Minkälainen vuokran maksumuistutus/kehoitus malli voisi olla vuokralaiselle? Voiko sen lähettää sähköpostilla?

Avainsanat: maksumuistutus maksukehoitus rästivuokra

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.05.2011 - 11:05

Vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus:
jos vuokralainen laiminlyö suorittaa vuokran säädetyssä tai sovitussa ajassa.

Varoitus / maksumuistutus on annettava tiedoksi todistettavasti. Vapaamuotoinen kirje missä asiat käy ilmi.
Parempi lähettää kirjattuna kirjeenä tai viedä se itse ja otettava allekirjoitus vuokralaiseslta että on saanut kyseisen maksumuistutuksen maksamattomista vuokrista. näin olettaisin.

mutta kannattaa kysyä täältä:
www.vuokranantajat.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.05.2011 - 11:25

Laki 5 §

Maksuvaatimus kuluttajasaatavan perinnässä

Perintätoimintaa ammattimaisesti harjoittavan on periessään kuluttajasaatavaa annettava tai lähetettävä velalliselle kirjallinen maksuvaatimus, jossa on mainittava ainakin:

1) velkojan nimi ja osoite;

2) saatavan peruste;

3) eriteltyinä saatavan pääoma, korko, viivästyskorko ja perintäkulut;

4) vaadittu kokonaissumma;

5) kenelle, miten ja milloin saatava on maksettava;

6) velallisen mahdollisuus esittää huomautuksia saatavan määrästä ja perusteesta sekä missä ajassa huomautukset on esitettävä; jos perittävänä on saatava, joka voidaan periä ulosottotoimin ilman tuomiota tai päätöstä siten kuin verojen ja maksujen perimisestä ulosottotoimin annetussa laissa (367/1961) säädetään, maksuvaatimuksessa on ilmoitettava velalliselle sellaisen saatavan perinnässä käytettävissä olevat oikeuskeinot sekä mahdollisuus hakea maksulykkäystä; ja

7) kenelle huomautukset on esitettävä; jos perittävänä on julkisyhteisön saatava, maksuvaatimuksessa on ilmoitettava myös sen julkisyhteisön perintää hoitavan yksikön tai henkilön yhteystiedot, jolle velallinen voi tehdä saatavaa ja perintää koskevat huomautuksensa.

Jos maksuvaatimuksessa ei ole mainittu korkojen laskentaperusteita, velalliselle on ilmoitettava, että hänellä on oikeus pyynnöstä saada selvitys korkojen määräytymisestä.

L verojen ja maksujen perimisestä ulosottotoimin 367/1961 on kumottu L:lla verojen ja maksujen täytäntöönpanosta 706/2007.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 12:45

secure.aurumcontactor.fi/aur...measy/?new

tässä kaavake...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 14:55

Kyllähän mustaa valkoisella molemmin puolin on aina varmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 19:01

Onko hän unohtanut, vaiko tahallaan unohtanut,voisit kysäistä.Muistutus alkuun ja takaraja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 20:32

suosittelen kahtena kappaleena ( sulle ja hälle omat ) allekirjoitus. jos rupee väittään ettei ole saanut ni sitten kirjattuna kirjeenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 20:34

Vuokranmaksun laiminlyönti vähintään kahdelta kuukaudelta oikeuttaa vuokranantajan yleensä purkamaan vuokrasopimuksen ilman ennakkovaroitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2011 - 16:24

Laita ihan asillinen, vaikkapa kirjattuna kirjeenä. Silloin siitä jää dokumenttia että olet sen laittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 03:54

Harkitsisin vuokralaisen vaihtoa, ei ole mukavaa kun ei saa omiaan.