Annatko rahaa lipas keräyksiin,jos huomaat kerääjän kaupassa tai kaupan edessä?

Minä yleensä anna,jos on kolikoita pussissani ja riippuu kyllä siitäkin minkä hyväksi kerätään.Sanotaan,että kansan käsi on karttuisa.

Avainsanat: rahaa lippaaseen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 12:14

Kyllä joskus tulee annettua, varsinkin jos taskunpohjalla on irtokolikoita, ne laitan lippaaseen..

Kysyjän kommentti

Hyvä antaa vähästäkin,paha ei anna paljostakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2011 - 10:23

En anna luottokorttiani heille, muuta rahaa en käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 11:12

Mulla hädin tuskin itselle omiin tarpeisiin.Annan sitten jos jää ylimääräistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 11:18

En anna mihinkään keräyksiin enää nykyään. Olen tajunnut että niin pieni % menee itse siihen keräyskohteeseen, niitä muita kuluja on niin paljon, hyväpalkkaisia ihmisiä on välistä vetämästä niitä rahoja, en anna edes sotaveteraanikeräykseen rahaa, heitä on niin vähän ja eri veteraanijärjestöillä on valtavat miljoona omaisuudet, myykön niitä omaisuuksia pois ja rahoilla huolehtikoon niistä veteraaneista, jää rahat juppien kouriin tuhlattavaksi vaan kun viimeinenkin veteraani on poistunut keskuudestamme, kunnioitan veteraaneja hyvin paljon, mutta rahavarat suunnataan vääriin taskuihin, ei kaikki veteraanit ole ikinä mitään saanut heitä edustavilta järjestöiltä, ja toimihenkilöitä on paljon niitä varoja käyttämässä isolla palkalla. Samoin monessa muussa järjestössä elätetään isolla rahalla vaan johtajia ja virkailijoita esim. MLL ja moni muu....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 13:03

No en kyllä useinkaan. Tällä viikollakin on ollut joka päivä sotaveteraaneille keräys paikallisessa
S-marketissa. En ole laittanut, vaikka vapaa isänmaa onkin meillä. Kyllä se kuuluu nyt jo valtion
pitää heidät varoissa ja hoidoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 14:39

erittäin harvoin jos koskaan,
silloin kun hellyn auttamaan teen sen suoraan kohteeseen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2011 - 14:54

En anna, ei riitä itsellekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 15:07

Joskus tulee annettua lipaskeräyksiin..
mutta kerjääjille en anna...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 15:56

Ainoastaan nälkäpäivänä laitan lippaaseen rahaa muulloin en koskaan, en kenellekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 16:40

En ole lippaisiin rahaa antanut, harvoin tulee kolikoita mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 20:05

Olen muutaman kohteen kuukausilahjoittaja ja tämä sopii minulle, sillä tiedän tarkkaan mihin rahat käytetään. Punaiseen Ristiin en luota piiruakaan, lieneekö se onneton roposeni Aasian tsunamiuhreille vieläkään löytänyt perille - siis aikomaani kohteeseen vaiko jonkun toisen taskua täyttämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.05.2011 - 10:53

En anna. Henkilökohtaisesti kotiini tuleville keräysjutuille kyllä annan. Lisäksi lahjoitamme yrityksemme nimissä eräitäkin avustusjärjestöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2011 - 14:11

Kierrän keräilijät kaukaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2011 - 09:36

Sotaveteraanien ja sotainvalidien keräyksiin laitan rahaa, en mihinkään muihin kerjäyksiin. Joo, toki joulun alla laitan muutaman roposen löytöeläimille järjestettävään keräykseen.
Veteraanien keräykseen osallistuminen on mielestäni kaunis ele.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 02.05.2011 - 14:09

En anna. Selkäkarvat nousevat pystyyn aina kun vain näenkin jonkin kerjäyksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2011 - 03:15

Hyvin harvoin tulee laitettua, riippuu siitä minne apu on menossa.