Kuka muistaa Myrskyluodon Maijan ja Jannen lasten nimet??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2011 - 12:12

Maijan ja Jannen lapset:
Maria
August

Mikael
Hindrik ja Sigfrid
Gabriel
Johanna

Lähteet:
lunttasin =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2011 - 12:18

Papiti ne tiesi. Ja minä muistan sen verran, että nuorimmainen Johanna syntyi annen aikojaan, kun Maija järkyttyi niin pahoin saatuaan tiedon rakkaan Jannensa kuolemasta.
Kuka ei vielä ole lukenut Myrskyluodon maijaa, niin suosittelen lukemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 12:21

Siinäpä ne jo ehdittiin kertoa. Tykkäsin sarjasta silloin, kun se tuli ensimmäisen kerran telkkarista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 12:24

www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=4797

Papiti jo nuo lapset mainitsikin...
oli todella hyvä sarja siloin kauan auan sitten muistan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 12:37

On se vaan ollut raskasta niillä saarilla eläneille.Jos hätä tuli, ei apua saanut juurikaan mistään.Ainainen pelko puolison menehtymisestä merelle....Taisi Maijakin menettää suuren osan lapsistaan meren syvyyksiin...Ja lopulta puolison.

Paikkakunnan harrastelijateatteri esitti yhtenä vuonna Myrskyluodon Maijan.Se oli kertakaikkiaan mahtava.Vaikken olisi kirjaa lukenutkaan tai elokuvaa nähnyt, olisin päässyt hyvin mukaan saaren elämään.Suosittelen kaikille tutustumista kyseiseen teokseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 14:09

Oikeita vastauksia on jo tullut. Oli ihana sarja vaikka sisälsi surua, niinkuin elämä aina. Kaunis on se Mårtensonin säveltämä musiikki myös.
Kirjan olen lukenut myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 15:24

Nimet tuolla edellä tulikin lueteltua, enpä noita olisi muistanutkaan. Sarjan muistan ja ennenkaikkea sen kauniin tunnusmelodian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 16:12

En olisi tiennyt, joten Papitin vastaus taitaa olla oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 16:30

Hyvä sarja oli silloin kun se esitettiin telkusta .Katsoin innolla minäkin oikein elämää. Oli tosi kovaa kun saarella asuu kaikki oli niukkaa ja lapsetkin meni veteen upoksiin vielä mieskin. .Oli Maijalla kovaa elämää.Kuitenkin kaunistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 20:54

En muistanut, mutta lukiessani Papitin vastausta palasi sarjan tapahtumat elävästi mieleen.
Hyvä oli sarja ja Lars "Lasse" Anders Fredrik Mårtensonin musiikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.05.2011 - 21:53

Nimet tulivatkin jo useampaan otteeseen lueteltua, mutta minä lisään puolestani tämän:
www.youtube.com/watch?v=_-JA0GL5fwU

Lähteet:
you tube

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2011 - 21:16

Tuskin noita monikaan olisi muistanut, mutta hakukoneet on hyviä, sieltä löytyy vaikka mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 15:32

En muistaisi luntaamatta ja nehän on jo kerrottu, mutta lukenut olen kahteekin kertaan ja onhan
siitä elokuvakin.
Hieno juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2011 - 04:08

Papiti jo vastauksen kertoikin.