mistä maasta nimi Ari on kotoisin?

sen vert tiedän että Ari ei ainakaan ole alunperin suomalainen nimi.

Lisätty: 11.10.2008 - 13:45

Entourage on HBO:n televisiosarja. Sarja kertoo menestyvästä elokuvatähdestä Vincent Chasestä ja hänen lapsuuden aikaisista ystävistään. Sarja perustuu läheisesti Mark Wahlbergin omiin kokemuksiin hänen tähteytensä alkuajoilta. Suomessa sarjaa esittää Canal+ ja Subtv.

Rooleissa

* Vincent Chase: Adrian Grenier
* Eric 'E' Murphy: Kevin Connolly
* Johnny "Drama" Chase: Kevin Dillon
* Turtle: Jerry Ferrara
* Ari Gold: Jeremy Piven

lähinnä tuon entouragen yhden roolinimen takia tätä ari nimeä kysyin, no mutta suomesta näkyy ari nimi tulevan ja ari nimi taas muodostunut andreanusta < vai kuka se nyt oli.

Avainsanat: nimi ari mikä maa mistä maasta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.10.2008 - 00:43

Ari on suomalainen miehen etunimi. Arin nimipäivä on 4. maaliskuuta. Suomessa on vuoteen 2006 mennessä syntynyt 34 452 Aria.

Juutalainen nimi Ari tarkoittaa leijonaa. Armeniassa nimi tarkoittaa rohkeaa ja muinaisessa skandinaviassa nimi tarkoitti kotkaa. Suomalaisen nimen katsotaan tulevan nimestä Adrianus, joka tarkoittaa adrialaista; lähellä Venetsiaa sijaitsevasta Adrian satamakaupungista kotoisin oleva.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2008 - 13:51

en usko tuota linkkiä kun katselee niin venetsiaan viittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.10.2008 - 15:20

Eiköhän Ari tule Kreikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2008 - 17:44

Israelissa hyvin suosittu nimi miehelle.