Nyt sitten mietin, kuin paljon pitää varata rahaa mukaan (manner)Espanjan matkalle? 9 päivää ja 2 aik. + 3 lasta.

Avainsanat: espanja raha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2011 - 12:45

Ei ole lähelläkään Suomen hintatasoa, kunhan ei syö rannan chiringuitoissa ja muissa turistipaikoissa.
Kiinalaiset ravintolat ovat aika edullisia, kolmen ruokalajin menu maksaa 5,55€ + juomat.
Kahden hengen menun tähteistäkin söi vielä kotona kolme henkeä ihan hyvin, hinta oli 21,50€
Fuengirolassa syö kaksi henkeä suomalaisessa lounaspaikassa mahansa täyteen aivan mainiota ruokaa viineineen viidellätoista eurolla.
Marketeissa ruoka on paljon halvempaa kuin Suomessa. Suosittelen kuitenkin ulkona syömistä, koska se tulee melkeinpä halvemmaksi, kunhan tietää paikat missä syö. Turha haaskata lomaa kokkaamiseen ja tiskaamiseen.
Toki rahaa palaa muuhunkin, joten varaa nyt ainakin sen verran, mitä menisi Suomessa.
Käteisenä en kyllä kantaisi tuota summaa, vaan luottokortti on melkeinpä pakollinen varuste.
Ellen nyt ihan väärin muista, niin taitaa täällä saada rahaa automaatista tavallisella suomalaisella pankkikortillakin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.05.2011 - 19:53

Mieti mitä kotimaassa syöminen ja välipalat maksaisivat, niistä saat aika lähelle oikeaa osviittaa. Lisäksi huvitukset päälle. Mannerespanja on hintatasoltaan liki kotimaamme hintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 20:31

se menee mitä varaat, varaa sen mukaan mihin on varaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 20:46

Kannattaa laskea syömiset ja juomiset per pvä / ihminen, jonka on valmis maksamaan. Plus sitten varata mahdollisiin retkiin rahaa ja jos vielä niitä tuliaisiakin....Tai jos autoa vuokraa yms.

Itse otan kortin mukaan, jolla rahaa on.Käytän siitä, mitä tarvitsen.Käteistä harvemmin pussissa pidän. On niin vaikea arvioida, mitä reissussa menee.Ja jokaisella on reissussa oma tyyli rahan käytön suhteen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 21:01

Älä ota yhtään. Vinguta Visaa.
Menin rahattomana Hong Kong'iin ja nykäsin ensimmäisestä vataan tulleesta automaatista, että pääsin junalla hotellille. Sitten Singaporessa imasin 70v. kafeen ja cognakin visalla.
Seuraava rahan nosto oli vasta Hobartissa ja lentoasemalla.
Kaikki on mennyt ihan oikein kun kävin kotiin päästyäni katsomassa nettipanissa.

Kortilla on hyvä maksaa mm pääsyliput ym ostokset, rahaa tarvitsee vain välipaloihin ja ratikka lippuihin. Kai nekin voi maksaa kortilla? Sitten ei tule kurssitappioita takasin vaihdossa jos kaikki ei menekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 22:07

Siinäpä oli jo edellä hyviä ohjeita. Hintatasohan siellä on melkein, kuin meillä niin, että sen mukaan ja vähän ylimääräistä myös. Ellet sitten halua korttia käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 22:43

Melkein Suomen hintatasoa mutta laske kumminkin ravintolahintojen mukaan mitä teidän perheltä menee.
Kaikilla on hieman erillainen päiväkulutus ja se mitä vielä ostatte että kunnolla mukaan kumminkin..(niin minä tekisin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 23:19

Itse otan aina reissuille mukaan myös käteistä, enkä elä pelkästään kortin varassa. Joskus on käynyt, että automaattia ei ole löytynyt juuri silloin, kun tarvitsisi tai sitten se on ollut suljettu. Rahaa menee niin paljon, kuin sitä mukana on. Hintataso Espanjassa on nykyään jo aika korkea. Lomailimme vuonna 2007 Saloussa, Espanjassa ja hinnat olivat aivan tähtitieteelliset. Kahden viikon matkalla rahaa meni ehkä liikaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 09:29

Tonni ainakin menee että heilahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 09:47

riippuen mitä harrastaa lomallaan, mutta kyllähän lomalla rahaa palaa. pitkälti yli toista tonnia veikkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 10:10

Hyviä ohjeita on annettu kätesitä kyllä kannattaa ottaa mukaan, ei kortti välttämättä edes käy kaikkialla. Omista tottumuksista riippuu miten paljon per pv menee rahaa, mitä siellä aikoo tehdä jne. Espanjassahan on euro, ei siinä mitään rahanvaihtoa tarvitse tehdä. Espanjaa sanotaan kalliiksi maaksi, etenkin mannerta, en tiedä kun en ole siellä pitkään aikaan käynyt eikä paljoa ylipäätään.
Hyvä on jos 1000 e riittää tuolle porukalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 18:57

Varaa sen verran mitä teillä menisi täällä kotomaassakin, ja vielä ylimääräistä tuliaisiin.