Nyt tarvitsen apua?Miten pukeudun,kun on 100 vuotiaan syntymäpäivät,missä hoidan tarjoilun??

Olen hoikanpuoleinen..Meinasin laittaa mustan kapean pitkän hameen päälle ja valkoisen paita-puseron...Olisiko muita vinkkejä miten pukeudun.
Jännitän aika paljon tätä tilannetta...olen luvannut hoitaa,tämän asian..

Avainsanat: avun tarve ihminen täytää 100 vuotta. miten pukeutuuu..kun hoitaa tarjoilun..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.05.2011 - 06:00

Muutamat juhlat järjestäneenä on pakko tunnustaa, että aika uusavuton olisin ilman tuttua pitopalvelua.
Eihän se ilmaista ole, mutta kun ei itse osaa, niin olen maksanut varsin mielelläni muutaman satasen. Itse ostamalla olisin luultavasti saanut aikaan vielä kalliimman katastrofin.

Tuohon pukeutumiseen(kaan) en osaa antaa neuvoja. Nythän on ollut parit kuninkaalliset häät ja välissä linnanjuhlat, joissa on aika tavalla kuvattu juuri naisten pukeutumista. (Miehistä ei ole niin väliä) Vähemmän niissä kyllä on kuvattu henkilökunnan asuja.
Tuo kuvaamasi asu kuulostaa kyllä hyvältä. Olet sentään juhlan emännöistijä, joten pitkä hame sopii paremmin kuin minimekko.
Mustavalkoinen yhdistelmä on aina hyvä.

Lähteet:
kaikkeen sitä yrittää vastata =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.05.2011 - 06:06

Minusta olet valinnut jo ihan asialliset vaatteet koska kerran hoidat tarjoilun. Siihen ei mielestäni sovi ainakaan mikään kukkamekko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 07:25

musta kapea pitkä hame saattaa olla hankala tarjoilutilanteissa, normaali polvipituinen olisi ehkäpä parempi vaihtoehto, valkoinen pusero sopii vallan mainiosti.
tarjoilijan hameessa olisi hyvä myös olla taskut tipeille ;)

kyllä kaikki sujuu hyvin, osaat taidolla hoitaa tarjoilun, älä jännitä turhaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 08:49

Samaa sanoisin kun palisateri mainitsi mekosta.Älä suotta jännitä Liisukka,menee sujuvammin ja paremmin ilman jännitystä.Omalla painolla. Kieltämättä kunnioitettava ikä 100v mitenkään arvostamatta tuota hetkeä. Kannattaa juhlia.Onnea päivään.

Lisätty: 07.05.2011 - 08:50

Kyllä sinä selviät moitteettomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 09:03

Ihan hyvä on tuo sinun kertomasi asu, pukeudu siihen. Mukavia synttärijuhlia !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 09:06

Ihan olet jo valinnut oikean asun kuten kuvasit...
Onnea vaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 09:24

Minustakin kapeahame voi olla hankala tarjoillessa,mutta onhan se juhlava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 12:53

Oiva ajatus valintasi, ei tarvitse kuin pisteen päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 15:01

kuulostaa hyvälle ...laita vain noin se on asiallinen vaatekerta ja onnea sinne sankarille ,kuin myös sinulle uutteraan työhösi ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 15:09

Niinkuin moni totesi ja itsekin ajattelit, kyllä musta puolihame ja valkoinen pusero on hyvä valinta. Silloin myös vieraat tunnistavat tarvittaessa kuka hoitaa tarjoilua, vaikka samalla oletkin vieraana. Harva pääsee hoitamaan satavuotiaan syntymäpäivatarjoiluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.05.2011 - 22:36

Jos se on niin virallinen tilaisuus että vatii mustavalkoista asua, niin laita vain. Mutta eikö pitkä helma hankaloita liikkumista? Minä ehkä laittaisin jotain iloisemman väristä, kesäkin kun on.
Ja siellähän iloitaan siitä että henkilö on saavuttanut niin korkean iän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 22:47

Onniteltavan mielivärisen ruusun ja napsulaisten onnittelutkin mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 09:21

Tähän vuodenaikaan sopii jokin kesäinen asu, joko hame ja pusero tai leninki. Asuvalintaa miettiessä kannattaa muistaa, että tarjoillessa tulee yleensä helposti kuuma ja hiukan tahrojakin voi asuun tulla. Itse olen juhlia järjestäessäni yleensä pyytänyt avuksi pari topakkaa tyttökaveriani, joilta tiedän homman hoituvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2011 - 13:20

Asuvalintasi on hyvä. Ei mitään kirjavaa eli värikästä. Se miten pitkä hame on, on tietysti harkinnan paikka, eli jos pystyy pitkässä hameessa hyvin liikkuman, mikäs ettei. Polvipituinen eli hieman alle polven, olisi mielestäni ihanne. Kaikki menee varmasti ihan ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 04:22

Olen samaa mieltä asuvalinta on hyvä. Musta on aina varma väri, sopii aina juhlaan. Valkoinen paitis sopii siihen oikein hyvin. Ei muuta kun nuo vaatteet ja siistit pikku kengät. Ja menoksi. Olin 90-vuotisjuhlissa täysin mustassa jakku puvussa, ja minusta se sopi tilaisuuteen.