Romanialaiset puhuttavat yhä ,mitä ajatuksia.

Nyt julkisesti sanottu että rötöstelee ympäri Suomea ja on tulleet jäädäkseen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2011 - 08:36

Ei minkään muun maan romanit kuulu Suomeen vaan sinne mistä ovat kotoisin. Ovat todellinen ongelma kaupungissa. kuulin edellisellä ulkomaan matkallani tarinan siitä miten kerjäämisoperaatio kulkee.
Suomalainen matkaaja kertoi nähneensä jossain kaupungilla (Kallion-Sörkän suunnalla) sen kun erään Baltian maan rekkareilla varustettu auto tuli ja keräsi rahat kerjääjiltä. Itsestään selvyys ettei köyhä pääse omin avuin eli omalla kustannuksella Suomeen, vaan heidät maksetaan tänne ja kerätään rahat.
Kerjäämminen loppuu kun kukaan ei anna rahaa niin lantin lanttia. Kerjääminen ei ole Suomessa laillinen ammatti. Mikään sääli ja vetistely ei ole oikea asenne tässä asiassa, se on mielipiteeni. Romania kuuluu ottaa vastuu maansa kansalaisista ja siihen pitäisi EUn johdon taholta myös ottaa kantaa ja tehdä yhteinen päätös asiasta.Romania on pistettävä ruotuun ja lujasti.
Myös muunlaista rikollisuutta tulee Romaniasta, siitä kerrottiin eilen uutisissakin.
Erilaisia rikoksia tapahtuu koko ajan, nyt mennään jo asuttuihinkin asuntoihin ja silloin kun asukkaat ovat paikalla.
Muutamat kansanedustajaehdokkaat ilmoittivat (tunnen yhden)) ilmoittivat vaalien alla sen että kerjääminen on kiellettävä Suomessa. Niin... eivät olleet persuja kylläkään.... niiltähän puuttuu teot vielä toistaiseksi....
Yksikään Romanian romaani ei tee töitä Suomessa, eihän se ole edes mahdollista, eivätkä siksi tänne tule.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.05.2011 - 18:30

Se on kolmipiippuinen juttu, vai jo jos olisi neljäskin, kun Soini tuli listoille.
Hyväksyn työtätekevät romaanit.
Kuule Bongari se on niin vaikea juttu, että tippa tulee vanhan silmään,
syytä ei aina tiedet.
Taitaa olla oma reppu ojossa ensimmäisenä joillakin ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 18:47

Olen sitä mieltä, että pidettäisiin omasta kansasta huoli. Romanialaiset eivät kuuluu Suomeen, sillä kuten bongari sanoo, niin rötöstelevät ympäriinsä ja leiriytyvät ihan minne vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 18:59

Passitus kotiin, mitä tuota ihmettelemään. Johan EU toimitti Romaniaan rahat romanien olojen parantamiseen, nyt sitten vaatimaan, että ne siihen myös käytetään. Sirkkaliisan kanssa samaa mieltä siltä osin, että jos töitä tehdään, niin asia on toinen juttu. Rötöstelijöitä riittää omasta takaa, tuontitavaraa ei tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 20:04

Konnat rautoihin. Suomalaisten käsitys oikeustajusta ovat kaukana lainlaatijoiden tekemisistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 20:05

Kyllä ne ahkerasti "työskentelee" ympäri maata.
Olkaa varuillanne ympäri maata ja maaseudulla ovet lukkoon, sillä jatkuvasti näkyy enemmän ja enemmän paketti ym. autoilla ajelevia romanialaisia ja latvialaisia.
Epäilyttävistä kulkijoista tuntomerkit ja rekisterinumerot muistiin ja tieto poliiseille.
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5266004852
"Esitutkinnassa paljastettiin lisäksi kymmeniä omaisuusarvoltaan suuria omaisuusrikoksia eri puolilla Suomea, kuten Imatralla, Vantaalla, Salossa, Hämeenlinnassa, Nokialla, Pyhtäällä, Janakkalassa ja Karkkilassa. "
"Esitutkinnan aikana saatiin takaisin 115 000 euron arvosta omaisuusrikoksilla vietyä omaisuutta. Esitutkinnan aikana on ollut kiinni yhteensä 68 romanian kansalaista, joista 28 on vangittu."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 20:14

noist lurjuksit pitää päästä ja äkkiä eroon ... meitin pihas kans kävi ihan outoa porukkaa kolme miestä , mut en ehtinyt saada rekkaria ylös ...täs nyt huvittaa vaan se ,et talos on kameratkin..mut vaan paketissa ja siel näyttää pysyvänkin ...jostain syyst ...mut romanit kotomaahansa ja lähestymiskielto päälle ,jos tekee työtä rehellistä niin sit todistakoon lupansa ,muuten rajojen tuolle puolle ja sukkelaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 07:02

nytpä ovat saaneet lunta kotimaassaan uutisten mukaan aika runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 07:43

Eikö se EU-lupaa vapaan liikkuvuuden kansalaisilleen? Ähäkuti.
Soini on ihan oikeassa että Suomi suomalaisille. Kyllä me pärjäämme ilman Eurooppaan rahan työntöä, nettomaksajana oloa!
Ottaa päähän nuo Brysselin "loppaajat" ja heidän elättämisensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 08:38

Ei tunnu oikein mukavalta, että ulkomailta tullaan tänne varta vasten rikollista toimintaa harjoittamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 11:06

Monet tulevat rötöstelemään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 11:33

Oma kansa hoidettava ensin. Sitten nuo rötöstelijät kuriin. Mutta pitää sanoa, että sääliksi käy noita Romanejakin ihan oikeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 16:59

Eivät nämä polvillaan kerjäävät vanhat ihmiset näistä almuista hyödy. Illalla hyvin syöneet mafiamiehet tyhjentävät mummujen kerjuukupit. Kerjääminen on osa järjestäytynyttä rikollisuutta. On naivia luulla jotain muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2011 - 21:26

En anna kerjäläisille rahaa, en kotona enkä ulkomaillakaan. Siksihän nuo varastelevat, kun eivät kerjäämällä saa irti. Jonkun mafioston porukkaahan he ovat. Eivät kaikki itselleen kerjää.
En ymmärrä miksi heitä tänne otetaan.