Sormien samanpituisuus

Tarkastelin tässä sormiani, ja huomasin että keskimmäiset sormeni ovat oikeastaan samanpituisia, sillä keskisormi alkaa ylempää kuin etusormi ja nimetön? Onko teillä samanlainen elämäntilanne? Usein puhutaan eripituisista sormista, mutta johtuuko se vain sormien alkamiskohdasta?

Avainsanat: sormet eripituisuus pituus mitta suure eriarvoisuus epätasa-arvo sovinismi feminismi rasismi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2011 - 21:54

miesten sydänkohtausriski kasvoi etusormen pituuden mukana.
mitens pitkä onkaan sinun etusormesi?

" Biological Psychology -lehdessä julkaistu analyysi paljasti muun muassa kytköksen aggressiivisuuteen: joukon väkivaltaisimmiksi osoittautuivat miehet, joiden etusormi oli suhteellisesti lyhyin"

Jos mittaat, mittaa millilleen!
Jos haluat laskea omien sormiesi suhdeluvun, tarvitset etusormesi ja nimettömäsi tarkan pituuden.
- Mittaa sormet oikeasta kädestä. Tutkimusten perusteella oikea käsi näyttää pituuserot vasempaa paremmin. Syytä ei tiedetä.
- Mittaa sormet päästä juuriuurteeseen. Monilla sormen tyvessä näkyy kaksi uurretta; käytä alinta.
- Tee mittaus - jos suinkin mahdollista - länkiharpilla. Se on vankkuudessaan tähän tehtävään paras väline.
- Mikäli olet harjaantumaton harpinkäyttäjä, skannaa tai kopioi kädestäsi kuva ja mittaa sormet siitä juuriuurteesta päähän.
- Jaa etusormen pituus nimettömän pituudella, ja saat suhdelukusi.
Näin opastaa Albertan yliopiston Peter Hurd, jolta pyysin ohjeita kaikille niille, joita oma sormisuhde kiinnostaa. Hän myös tähdentää "ehdotonta tarkkuutta". Vaikkei kukaan kotona virallista tutkimusta teekään, koeta olla huolellinen sormenpään pehmeän kudoksen kanssa. Se pitää saada mitatuksi luonnollisessa asennossaan. Muuten tulos Hurdin mukaan auttamatta vääristyy.

Lähteet:
tiede.fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2011 - 21:49

keskisormi ja nimetön alkavat samalta tasolta ja etusormi vähän alempaa,

jos sormien pituus mitataan (alkamiskohta huomioiden) niin nimetön ja etusormi ovat suunilleen saman mittaiset ja keskisormi selvästi pidempi

tämän seikan en usko sen kummemmin vaikuttavan mainitsemiisi piirteisiin (eriarvoisuus epätasa-arvo sovinismi feminismi rasismi )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 22:09

www.tiede.fi/artikkeli/897/m...nen_elama_

Jo yli 150 akateemista tutkimusta vihjaa, että sormiemme pituudet kertovat,
millaisia lahjoja ja riskejä meillä on. Kukaan ei kuitenkaan tiedä,
mikä vastaavuudet selittää.

Julkaistu Tiede-lehdessä 6/2008

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.05.2011 - 22:29

Enpä ole tuollaista vielä tähän ikään kuullut. Mitähän lie sitten tarkoittaa että minulla on keksisormi se pisin. En ole sitä ylöspäin osoitellut, joten ei ole venynyt vuosien varrella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2011 - 22:36

Nyt täytyi oikein syventyä asiaan nimetön minulla 1cm lyhempi tuota keskimmäistä.Etusormi taasen lyhempi nimetöntätuon 1cm.Että sillee oli miuslla.En tiedä mitä voipi lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 05:43

No voi herran pieksut. Taas tuli uutta tietoa, kiitos. En ole ehtinyt tuollaiseen asiaan perehtymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 06:27

Ylitarkastajalla on mielenkiintoinen propleemo, sen parissa aika kuluu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 07:03

Keskisormet ovat pisimmät molemmissa käsissä,etusormi ja nimetön on myös saman pituisia,en kuitenkaan ole pitkäkyntinen ja käteni pidän omissa taskuissa jos sellaiset sattuvat olemaan pöksyissäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 07:11

Etusormeni ja nimetön ovat saman pituiset, keskisormi on huomattavasti pisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 08:15

Mittavirhe kangaskaupassa sinun eduksesi. Parempi virsta väärään kuin vaaksa vaaraan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 10:38

Sormeni sointuvat harmonisesti käpälääni. Sen sijaan kiinnostaa mitä muuta teoriaa kuin akkavaltaa edustaa se, ettei ukkovarvas olekaan se pisin vaan sen viereinen varvas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 13:11

Etusormett pidempiä kuin nimettömät, keskisormet sojottavat pisimpänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 14:02

No herttileijaa, olihan se minunkin mittanuha haettava. Ja tulos on että kaikki ovat erimittiaisia tyvestä mitattuna. Keski-, etu- ja nimetön ja pikkurilli hännänhuippuna mutta ei väisempänä lähtee todella paljon muita alempaa. Olipa taas mielenkiintoinen testi päivänratoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 18:21

Joo fysiatrian lääkäri totesi vasemman jalkani 1 cm lyhyemmäksi. Kuljen siis vähän vaakatasossa
maata kohden Hah, haa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2011 - 04:41

Jopas jotain, kyllä joka sormi on eri pituinen.