Oletko jo istutellut kesäkukkia parvekkeelle, terassille tai pihamaalle?

Minulla orvokit jo ruukuissaan, muita en pakkasten pelossa ole tohtinut laitella.

Avainsanat: kesäkukat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2011 - 12:36

Kukkapenkistä pilkistelee narsissit,esikot ja tulppaanit.Myös hyasintit kukkii :) Ruukkuihin olen laittanut orvokkeja, koska sietävät jonkinverran näitä kylmiä öitä...
Penkit vihertää ja jokainen sitten vuorollaan sieltä alkaa kukkimaan. Ruukkuihin lisään kukkia, kun yöpakkaset loppuu.
Minulla on helpot kukkapenkit,multaa vain lisäilen ja monivuotiset kukkii vuodesta toiseen :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.05.2011 - 11:04

Mitään ei ole vielä istutettu, mutta sormet syyhyää jo kovasti....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 11:20

Minä olen amppeli orvokkeja laittanut paikoilleen, ja kesäkukkasiemeniä istuttanut muovin alle kasvupaikkaansa, ovat alkaneet itämään ja harvennan niitä ensi viikolla, tulee vissiin lämpimämpää ilmaa ja voin taimia jakaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 12:21

eipä olla istuteltu, sieltä niitä pukkaa vanhoista juurista omaan tahtiinsa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 14:11

En ole ehtinyt vielä, mutta tarkoitus olisi ensi viikolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 14:26

Maalla on pääsisäänkäynnin edessä ollut kaksi isoa narsissiruukkua jo pitkään. Mitään ei olla istutettu, sipulikasvit nousevat itsestään ja osa on jo kukassa. Tuskin mitään tarvii istuttaa, meidän pihamaa ei ole sekalaisten kasvien seurakunta lainkaan. Suosin monivuotisia kasveja... teen muuta mieluummin kun kyykin kaiket ajat ulkona kasvien seassa.
Kaikkialla lähitienoolla näkee kasveja kukoistamassa eli pihamaille niitä on laitettu, samoin parvekkeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 15:18

Mulla ainakin 3 viikkoa siten laitoin 70 orvokkia, patoihin ,kottikärryihin,maitokoriin,haudalle ja laatikkoihin.Orvokki amppeleita .Ovat kasvaneet jo paljon ja kauniita,Ei ole pakkasista moksiskaan.
Hyvin kasvaneet ja kaunistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 15:40

orvokkeja & pelargonioita on purkeissa ja laatikoissa.
myöhemmin sitten ahkeraliisoja, viihtyvät varjossakin. ja tietysti lobelioita roikkumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 15:51

Mulla narsissit ja tulppaanit kukoistavat parhaillaan. Tänään ostin pari sireenipensasta, perheomenapuun, ruusuja sekä kivikkokasveja. Täällä ei vielä kannata istutella, kun on yöpakkasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 20:39

Sain valita tänään äitienpäiväkukan. Halusin runkoruusun. Mieheni istutti sen mustaan, suureen ruukkuun.Ensimmäinen kevään kaunis kukka.
No, narsissit tietenkin ovat jo kukkineet pari viikkoa.
Tervetuloa kevät ja kesä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2011 - 21:11

Parvekkeella on täydessä kukoistuksessaan pääsiäiseksi ostetut narsissit. Eivät ole paleltuneet. Muita kukkia tuskin laitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 06.05.2011 - 22:41

Mekin olemme orvokkeja jo jonkin verran istutelleet. Narsissit ovat jo kukkineet ptkään ja tulppaanit ovat juuri aukeamassa. Toivottavasti ilmat nyt lämpeää, kovasti on ainakin ennustettu niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 08:52

Parvekkeella narsissit oli ja meni. Kesäkukkasia mökille parin viikon sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 08:54

Sen verran on vielä ollut kylmää jotten vielä ostanut ole parvekkeelleni mitään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 15:13

orvokkeja vain ... muut saa ootella vielä yöpakkasten häipymistä ja plus öitä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 15:20

Parvekkellani kukkkii tänä vuonna vain tekokukat. Kertovat silti, että parvekkeeni on hyvin kaunis kukkineen. Minulla on kasteluongelmia oikeiden kukkien kanssa, kun ei kädet oikein pelaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.05.2011 - 22:19

Orvokki sietää pientä pakkasta, istuta vain. Minä laitoin jo ajat sitten maahan, ja vaikka pakkanen kävi, ei niille tapahtunut mitään. Tänään istutin uuteen penkkiin yhden pensaan, kaksi ruusua ja kuunliljan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 04:10

En vielä.