys:

- On 25 hevosta ja 5 rataa. Kuinka monta kisaa pitäisi juosta, jotta viisi parasta hevosta löytyisivät?
- Kolme ihmistä, jolla on eri suuruiset palkat, haluavat tietää palkkojensa keskiarvon paljastamatta omaa palkkaansa muille. Kuinka tämä onnistuu?
- Kerro vitsi.
- Ovatko vanhempasi pettyneitä uravalintaasi?
- Jos sinun täytyisi eliminoida yksi Yhdysvaltojen osavaltiosta, mikä se olisi?
- Olet uusi Burger Kingin johtaja. Ensimmäisenä päivänä pomosi kertoo sinulle, että myynti on pudonnut 50 % edellisestä kvartaalista. Mitkä kolme kysymystä kysyisit?
- Kuinka monta ihmistä mahtuu Texasiin?
- Kuinka monta kännykkää Yhdysvalloissa myydään vuodessa?
- Osaatko virastomongerrusta? Sano muutama esimerkki?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2011 - 12:30

1. Koska olen paras
2. Laiskuuden puute
3. Kekkosen, Hitlerin ja Jeesuksen, saisimme aikaan mielenkiintoisen keskustelun
4. Sopiva
5. Yrityksesi pomona
Milloin voin aloittaa työt?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 12:51

1. Koska olen euroopan ensimmäiseksi, toiseksi ja kolmanneksi komein.....paitis on Italiasta löydetty yksi si'mpanssi joka on vieläkin komeampi. Ymmärrän leikiten lukuisia kieliä mm. suomi, ruotsi, hindi, retoromania, java, html ja virastomongerrus. Kuuntelen sujuvasti myös monia muita kieliä silmääkään räpäyttämättä. Kuvia katselen sujuvasti molemmilla silmillä, myös toisella kotimaisella.

Vahvuuksistani mainittakoon ahkeruus, loistava yhteistyökyky, synnynnäinen johtajuus yhdistettynä äärimmäiseen nöyryyteen. Kyltymätön uteliaisuus, nokkeluus, nopeus, taipuisuus, letkeys, rauhallisuus, formulakuskin hermojen hallinta, balleriinan motoriikka, ajoittain täydellisyyttä hipova raittius, näyttävä ulkomuoto, painonnostajan testosteronituotanto, kohtuullinen kahvinkeittokyky ja niin säihkyvä huumorintaju että se valaisee koko korttelin ja puolet naapurikaupungistakin. Lisäksi olen sen lajin moottoriturpa että puhumallani sontamäärällä voisi lannoitaa koko johtokunnan jäsenistön pottupellot ja ryytimaat.

2. Tarvisisin ainakin vähintään 20 sentin lisäys jokaiseen "ulokkeeseeni"

3. Hitlerin, Stalinin ja Idi Aminin

4. Palkkatoivomukseni on tuollainen viiskytä donaa kuukaudessa. Siis euroo. Palkka on kuitenkin henkilökohtaisessa arvostuksessani toisarvoinen seikka. Tärkeämpää on pääsy yrityksenne optio-ohjelmaan. Varaankin näin aluksi 30 % seuraavasta optioannista, yhtiöluottoa vastaan tietenkin.

5. Koska olen aivan käsittämättömän kiinnostunut yrityksessänne avoinna olevasta johtajan virasta, samoinkuin suorastaan magneettimaisen vetovoiman omaavasta organisaatiostanne, onhan yrityksenne tunnetusti omalla sektorillaan ehdottomasti maailman paras. Haluankin sitoutua voimiani säästämättä ja laadusta tinkimättä sekä koko organisaation kehittämiseen että henkilökohtaiseen missiooni ja visiooni, joka on tehdä yrityksestänne koko universumin kaunein, nopein ja seksikkäin.

Lisäksi en nyt kohtalon oikusta ja vedonlyönnin tuloksena enää tee tällä hetkellä kykyjäni vastaavaa työtä, vaan toimin Vantaan kaupungin likakaivojen putsaajana ja sivutoimisena suolihuuhtelijana. Viikonloppuisin kuskaan sivuhommina banaaneja. Olen myös hankkinut hyvän kielitaitoni Enson makkaratehtaalla kielenkääntäjänä aikoinani toimiessani. Motivaationi johtajan työhön on aivan järkyttävän maksimaalinen myös siksi että tilapäinen likviditeettivaje uhkaa henkilökohtaista kassavarantoani. Töitä pitäisi siis saada ja mieluusti vaikka heti samantien välittömästi eikä huomenna yhtiönne toimitusjohtajana teidän tilallanne tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 10.05.2011 - 13:36

1. Miksi et palkkaisi minua?
2. Minkälaisia puutteita luulet minulla olevan?
3. Miksi pitäisi kutsua historian henkilöitä illalliselle, hehän ovat kaikki kuolleet?
4. Paljonko maksaisit minulle, miksi juuri sen verran?
5. Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 13:56

1. Miksi sinut pitäisi palkata?... olen se suurin hakija ...
2. Mikä on suurin puutteesi? ... viheltelee...eipä moista tunnista tai tunnusta ;)
3. Ketkä kolme historian henkilöä kutsuisit illalliselle ja miksi ... hmm miettii ... edelleenkin :))
4. Mikä on palkkavaatimuksesi? noo ... miettii ... jos sillee sopivasti ...
5. Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua? se nyt riippuu mist se roikkuu ..mut .. voisin olla hyvinkin delegointivastaava ... siitä minul ois aika hyvä kokemus... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 14:55

Siksi, että ei Sinun tarvitse palkata minua. Säästän itseni vastauksen monipuoliselta rustaamiselta
tällä kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 15:07

Kiitos ei :) Nykyinen työpaikkani sopii minulle hyvin.Onnea etsintään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 15:42

Minä olen aika hyvä ihmiseksi...sopivan topakka "jätkä" tarpeen tullen, korjaamattomia puutteita ei ole,
kuolleet ovat kuolleita, palkkaani sinun taloutesi ei tule kaatumaan, mutta viiden vuoden päästä olen kyllä jo eläkkeellä, ainakin jonkinmoisella sillä haluan vielä elää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 16:11

Koska olen 70 ja lähes täysin oppinut.
Olen parantumaton lörpöttelijä.
Keke Rosbergin, Hannu Mikkolan ja Juha Kankkusen, kaikki ovat alansa huippuja.
Niin paljon ettet maksaisi sitä.
Edelleen eläke ukkona ja kolmevarttia eläneenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 17:24

Anna minun paikkani työelämässä nuorelle innokkaalle,joka tarttee toimeentuloa.
Ikä alkaa olla kohdallani suurin este.
Jumala,Adam ja Eva.Asettaisin kysymyksiä heille.
Ammatti osaamista vastaava palkka. Älä kuitenkaan kiduta palkalla ,täytyy saada muutakin kuin pelkkä toimeentulo.Kannustava.
Maanpäällä ja terveenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 20:00

1. Miksi sinut pitäisi palkata?
Ei sinun pitäisikään palkata minua, mutta tilaisuus on niin houkutteleva että tuskin maltat olla palkkamatta

2. Mikä on suurin puutteesi?
Vaatimattomuuden puute

3. Ketkä kolme historian henkilöä kutsuisit illalliselle ja miksi?
Ristus, Ryti ja Rosberg (ketään heistä omat aikalaiset eivät ole osanneet tarpeeksi arvostaa)

4. Mikä on palkkavaatimuksesi?
Täysin kohtuuton mutta maksat sen vapaaehtoisesti ja ilomielin sillä itsellesikin jää vielä osa kasvusta

5. Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?
Yritysryppääsi konsernijohtajana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 20:06

1. Olen työtä pelkäämätön, periksiantamaton. Mottoni: Mennään läpi vaikka tiiliseinän.
2. Rentoutumisen puute, sitä mennään niin kauan, kuin jalat kantaa.
3. Äiti Terasan ja Prinsessa Dianan, he tekivät paljon hyvää eläessään.
4. Paljon ja vähän päälle.
5. Ihmisläheisemmässä työpaikassa kuin nykyisin. Mieluusti avustustöissä, vaikka ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 20:56

1. Kaiken kokenut
2. Kukaan ei ole täydellinen. Minultakin puuttuu vikoja.
3. Repe Helismaa, Junnu Vainio ja Esa Pakarinen. Sanoituksia, musiikkia ja mälleviä juttuja.
4. Saman verran kuin sinulla.
5. Mukavasti matkalla maineeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 21:07

1. Miksi sinut pitäisi palkata?
Uskaltaisitko jättää tilaisuutesi käyttämättä?

2. Mikä on suurin puutteesi?
Häveliäisyyteni estää vastaamasta.

3. Ketkä kolme historian henkilöä kutsuisit illalliselle ja miksi?
Paul Brunton: haluaisin keskustella mielenkiintoisesta aiheesta, jota hän tutki koko ikänsä.
Akhenaten: hänen aikakautensa historia kiinnostaa, eikä siitä juurikaan tiedetä
Leonardo da Vinci / Michelangelo: molemmat kiehtovia ja täysin erilaisia persoonia

4. Mikä on palkkavaatimuksesi?
Raha ei ole tärkein mittari, työn mielenkiintoisuus ratkaisee haluanko ottaa työn vastaan.

5. Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?
Elän päivän kerrallaan, mutta suunnitelmissa siintää vapaus, mitä se sitten lieneekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 00:20

1. En tule töihin, en rahalla enkä edes ilmaiseksi!!!!
2. Ei mitään multa puutu, kun herra paimentaa :)
3. Historia ei ole vahvin puoleni, mutta saattaisin kutsua Marilyn Monroen, John Kennedyn ja Elviksen. Tulisi varmaan aika hauska ilta.
4. En tule töihin, mutta voisin kyllä ilmaiseksi auttaa jossain jutussa, jos osaan.
5. Näen itseni peilissa, olen edellenkin kaunis!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 11:12

Minkälainen yritys?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 11:50

En vastaa, syy: en usko että voit tarjota koulutukseeni ja kokemukseeni soveltuvaa työtä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2011 - 21:42

Siksi että olen kehityskelpoinen yksilö joka silloin tällöin ei kuitenkaan ole täydellinen ja oletan että työnantajani on hyvä työnantaja joka tarvittaessa minua sivistää pientä nimellistä korvausta vastaan. Jaa viiden vuoden päästä - no sairaseläkkeellä tietenkin.