Koska saat ensimmäiset syötävät omastamaasta?

Olen jo leikannut ruohosipulia ja kohta saan raparperia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 16:53

omasta maasta en saa mitään, mutta naapurin portinpieltä katselin jo muutama päivä sitten sillä silmällä että kohta sitä saa ...

valperi.blogspot.com/2011/04...peria.html

ps. meillä on ikivanha yhteistyösopimus, " turha kysellä lupaa, saa ottaa "

Kysyjän kommentti

Naapuriapu on hyvä apu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 16:29

Ruohosipuli on minullakin kohta syötävää..ehkä viikon päästä ja siitä toinen viikko niin raparperiä pääsee leikkaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 16:53

Kerrostaloasukkaana sato tulee kaupan hyllyltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 16:56

Vastaan samaten kuin tanneli, ei ole kuin parveke, johon tulee kesäkukkaset. Eli kaupanhyllyltä täytyy hakea vihannessato.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 17:33

En koskaan, sillä ei ole omaa maata. (Isävainaani soti niin huonosti.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 18:39

Raparperia saan siskoni puutarhasta varmasti paljonkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 21:56

No täytyypi taas hyödyntää lasteni kasvimaita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 23:33

Tähän taitaa mennä vielä aikaa, sillä istutan tänä vuonna mustaherukkapensaat. Veikkaan, että meneepi muutama syksy ennen sadon korjuuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 23:52

Ruoho-ja ilmasipulia olen jo saanut omasta maasta..Persijakin puskee kovasti maasta ylös..että sitäkin voi alkaa käyttämään..Huomenna keitän ensimmäisen raparperi kiiselin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 09:00

Ruohosipulia, punasipulin varsia, persiljaa ja lipstikkaa pukkaa jo jakirvelikin nostaa päätään. Muutama viimevuotinen purjokin löytyy kasvimaalta. Ja yks hyvännäköinen peruna, kun käänsin kasvimaata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.05.2011 - 11:06

Ruohosipuli ja rapsu ne ovat meilläkin ensimmäiset sadot. Sitten tulee lipstikka mausteeksi.
Tänä vuonna en laita mitään kasvamaan, niin vähän on menekkiä. No tietysti pakolliset persiljat ja tillit, mutta nehän kasvaa ihan itsestään, kunhan välilä nakkaa vettä ravinnoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 15:12

Raparperit ovat jo kovaa vauhtia kasvamassa. Pian saadaan raparperisoppaa, johon laitan viimeiseksi litran verran pakastettuja mansikoita sulamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.05.2011 - 17:14

En koskaan kun ei ole omaa maata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 20:20

Ruohosipulia jo alkukesästä omppupuun juurelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 02.05.2011 - 14:07

Laitoin viikonloppuna potut maahan, joten uskoisin että jo juhannuksena saan omasta maasta uusia perunoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2011 - 04:01

Toivon mukaan juhannukseksi.