VASTATKAA NOPEASTI ! Mikä olisi ihana äitienpäivä leivos ? Jokin helppo, jossa ei mene kauheasti aikaa. Tai sitten teen lettuja...

Okei, jokin tosi helppo, mutta ihanan makuinen jälkiruoka, jonka tekemisessä ei mene kauan aikaa!

Avainsanat: apua jälkiruoka äitienpäivä äitienpäiväherkku herkku leivos nopeasti äitienpäiväleivos leivos nopeasti vastatkaa nopeasti vastatkaa vastaa auttakaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2011 - 15:49

Kääretortusta saa nopeat leivokset, kermavaahtoa päälle ja koristelet joko hedelmillä tai marjoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.05.2011 - 16:04

Ostat raakapakasteena jotain Wiinereitä tai hyviä pullia.Tai ehkä jotain suolaistakin.Eipä tarvitse kökkiä keittiössä, vaan nautiskella herkkuja ja jutella Äidin kanssa mukavia :) Kahvit tippuu siinä samalla, kun uunissa valmistuu herkut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 18:02

Taivaallinen suklaakakku:
3 dl sokeria
1,5 dl vehnäjauhoja
4 rkl kaakaojauhetta
2 tl vaniljasokeria
0,5 tl suolaa
150 g voita
2 kananmunaa

200 astetta reilu 15min.

Sulata rasva kattilassa ja anna sen jäähtyä hetken. Sekoita sillä välin kuivat aineet kulhossa. Sekoita kananmunat sulaneen voin sekaan. Lisää muna-voiseos kuiviin aineisiin, sekoitetaan kunnolla esim. puuhaarukalla n. minuutin ajan (taikinasta tulee kiiltävää). Taikina voideltuun vuokaan ja uuniin. Kakku jää löysäksi, anna jäähtyä kunnolla, säilytä viileässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 22:28

Tee kääretorttu..ja leikkaa 3 viipaletta,kun kumoet ne voit muodostaa vaikka sydämmen muotoisen leivoksen..ja koriselet kauniisti,kyllä äitisi olisi varmaan mielisään..Itse olen joskus aikanaan tehnyt näitä sydänleivoksia..äidilleni..

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 06.05.2011 - 22:48

Minun 15 vuotias poikani totesi eilen kaupassa ollessamme että hän voisi leipoa kääretortun. Olin ihan äimän käkenä ja yritin kysyä että mistä moinen idea? Hän vain totesi että koulun kotitaloustunnilla pari viikkoa sitten oli leivottu torttu. Ohje löytyy varmasti internetistä. No ei se mitään, kyllähän minulle aina leivonnaiset maistuvat ja tänään töistä tultuani odotti pöydällä vastaleivottu kääretorttu. Leivo siis sinäkin sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 08:52

Kääretortusta moneen tärkeeseen juhlaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 09:08

Persikkarahka.

2 dl kuohukermaa vatkattuna
sokeria mukaan maun mukaan
1 purkki maitprahkaa
säilykepersikkaa paloteltuna

Toimii aina ja hyvää on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 15:09

Ehdotan lähes samanlaista jälkiruokaa kun pappa

2 dl vaahtoutuva vaniljakiisseli
1 purkki maitorahkaa
mansikoita paloiteltuna.

Tähän voi käyttää mitä marjoja tahansa, laitan usein puolukkakin
ja on kauppansa tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.05.2011 - 22:29

Itse ostin tänään vadelmakääretortun ja siihen Aito -vaniljakastiketta seuraksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2011 - 09:19

Mokkapalat toimii aina.