Luovutatteko verta? Itse olen luovuttanut 16 kertaa viimeisen reilun 4 vuoden aikana, käyn säännöllisesti 90 päivän välein.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 18:55

kyllähän sitä tuli reilut sata kertaa luovutettua,
mutta kun ovat siellä SPR:ssä sellaisia ikärasisteja, että eivät huoli enää, niin eipä ole viimeaikoina enää luovutettua ....

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista! On ihana huomata, että on paljon ihmisiä, jotka haluavat auttaa verta tarvitsevia. Sitähän ei koskaan tiedä, millon itse on avun tarpeessa?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2011 - 18:55

Tottakait luovutan verta aina kun siihen tarjoutuu tilaisuus eikä esim. työt tai muut pakolliset menot, eikä sairastumiset estä luovutukseen osallistumista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 18:58

Ei ole koskaan huolittu.Mielelläni kyllä auttaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 19:32

Nuorempana luovuttelin, kertoja kertyi kymmenkunta, mutta matala Hb-taso pudotti luovuttajalistoilta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 19:42

98 kertaa luovutin.Lääkitys estää enää luovuttamasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 19:45

Joudun luovuttamaan 4 kertaa vuodessa, koska veriarvoni on ihan miesten arvoissa... ja marevania minulle ei vielä määrätä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 20:52

En ole koskaan luovuttanut verta..Kerran meinasin mennä..mutta oli ikää liikaa verenluovuttjaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 21:14

Aikanaan olin säännöllinen luovuttaja. Nyt veri ei enää ole luovutuskelpoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 27.04.2011 - 22:20

Luovutuksia on tullut tehtyä kohta viisikymmentä. Elokuussa sitten taas seuraavan kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2011 - 23:16

Olen käynyt luovuttamassa jotain 25 kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 12:22

ei minun veri ole kelvannut trveydellisistä syistä ja nythän sitä on jo ikäloppu ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2011 - 02:25

Tänään on se päivä kun luovutan. Jos kelpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2011 - 15:53

Ennen ei kelvannut allergian takia, nyt ei kelpaisi iän takia. En ole koskaan luovuttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2011 - 21:43

Luovutin jossain vaiheessa säännöllisesti ja joskus myös yöllä soitettiin ja pyydettiin aamulla verenluovutukseen. Sitten näin jutun, jossa Suomen Veripalvelun koe-eläinten hoitaja kirjoitti tyrmistyneenä eläinten kohtelusta tai lähinnä hoidon puutteesta, jota eläimet olivat joutuneet kokemaan hänen lomansa aikana. Asetin ehdoksi, etten luovuttaisi plasmaa, sillä ne ainakin silloin testattiin koe-eläimillä. Minulle vastattiin, (valehdeltiin) ettei Veri Palvelu käytä koe-eläimiä. Siihen loppui yhteistyö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2011 - 22:10

Aiemmin ei vereni kelvannut kun olin liian laiha heidän mittapuunsa mukaan. Nyt voisi kelvatakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2011 - 03:02

En tällä hetkellä, arvot ovat liian matalat.