Pitää ostaa pari uutta omenapuuta. Hyviä, makeita omenia...mikä lajike?

Lisätty: 30.04.2011 - 17:34

Laitetaanpas mieleen se keltainen ja tuosta perheomenapuusta näin jo mainoksen. kiehtoo kokeilla sitäkin.

Avainsanat: puu omena

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 17:08

perheomenapuu, siinä samassa puussa voi olla montakin eri lajiketta.
sisarellani on kesäasuntonsa puutarhassa.

tässäpä perheomenapuusta vinkki:
www.viherrinki.fi/?section=100

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille neuvoista. Pihallani on nyt uudet perheomenapuu sekä kaneliomenapuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 16:42

Jos saat jostain Keltaisen Kaneliomenapuun, ota ihmeessä . Makeita hyviä omenoita.Kestää hyvin myös sinällään säilömisen.Ja nam, mitä hilloa...Piirakasta puhumattakaan....
Punainen Kaneliomenapuu lähes yhtä maukas : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 17:01

Aikoinaan edesmenneillä vanhemmillani oli useita omenapuita mm. valkeakuulas-, talviomena-, kaneliomenapuita. Kaneliomenat olivat ehdottomasti lempiomenia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 18:38

Älä vain sitä Aatamin ja Eevan omenapuuta istuta. Se yksi riittää meille kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 18:42

Kotonani oli päärynäomenapuu.Se oli hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 18:58

Omenapuissa kannattaa muistaa pölytys. Puu tarvitsee pölyttäjä puun kaveriksi että tulee hedelmiä. Kesäljia ja syksylajeja molempia.Aika hyviä nykyiset omenapuut lajikkeiltaan. Ostat yhden tekee mieli toista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 19:12

Kaneliomenapuu sekä perheomenapuu on mun suosikkejani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 19:47

Minullekin maistuu parhaiten kaneliomenat. Ottaisin sellaisen, jos olisi paikka mihin istuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 22:03

Keltainen Nalif, IV, kesä

(Nalif zoltyj) Mannerilmastoon sopeutunut Moskovan ympäristön lajike. Hedelmä muistuttaa Valkeaa kuulasta, mutta on maultaan makeampi ja väriltään keltaisempi. Hyvä ruven ja talvenkestävyys.

www.omenapuu.com/index_tiedo...ge0005.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 23:47

Meillä on valkeakuulas,mitkä kypsyvät kesällä ensimmäisenä..Todella hyviä..Keltainen kaneli todella maukas,mikä kypsyy myöhemmin...Vanhoja puita,mutta muuta vuosi takaperin leikattiin (pienettiin) kunnolla..viimme kesänä tuli ihan mahtava sato..
Talviomenaakin on yksi puu..mitkä säilyy hyvin kellarissa jouluun asti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.05.2011 - 11:07

Olen vähän huono neuvomaan kun en ole omenan ystävä. Ainoa joka minulle kelpaa silloin tällöin haukattavaksi on Valkeakuulas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 15:18

Kanelia sen omenan pitää olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 20:21

Valkeaa kuulasta suosittelen.