Vippaa mulle viitonen?

Missä saa laadukkaan 42" Full-Hd led-television johon ei tarvitse mitään ca-moduleja eikä kortteja teräväpiitolähetyksien (joita on paljon, mukaan lukien mm. formulat) katsomiseen, hintaan 449€, eikä tunneta lupamaksuja, dieselveroa, eikä juuri muitakaan veroja, missä esim. vuokrista 70-90% menee ohi verottajan, viini on puolet halvempaa kuin maito, kukkurakärryllinen ruokaa maksaa n.70€ ja jalot juomat ovat mukana siinä kärryssä samasta kaupasta, (Kallein ruokaostokseni ikinä viidelle hengelle 69,50€), broilerifileet saa tuoreena ilman sörsseliä, kuten myös vihannekset ja uudet perunat läpi vuoden, saat valtion tukea 125€ kun vaihdat uuden jääkaapin tai jonkun muun kodinkoneen vähän sähköä kuluttavaan, tuotetaan tuulienergiaa enemmän kuin ydinenergiaa, kuljetaan untuvatakki päällä jos lämmintä on alle 20 plussaa ja... no, eiköhän tämä jo riitäkin?
Siitä vitosen vippaamisesta, tarkoitin tietysti miljardeja ja ehkä nolla perään tai jotain, sitä ei kai kukaan vielä tiedä.
Mikä maa, mikä valuutta ja paljollako olette valmiita tukemaan?

Lisätty: 04.05.2011 - 11:04

Älkää nyt vetäkö hernettä nenään. Tuossa oli vain vähän jäävuoren huippua.
Portugalin tukipaketti on napeilla leikkimistä, kun Zapatero ojentaa kouransa.
www.uusisuomi.fi/raha/111793...iden-rahaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.05.2011 - 06:56

Tuli nyt se Espanja mieleen. Ruokaostokset ainakin täsmäävät sillä kokemuksesta tiedän siellä olevan edullista...ja viini on halpaa ainakin. Sekin on totta ettei siellä tungeta niitä kauheita marinadeja joka lihan kylkiäisiksi. Kyllähän siitä on huhuja kuulunut, että Portugalin jälkeen "kaatuu" Espanja. Minä en ole valmis tukemaan yhtään ainoata maata. Siinä mielessä olen "persulainen" vaikken muuten olekaan. Suurta hölmöyttä osoittaa nyt se, että monet maat onnistuivat huijaamaan ja suomalaisten pitäisi kiltisti lainata heille rahaa. Että mä oon kiukkuinen tästä asiasta...vaan mitä se auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2011 - 06:48

Unelmiasiko tai uniasiko täällä nyt esittelet, ei tuollaista ihme valtiota voi olla, on siellä varmasti myös huonojakin asioita, kerro niistä myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 06:51

Ettet vaan Portugalia meinaa...en tue...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 07:17

Portugali ilmeisemmin, siellähän taitaa asiat olla huonommin, kuin monessa muussa maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 07:41

Ei tuollaista paikkaa ole maanpäällä olenkaan,on liian hyvää ollakseen totta.Joku maksaa aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 04.05.2011 - 08:47

... ja sitten sinä heräsit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 09:29

Satusetä Hans Christian Andersen pyörähtelee varmasti haudassaan. Kutsuttaneen nimellä "hyrrä-Andersen".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 09:32

Espanjalta kuulostaa. Niin paljon kuin pidänkin Espanjasta ja espanjalaisista, en ole valmis tukemaan eurollakaan. Kreikkalaisesta menosta (maa on kyllä kaunis) en edes pidä, mutta vahingossa jouduin takuumieheksi. En minkäkään ole persulainen, mutta tässä asiassa muodostin kantani jo Kreikan tilanteen tullessa ilmi. Mun puolesta ahneet pankkiirit saavat saada takkiin, mitä me heitä ollaan velvollisia tukemaan. Nythän on pankkiirien trendinä rahoittaa kuralla olevia maita ja kun lypsyn aika tulee huudetaan muita maksumiehiksi. Muistaako kukaan Latvian tapahtumia - siellähän ruotsalaiset pankit lainoittivat kaiken tappiin asti ja sitten korjasivat potin. Latvian ei annettu devalvoida, jotta ruotsalaiset pankit pääsisivät kuivin jaloin lahden toiselle puolen. Tällaista epäoikeudenmukaisuutta en ole todellakaan tukemassa. Sydämestäni toivon, että asiat Espanjassa selkiytyvät. Veikkaan, ettei tavallinen kansa ole asuntokuplan ja sen jälkiseurauksien takana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 09:35

Kalle sanoi Villelle, että vippaa mulle satanen. Ei ole satasta, on vain viiskymppiä. No lainaa se ja jäät viiskymppiä velkaa.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 09:52

Vippaa mulle viitonen tuli lukemani asia mielee ja kerron tääsä teille.
25 v.as poika vei vanhempansa oikeuteen,koska he ei antaneet tälle taskurahaa,elättivät pojan ja maksoivat hänen autonsa lainan.
tuomari antoi kuukauden aikaa pojalle, poistua vanhempien kodista.Tuomarin mukaan pojalla oli tarpeeksi ikää elättääkseen itsensä ja elämään omaa elämäänsä.
Tuomari suostui kuitenkin vanhempien ehdotukseen ,maksaa pojalleen 200e kuuuukaudessa ,kahden vuoden ajan.
Mitä me tästä opimme vai opimmeko mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 11:08

Ehdotan, että Suomi antaa kaikki saatavansa, 0,3 miljardia euroa Portugalille anteeksi, enempää ei voi vaatia. Tehkööt muut, Espanja, Saksa ja Ranska samoin, heillä vaivaiset 171 miljardia euroa.
Miksi Suomen pitäisi sytää rahojaan Espanjan, Ranskan ja Saksan pankeille?
Autetaan suoraan Portugalia, näin ei menetetä niin paljon rahaa.

Soareksen avustuslausunnosta tuli valtava viestien tulva
Jos nyt Soares järjestelisi vaikka sen hallituksen omaan maahansa, että olisi sielläkin joku vastuun kantaja. Toisekseen kannattaisi Soaresinkin muista, että vielä paljon paljon Portugalia vanhempia itsenäisiä yhteisöjä on aikojen kuluessa kadonnut kokonaan, ja yleensä syy on ollut sisäinen rappio.

Portugalin väistyvä pääministeri Jose Socrates kieltäytyi eilen melkein kaikista tarpeellisista parannuksista. "Paketti pilalla jo nyt? Tähän ei Portugali suostu":
www.uusisuomi.fi/raha/111799...ali-suostu

Lisätty: 04.05.2011 - 23:41

Euron kriisi: ”Tästä ei uskalleta puhua”
www.uusisuomi.fi/raha/111808...a%E2%80%9D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 13:24

Portugaliahan sinä totta tosiaankin tarkoitat kysymykselläsi. Sitä maata en ole valmis tukemaan euron eurolla, enkä muuten muitakaan asiansa tyssineistä valtioita. Jos me sorrumme Portugalin auttamiseen se sysää liikkeelle lumipalloefegtin ja joudumme sen jälkeen auttamaan muitakin vaikeuksissa olevia eu-maita ja niiden pankkeja yhä isommilla ja isommilla europaketeilla joihin lainaksi, tai tueksi, tai hätäavuksi (ihan miten itsekukin haluaa asian ilmaista) annettuja rahoja emme taatusti tule saamaan koskaan takaisin. Nämä rahat puolestaan tullaan ottamaan viimekädessä oman maamme väkirikkaimmilta pienituloisilta köyhälistön jäseniltä. En siis todellakaan kannata eurojemme sysäämistä muiden eu-maiden syliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 15:59

Lyhyesti virsi kaunis, minun euroni ei jouda minkään maan avustuksiin, pakolla ottavat roistot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2011 - 16:48

Oma maa mansikka, muu maa mustikka... Oman maan satoa pitää hoivata ja vaalia.