Kuka kansanedustajamme ei ole käynyt peruskoulua loppuun?Mitä mietteitä asiasta?

Avainsanat: kansanedustaja peruskoulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2011 - 20:55

Eduskunnassa työskentelevien pitäisi olla kaikkien hyvin koulutettuja. Sentään maamme asioista päätetään.
Tämä kyseinen henkilö voisi mennä suorittamaan muutaman tunnin vaikka käytöskouluun, näin aluksi.

Kysyjän kommentti

Koulutettu tai ei , joskus pitää osata olla hiljaa....Muistaakseni koulussa sitäkin kyllä opetettiin.
Kiitos kaikille vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2011 - 14:17

En minäkään ole käynyt peruskoulua päivääkään ja mielestäni tiedän asioista enemmän kuin moni "ylenoppinut".

www.iltalehti.fi/uutiset/201...0_uu.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 14:19

Perussuomalaisten tuoreelle kansanedustajalle Teuvo Hakkaraiselle, 51, koulu ei ollut elämän parasta aikaa.
Neekeripuheillaan hiljattain kohun herättänyt Hakkarainen erosi itse asiassa peruskoulusta yläasteen loppusuoralla, kahdeksannella luokalla 16-vuotiaana. Oppivelvollisuus päättyi silloin. Hänen keskiarvonsa oli 6,4.

Ilta-Sanomat pyysi Hakkaraisen todistuksen tämän kotikaupungin Viitasaaren arkistosta.

Hakkarainen on uuden eduskunnan ainoa vain peruskoulun käynyt edustaja, Keskisuomalainen selvitti hijattain. Todistus kuitenkin osoittaa, että hän ei käynyt yläastetta loppuun.

Kansanedustaja Hakkarainen kommentoi kouluaikaansa sanoen että jo nuorena hän mieluummin teki kuin luki.

- Ei se koulunkäynti kiinnostanut, hän myöntää.

Hän muistaa jaksaneensa keskittyä lähinnä historiaan ja teknillisiin töihin. Niissä numerot olivat yläasteen todistuksen parhaita, kahdeksikkoja.

Erotodistuksessa Hakkaraisella oli kuusi viitosta, muun muassa äidinkielestä ja matematiikasta, kansalaistaito oli välttävä. Vielä ala-asteella Hakkaraisen matematiikan numero oli jopa kymmenen, uskontokin kahdeksan.

Hakkaraisen entinen rehtori Tapani Kumpunen Kymönkosken koulusta muistaa oppilaansa

- Sellainen keskinkertainen oppilas, oivaltava tyyppi, mukava ja rauhallinen, Kumpunen sanoo.

Ala-asteikäisenä Hakkarainen teki Kumpusen mukaan uhkarohkeitakin juttuja kuten seilasi muiden poikien kanssa jäälautoilla koulun viereisessä kosken virrassa.

- Sellaisesta sai 15 minuuttia jälki-istuntoa.

Kumpunen ei muista varmasti, kuuluiko Hakkarainen jälki-istuntokaartiin.
Hän pitää Hakkaraista suorapuheisena kaverina ja uskoo tämän sulautuvan muiden kansanedustajien joukkoon. Kumpunen myöntää silti, ettei olisi osannut arvata, että oppilaasta voisi tulla kansanedustaja.

- On kai hänellä oppimiskykyä, Kumpunen arvioi.
Eija Kallioniemi, Sami Simola, Satumiia Masalin, Elina

Tämän otin netistä .Mitä mieltä olen. Voi olla viisaampi kuin viisi peruskoulun loppuun käynyttä.

Lähteet:
Googel/Kuka kansanedustaja ei ole käynyt jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 14:24

Koulussa opettaja kysyi Pikku-Kallelta, että montako ilmansuuntaa on olemassa. Pikku-Kalle vastasi, että niitä on seitsemän. Opettaja kysyi, että eikö niitä ole kuitenkin kahdeksan. Pikku-Kalle vastasi, että niitä on enää seitsemän, koska edellisenä iltana TV-uutisissa oltiin kerrottu, että presidentti söi lounaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 04.05.2011 - 15:17

- Voi voi, mitähän sinustakin tulee isona? totesi opettaja katseltuaan Pikku-Kallen poissaolokirjaa.
- Kansanedustaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 15:49

Teuvo Hakkarainen lienee kyseessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 16:12

Kyllä niitä on muitakin ,niistä ollaan vaan hiljaa. Se tuohonaikaan aika yleistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2011 - 17:00

Aikani seurattua niitä sillä mäellä työskenteleviä, niin ei sinne välttämättä hyviä todistuksia tarvita. Muistellaan vain sitäkin miten pitkälle Kekkonen oppiarvosanoillaan pääsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 17:30

No eipä tuo haittaa on ilmeisesti elämänkoulua käynyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 18:47

Hakkaraisella harkinta hakusessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 19:41

monet meistä kerkesi käymään koulunsa loppuun ennenkuin peruskoulua oli edes keksitty ...

Hakkaraista en tunne ollenkaan, joten en puolustele enkä parjaa häntä, toteampahan vaan että tunnen useammankin sellaisen "myöhäisemmän herätyksen tapauksen" joilla kouluaika oli pelkkää tuskaa ja epäonnistumista ja siitä huolimatta joskus aikuisvuosina sitten hurjalla kirillä kaikki kaverit kiinni ja useimmista ohi .... sytytään vähän eri tahtiin ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 20:16

Kansalaiset ovat hänet valinneet??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 22:53

Voi voi, mitähän sinustakin tulee isona? totesi opettaja katseltuaan Pikku-Kallen poissaolokirjaa.
- Kansanedustaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 23:07

En tunne Hakkaraista, mutta tähän ikään mennessä on tullut tavattua koulutettuja ja vähemmän koulutettuja ihmisiä ja voin vain todeta, ettei koulutus tai sen puute tee ihmisestä sivistynyttä tai sivistymätöntä. Sydämen sivistyneisyyttä pidän suuressa arvossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 10:16

Teuvo Hakkarainen. En minäkään ole peruskoulua käynyt, silloin oli vielä kansakoulu (onneksi), sen jälkeen keksikoulu, lukio ja sitten muualle. Ei se koulutus aina ihmistä tee, joskus pilaa ihmisen kyllä eli se käytännön järki jää taka-alalle. Mielestäni on pelkästään hyvä että eduskunnassa on muitakin kuin akateemisen tutkinnon suorittaneita teoreetikkoja jotka eivät osa ole päivääkään mitään työtä tehneet. Ei eduskunta ole minkään sortin akatemia.
No... jotain sentään kansanedustajalta vaaditaan....tiedollinen sivistys ja muu sivistys ovat kaksi eri asiaa. vaatimattomista oloista löytyy todella sivistyneitä ihmisiä. Tämä kaikki yleisellä tasolla.
Tuskaa tuottaa nykyäänkin monen koulunkäynti, eri syisiä, toki eivät ainakan vielä ole eduskuntaan pyrkimässä.
Tuoreen kansanedustajan kannattaisi kuitenkin pitää kielensä kurissa... vaikka ne toimittajat ympärillä pyörivätkin.

Lisätty: 05.05.2011 - 14:13

Aiemmin on ollut runsaasti vähäisellä koulutuksella varustettuaj edustajia, muistan sellaisen ministerin kun lihanleikkaaja L, ei hänelläkään kovin paljoa koulutusta ollut. On ollut myös kielitaidottomia korkeissa viroissa, ministereinä ja eduskunnan korkeissa tehtävissä. Se oli silloin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2011 - 21:37

Mitä tuohon sanoisi, jos työnsä tekee hyvin, niin ei niillä koulutaidoilla ja -tiedoilla ole mitään virkaa siinä tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 18:37

Kansa on hänet valinnut. Ei se minua haittaa. Minulla on monia ystäviä, jotka ovat elämässä menestyneet hyvin, ilman koulutusta. En oikein perusta tuohon koulutukseen. Kyllä hän varmaan asiansa hoitaa, kun on sinne asti yltänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2011 - 00:16

Koulutus ja sivistys eivät valitettavasti aina kulje saman ihmisen matkassa. Tärkeämpänä pidän kuitenkin sivistystä. Sen alkeet opitaan jo kodeissa, ja elämä opettaa loput, mikäli on oppimiskykyisestä henkilöstä kysymys. Toivoisinkin kaikilta poliitikoilta enemmän tätä sivistystä hoitaessaan maamme yhteisiä asioita.