Pitäisikö työttömillä olla oma vappunsa?

Ja mikä olisi sille sopiva nimi ja miloin sitä voisi juhlia?

Lisätty: 04.05.2011 - 15:13

Kiitos jopa ärhäköistäkin vastauksista. Vappuahan pidetään yleensäkin työväen juhlana, jota vain sivistyneet ja varakkaat pystyvät juhlimaan. Paljon on työttömiä joiden mieli siitä apeutuu kun ei ole varaa työttömyytensä takia ottaa moiseen humuun osaa.
Sanotaan ettei pidä erotella, niin on tehty jo kauan. Työlliset ja työttömät ovat ihan eri sakkia, joita hyvin yleisesti työlliset katsovat ylhäältä alaspäin ja kritisoivat.

Avainsanat: työttömät vappu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.05.2011 - 19:48

Vappu juhlitaan prukalla ,
mutta hyvä ajatuksen siemen kyllä on, että työttömillä voisi olla jokin oma päivä.
Sekös herättäisi edes kerran vuodessa julkisesti arkadianmäen porukkaa,
jos ei muuten, niin liian liian suurilla numeroilla työttömiä.

Kysyjän kommentti

Kiitos, tuota juuri ajoin takaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2011 - 11:30

Miksi pitäisi olla? Kyllä me kaikki mielestäni mahdumme juhlimaan omaa vappuamme saman karsinan
sisään. Työttömät, jotka monet tuntee alemmuuskompleksia jo työttömyytensä johdosta. ei pidä
enään erottaa omaan joukkoonsa. "Kaikk, kaikk, ylös yhtenä miehenä vaan, Suomen onnea valvomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 11:36

Eiköhän pidetä yhteinen Vappupäivä kaikilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 11:51

Olisiko siellä juhlatunnelma korkealla, vai kapinamieliala?
Soisin mieluummin työpaikan jokaiselle, joka sellaisen haluaa. Saapa nähdä miten hyvin uusi hallitus siinä onnistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 13:02

Ei tarvitse jakaa ihmisiä eri luokkiin, vietetään kaikki samanarvoisina juhlat, ja ollaan A luokkaa kaikki suomalaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 13:09

Oli viimeksi 6 kuusivuotta sitten lippu tangossa työn juhlapäivänä siksi että se oli ensimmäinen eläkepäiväni. Kuhan nuo valkolakit saavat vain koheltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 17:36

Kaikki jotka vappua haluavat juhlia, niin yhdessä juhlikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 18:53

Juhlitaan vappua porukalla, kuka sitten missäkin juhlii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:14

Juhlikaamme kaikki samaa vappua ihan kevään merkkinä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:21

Eikö me ihmisiä kaikki olla ja vieläpä samassaveneesä kellutaan. joten yksi vappu kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 20:01

Vappu on kaikkien yhteinen kevään juhla, lasten ja aikuisten.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 02.05.2011 - 08:17

Miksi työttömät pitäisi erottaa työssäkäyvistä? Mitä vappu on enää nykyään ja mitä se merkitsee kenellekkin. Aatteet ja alkuperäinen merkitys on jo unohdettu, nuorison ryyppyjuhlahan se enää on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2011 - 09:39

Siis joku toinen vapaapäivä työstä vai mikä??? Älytön ajatus! Typerä ryyppääminen ja meluaminen yleisillä paikoilla voi keskittyä tuohon yhteen päivään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 20:43

wappu - olikos se joku "työläisten juhla" jota valkolakkiset into piukassa hehkuttaa....
well well - sanonpa vaan että eihän voi olla työtön jos ei ole töitä tehnyt..........siis voisi olla vaikka koulunsa lopettanut, eläkeläinen tms.
sinänsä samaa mieltä -m-´n kanssa, rajat hämärtyneet jne ja ahmatti sanoi sen : miksi aiheuttaa sosiaali -ja terveysministeriöön enempää harmia, yksi ryyppypäivä riittää suomen kansalle ;);)

mukavaa wappua kaikille - waikka myöhässä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 04:09

Kannatan yhteistä vappua kaikille tasapuolisesti.