Iltavuoroa pukkaa.Käytkö itse vuorotöissä? Kuinka jaksat?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 10.05.2011 - 13:41

Emäntä harrastaa tuollaista työmuotoa ja usein heillä on päivystyksiä viikolla sekä myös viikonloppuisin vuorotyön päälle. Itse teen säännöllisen epäsäännöllistä konttorityötä. Päivystyksen jälkeen on vaimokulta aina ihan uuvuksissa ja tarvitsee ainakin sen yhden päivän palautuakseen. Silloin on parempi olla kiusaamatta häntä, sytyslanka kun tuppaa olemaan melko lyhyt.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2011 - 11:00

Olen tehnyt aikanaan vuorotyötä, mutta nykyisin olen säännöllisessä päivätyössä. Vuorotyön hyvä puoli oli arkivapaat, jolloin sai asioita hoidettua, päivätyössä taas vapaat viikonloput plussaa. Nyt kun ikää karttunut, luulisin että vuorotyö söisi jo voimavaroja...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 11:04

Olen ihan kotirouvana, mutta kyllä täälläkin iltavuoroa pukkaa, on lastenhoitoa ym...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 11:27

Ma-pe 8.30-16 on työaikani. satunnaisesti ilta- ja lauantaitöitä, joista korvaus vapaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 14:54

Työaikani on miten sattuu, voi osua yövuorokin, kun ei uni tule silmään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 15:43

Kolmivuorotyötä ja nyt meneillään aamuvuoroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 17:27

En ole vieralla vuorotöissä ollut .Muuta mieheni maatalous yrityksessä kylläkin.Koti ja työ ollut aikanaa samassa. Aikamme tehty ja lopetettu.Puutarahayritys ja kukkien viljely.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 18:29

En ole vielä viitsinyt lähteä töihin, koska Valtakunnan Hallitus toivoo pitempää työssäkäyntiä jopa niin, että vasta 65-70 vuotiaina olisi mahdollisuus, mahdollisesti boonuksien kautta, päästä eläkkelle.

Itse tein työhön anomuksen ko. firman työhönottoviranomaiselle ja kuuluu seuraavasti:

- Ole 50 - vuotias ja minulla olisi mahdollista olla 70 vuoteen töissä. Työn kuva ei ole oleellisesti muuttunut - joten - miten olisi - voisinko päästä uudelleen töihin entiseen ammattiini?
Johon vastaus kuuluisi:

- Teoriassa se olisi mahdollista, mutta - hulluja ei ole ennekään töihin otettu, joten se siitä! Seuraava?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 19:54

Päivätyö on tähän asti riittänyt, mutta tänään kävin työpaikkahaastattelussa. Lisäansiota pitäis saada, joten kyseessä olisi arki-iltaisin tehtävä työ. Sitten on vielä vapaaehtoistyö viikonloppuisin. Sanotaan, että nuorena jaksaa, mutta kun en enää ihan nuori tyttökään ole, niin katsotaan kauanko jaksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 20:51

Koko päivän aurigon paisteessa ulkoilemassa. Mikäs sen hienompaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 21:11

En käy vuorotyössä ja tällä hetkellä lomailen pidemmän jakson. Työhöni palaan vasta myöhään syksyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 11:53

En ole koskaan (varsinaisesti) tehnyt vuorotyötä vaan ihan säännöllistä päivätyötä.
Nuorena opiskelijana olin Gotlannisssa sellaisessa kesätyössä ,jossa oli iltapäivällä muutama tunti vapaata ja sitten taas illaksi töihin. Ei ollut sekään varsinaista vuorotyötä koska mitään yövuoroa ei ollut, illalla normaalioloissa päivä päättyi viimesitään klo 22.00.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2011 - 21:36

Olen hoitotyössäni ollut aikoinani kolmivuorotyössä, silloin nuorempana sitä jaksoikin. Tykkäsin varsinkin kesäisin yökkövuoroista. Ja yleensä iltavuoroista. Olen iltaihminen, vieläkin. Vaikka olen myös aamunvirkku, niin silti teen yleensä iltaisin enemmän kotihommiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2011 - 10:41

Toisinaan. Tuo jaksaminen on sattuneesta syystä hieman vaihtelevaa.