Keksikö ....Valtanen makaroniin reiän?? Jos ei,niin kuka??

Niin,siis etunimeä en tiedä,mutta sukunimi olisi siis VALTANEN.
Tärkee ois tietää..
Kuullu,että jos tämä oisi keksiny,niin hän olisi jossain ulkomailla poraillut makaroneihin reikiä,tietäessään,että makaronit kypsyvät paremmin,jos niissä olisi reikä.

Avainsanat: makaronin reikä ??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.10.2008 - 00:34

reiänporailuista on riittänyt vitsejä läpi historian, ja sen makroninkinkin alkuperä löytyy Kiinasta (eikä Italiasta , jonne vasta Marco Polo sen aikoinaan toi):

"Makaroni on koneellisesti valmistettu pastalaji. Se keksittiin Kiinassa, noin 5000 vuotta sitten [1]. Makaroni on muodoltaan lyhyt, ohut ja ontto putki. Suomessa makaronia on syöty jo 1800-luvulla, mutta mahdollisesti jo kauemminkin"

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2008 - 18:38

valtasia, siis Valtanen,heitä löyty hakukoneelta joka etunimellä mitä suomessa on kastettu,siis reiän poraajat on miehiä, kuulin jutun jota ei viitsi tähän panna,PANNA,huomena en muista,ne olivat itaaliaanoja, he keksivät makaroonien reikien reikien porauksen,Valtaset keksivät jotain muuta,se on taas toinen tarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2008 - 18:56

[[ en tiedä kuka keksi makaroniin reiän, mutta tuossa on pirkka.fi :stä kopiotu teksti miten reikä tehdään makaroniin. ]]

Pirkka-tuotehaku
Kysyttyä
Kysymys
Miten makaroneihin tehdään reikä?

Vastaus
Pirkka-makaronien valmistajan, Myllyn Paras Oy, mukaan raaka-aineiden sekoituksen jälkeen makaronit muotoillaan puristamalla raaka-ainemassa paineella suuttimien läpi. Sen jälkeen makaronit leikataan ja kuivataan. Kuivauksen jälkeen makaronit pakataan.

Koko valmistus- ja pakkaus prosessi on täysin automaattinen. Reikää ei siis tarvitse erikseen tehdä vaan se syntyy, kun taikina puristetaan suuttimen läpi. Valmistuksessa käytettävä paine auttaa makaronia pitämään suuttimen jälkeen muotonsa. Suuttimesta ulos tuleva makaroninauha on spiraalin muotoista. Muodostuva makaronipötkö katkaistaan leikkurilla sopiviksi paloiksi. Näin makaronit saavat kaarevan muotonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 00:06

Valtanen keksi täytetyt makaronit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 12:54

Eikös se ole Italialaisten juttu noi makaroonijutut.