Oletko itse kasvattanut kukkakaalia?

Jos,niin miten onnistui.

Avainsanat: kukkakaali

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.05.2011 - 10:27

Olen aikoinaan kasvattanut. Nykyisin ostan kaalit kaupasta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2011 - 09:22

Ostaessamme mökkitonttia, minulla oli ehtona, että sinne on saatava pottupelto. Tästä jouduin tinkimään, ja ainoaksi viljelmäksi taitaakin tulla marjapuskat. Hyvä niinkin. Mielelläni kyllä kasvattelisin satoa kasvimaalla. Toivottavasti Viherpeukku-Napsut onnistuvat kasvattamaan kaalit ja muut herkut onnistuneesti. Olkoon satonne valtaisa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 09:26

Ei minkäänsortin kaalia ole tullut kasvatettua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 10:02

En ole itse kasvattanut kaaleja, enkä salaatinlehtiä, etanat saavat jäädä ilman noita herkkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 10:35

Eipä ole kaalia kasvatettu mutta syönyt kyllä innokkaasti kukkakaalilaatikkoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 10:59

En ole kasvattanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 11:13

aika tarkkaa puuhaa se on. ensin idättää siemenet oikeassa lämpötilassa, sitten istuttaa oikeaan aikaan ulos. itse en ole kasvattanut, mutta edesmennyt äitini kylläkin. hänellä oli monen sorttista kaalia kasvamassa kasvimaallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.05.2011 - 11:16

En ole kasvattanut. Se vähän mitä sitä tulee syötyä, jaksan kantaa kaupasta. Jos se ei olisi niin epäystävällinen vihannes tuolle vatsalle, niin saattaisin kasvattaakin. Niin hyvää se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 11:26

En ole kasvattanut koskaan kaalia, saatikka kukkakaalia, on varmaan vaativa kasvatettava.
Kyllä äitee aikoinaan siloin ennen vanhaan hyvään aikaan kasvatti kaalia ja kaikki juurekset.
Oli marjapensaat vadelmapuskista lähtien aina mansikkamaahan asti. Samoin lapsuusajan itse
kasvatetut tomaatit. Se oli silloin, se oli silloin. kauan, kauan sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 12:51

En ole itse kasvattanut kukkakaalia.Olen torilta ostanut kukkakaalit..Äiti aikoinaan kasvatti kukkakaalia ja keräkaalia..hyvin kyllä sai kasvamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 15:55

En ole kaalin kasvattaja. Syön kyllä sujuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 19:19

En oikein kaaleja niihin iskee toukat ja kaalikärpäset . Mutta jos teet harsolla senkin voit estää jos et halua mitään myrkkyjä laittaa.Mutta tänävuonna taasen teen lehtikaaleja, niitä voi kaivaa lumenaltakin.
Pinaatin korvike minulla. Omat kukkakaalit on tosi hyviä syötäviä jos ei kukaan toinen niitä ennätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 20:01

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 02.05.2011 - 08:14

Minulla on ikkunalaudalla itämässä monensortin yrttejä ja kaaleja. Muutamassa purkissa kasvaa myös kukkakaalia. Siirrän taimet ulos kunhan vähän lämpenee. Se, että onnistuuko kasvatus jää nähtäväksi, syksymmällä sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 04:08

En ole kasvattanut, kaupasta ostan kukkakaalin.