Helsingin Kalliossa jaetaan ruokaa köyhille Heikki Hurstin toimesta.Häiritseekö sinua jono Kalliossa?

Olen itsekkin nähnyt tälläisen jonon täällä kotikaupungissani ja ihmetellyt miksi ihmisiä seisotetaan kadulla.Ruoan jako on tärkeätä se on todellista laupeuden työtä.

Avainsanat: ruokaa nälkäisille

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2011 - 12:24

Eivät häritse nämä nälkäjonojen ihmiset, mutta muut nekkäät ja itsekeskeiset kylläkin, jotka ovat tämänkin hapetuksen takana.

Kysyjän kommentti

Sinä ymmärsit mitä tarkoitin.Kiitos vastauksestasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2011 - 08:13

Ei häiritse, en asu siellä päinkään enkä käy Kalliossa koskaan.
Ihmiset jonottaa kadulla koska kaikki eivät mahdu sisään yhtä aikaa, se on helppo ymmärtää. Jonoissa syntyy järjestyshäiriöitä ja talojen asukkaat ovat valittaneet ruoanjakelupisteestä.

Lisätty: 10.05.2011 - 10:40

Suosittelen että käytte katsomassa mitä siellä jonoissa tapahtuu ja ketä siellä oikeesti on. Ei siellä pelkästään leipää mussuteta, tapahtuu ihan muuta. Hyvä on jossain maaseudulla ottaa kantaa asioihin kun ei tarvitse olla mailla eikä halmeilla. Ei noista välttämättä tarvitsisi mitään numeroa tehdä, mutta avoin yhteiskunta vaan toimii noin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 08:34

käytännössä en niitä jonoja näe,

jonkinverran häiritsee tapa uutisoida niistä ja enemmän ehkä ne syyt miksi niitä jonoja on

Lisätty: 11.05.2011 - 18:54

www.taloussanomat.fi/ihmiset...139?rss=13

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 08:40

Tuntuu ikävältä, että nyt on tehty niistä jonottajista ikäänkuin häiriköitä. Ei kai siellä jonossa kukaan huvikseen käy seisoskelemassa. Minua nuo jonot ei muuten häiritse, ei ne sentään keski-Suomeen asti ylety.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 09:04

No ei todellakaan häiritse....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 09:13

On hyvä,että on ihmisiä, jotka auttavat niitä, jotka apua eniten tarvitsevat.Hiiteen ne ihmiset, jotka "näköhaitoista" valittavat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 09:21

Ei ole häirinnyt silloinkaan kun Helsingissä asuin. Se on pakko joidenkin mennä sinne jonoon.
Katselin kerran TV.stä ohjelmaa jossa yksinhuoltaja isä haki ruokakaupasta laskin kourassa
5 lapselle ruokaa ja itselleen. Lappu oli 25 euron Diakoniatyöltä.
Ei siinä itku kaukana ollut, olisi mieli tehnyt ottaa jotain hyvää lapsille, ainoat olivat heddelmät.
Samoin katselin Manna-avun jonoa tai ruoan jakoa olijos se Espoon puolella ja siinäkin oli
isukki jonossa, kotona nälkäiset lapset. Ei se huvi ohjelmaa ole katsoa niitä. Mutta tottuutta on
joskus katsottava silmästä silmään.
On vuosia jo joitakin kulunut kun kävelin Hakaniemen torilla ja Isä Hursti Veikko eli.
Hänellä oli siellä auto ja suuri laatikkokasa täynnä vielä päiväyksessä olevia kestomakkaroita.
Huuteli lähemmä ja pisti kaksi muovikassia meille niitä, joita kaikkia emme itse ehtineet syödä
jaoimme vaimottomille poikamiehille niitä sitten kotona.
Mutta sinne on nämä venäläiset rynnänneet oikein joukolla kuulemma nyt.
Kyllä arvokasta työtä ruoan ja vaatteiden kakajat tekevät, toivon heille korkeimman siunausta
työhönsä.
Jos se jono jotain häiritsee,pysyköön pois sieltä tienoolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 09:47

Ei häerihe Helesinkin herrain kotkotukset ennee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 10:10

Ei häiritse. Hyvä, että isä Hursti oli olemassa ja hänen poikansa jatkaa isänsä jalanjäljillä. Heidän ansiostaan moni saa leipänsä pöytään, arvostan vapaaehtoistyötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 11:09

Ei häiritse, monissa paikoissa näitä jaetaan, taas joku rikas rouva ei suvaitsehänen kotiikulmllaan näitä jaetavan , olemmehan sentään hyvinvointi valtiossa joissa kumminkin on paljon köyhyyttä nykyään...

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 10.05.2011 - 14:00

Toivottavasti menee soppa oikeisiin suihin, apua niille jotka sitä oikeasti tarvitsevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 17:33

jummijammi - joka paikassa jonotetaan. hesassa ihan missä vaan tienpäällä ollessa.
muutenkin tuntuu jonoa pukkaavan ku jossaan on 3kpl halvalla jotaan..........tai sitten tarjotaan kaakkua ja kahveeta tms.
eli jonoon järjesty!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 20:39

Kysyi häiritseekö sinua jono kalliossa.Maaseudulta minun tarvitsee vastata,ei häiritse. Enkä ole käynyt katsomassakaan tuota jonoa tuolla.En tiedä minkälaisesta jonosta kyse. Hursti tekee hyvää työtä.On hyvä että ylimääräinen menee vähäosaisille,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 20:45

Ei häiritse. Apua tarvitsevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 21:31

Ei häiritse. Ennemminkin häiritsee se, että miksi meillä on näitä ruokajonoja. Kyllä jokaiselle pitäisi turvata elämisen alkeet yhteiskunnan taholta. Järkyttävää ns. sivistysvaltiossa, ex-hyvinvointivaltiossa ja nyt tässä paremminvointiyhteiskunnassa. Ehdotan, että jos ihmisiä on pakko seisottaa kadulla, niin jono siirretään Eduskuntatalon eteen muistuttamaan tavallisesta elämästä noita elämästä vieraantuneita edustajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2011 - 21:29

Voi hyvänen aika, eikö ihmisillä ole edes sen vertaa suvaitsevaisuutta! Ei tuo ole jokapäiväistä touhua, ja tässäkin se nähdään että vähävaraiset ovat heti silmätikkuna jos heidän eteensä joku jotain hyvää yrittää.