Minkä lentoturvallisuutta palvelevan laitteen isä on David Warren?

Lisätty: 30.04.2011 - 20:06

Sanotaan että virheistä pitää oppia. Kyllä saisvat löytää Air Francen onnettomuuteen syyn Atlannin päällä joku vuosi sitten.

Avainsanat: isän menehtyminen lento-onnettomuudessa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 19:45

nk. mustan laatikon

tiedä sitten paljonko tuo lentoturvalliisuutta parantaa, mutta helpottaahan löytämään syyn (syyllisen) sen jälkeen kun onnettomuus on tapahtunut

Kysyjän kommentti

Heti löytyi Air Francen bocksit 4km syvyydestä Atlannista.
Toivottovasti saavat selville, ajoiko miehistö koneen tuhoon vai automatiikka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 19:45

Inventor of the Blac Box eli mustan laatikon keksijä. Miten se sitten parantaa lentoturvallisuutta on jo toinen kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 22:06

Mustan laatikon keksijä oli ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 22:48

Musta laatikko on kyseinen keksintö...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 07:12

Musta laatikko,joka ei ole musta,vaan minkä värinen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 08:35

Edelliseen Teerimäen vastaukseen mummelikin tietää yhden vastauksen ilman googlea.
Se on oranssin värinen.Lieneekö saanut mustan laatikon nimen, kun onnettomuustapauksissa
tietää paljon turmiin liittyvää tietoa.

Lähteet:
Ihan itse muistan tämän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 10:51

Lentokoneiden mustien laatikoiden keksijä oli Australialainen David Warren.
Musta laatikko tallentaa koneen kulkutietoja ja lentokeskusteluja ja sen sisältämät tiedot ovat auttaneet tutkijoita selvittämään monen lento-onnettomuuden syyn. Oikeasti laatikko on oranssi, jotta se olisi helpompi löytää onnettomuuden jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 15:47

Black box.

Todellisuudessa kirkkaan oranssin värinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 21:13

Keksi mustan laatikon. mutta miksi sitä nimitetään mustaksi laatikoksi, kun ei se edes ole musta?